Ett skall i fjärran

MrsScabtree

Trådstartare
Nu har jag tagit steget hjälp dig över dit vi inte kan följa med, inte nu, inte än. Du var aldrig rädd, du kände aldrig smärta. När jag höll dig och gav dig en kram somnade du, och mitt i ditt slummer hörde du ett skall i fjärran. Det kändes kanske kallt och mörkt en stund, och du undrade..men du lyssnade och hörde, och följde efter. Snart blev det varmt och ljust, och skallen hördes tydligare.

Snart såg du vid horisonten, gestalten av ett yrväder som aldrig haft så brått att komma och möta dig. Nu fick ni träffas igen och ni ska leva med varandra där ingen smärta eller ondska finns. Jag kommer att sakna dig så mycket Harley, men jag vet att när Douglas hunnit fram att möta dig fanns inga bekymmer längre. Då vet jag att ni har varandra och att jordelivet bara kommer vara ett minne blott. Vad är det i jämförelse där ni är nu?

Jag vet att vi ses igen, men det gör inte saknaden mindre. Du lämnar kvar ett hål i mitt hjärta, men tids nog ska det också läka. Och när vi äntligen träffas igen kommer jag att förstå bättre att ni aldrig lämnade oss..Ni gick bara i förväg.

Vi ses snart min vän, vår sista stund på jorden var så fin.

Harley 1996-2009

min_prins.jpg

Sv: Ett skall i fjärran

åh :cry: Vad ledsamt.
Starkt av dej att orka ta beslutet!
Fasar över dagen då man själv står där.

Usch jag blir tårögd...väldigt fint skrivet.

a065.gif
e045.gif

Kramar i massor till hela familjen, ni tog rätt beslut. Harley kommer alltid finnas kvar i era hjärtan.
/ M & Z​

Senast ändrad:

Hundhimlen har fått en till ängel.:cry:

Att ni gjorde det rätta är en klen tröst nu, men vetskapen om att han hade det bra in i det sista är värt allt i slutändan.

Styrkekramar från oss.

Fint skrivet, L.

Helt rätt beslut att göra hans sista tid extra fin, och sedan låta honom somna vid de första tecknena på ohälsa.

Vila i frid!

_MG_2218.jpg

Det är tungt när en vän lämnar en. Sänder tankar och tröstkramar. /I

Hundhimlen har fått en av de finaste änglarna som finns!
Jag tror Vi kommer alla minnas den vackra lilla Harley!
Vila i frid
Kram

Hemskt att förlora någon man älskar. Din vovve var en riktigt grym liten sötnos!

Beklagar, verkligen!!

Han var en otroligt fin hund din Harley. Din användarbild på honom är en 10-poängare.

Kram från Mig!

Jag beklagar verkligen... Men starkt gjort av dig att ta beslutet. Det är aldrig lätt, även om man vet att det är för sin väns bästa. Tröstkramar!

Tråkigt att höra, men samtidigt fint gjort av er att inte låta honom lida.
Han var en av de hundar här inne med mest utstrålning, så otroligt fin.

Kram från mig och de två grå!

Väldigt vackert skrivet. Tårarna var inte långt borta. :cry:
Mycket starkt gjort av dig att kunna ge honom frid i tid och inte dra ut på det. Flera människor borde kunna säga stopp i tid.

En eloge till dig och massor av fina tankar från oss.

kl

Det var så fint och perfekt, jag kunde aldrig föreställa mig att en sån här dag kunde kännas så underbar på något vis. Vi vaknade till strålande solsken, pudersnö och bitande kyla för att åka till naturreservatet och gå en långpromenad i den fina naturen där. Vi mötte ingen på vägen, det var bara vi. En timme senare var vi tillbaka på vallen och vid ängarna och där stod mamma och väntade. Veterinären var sen, så vi kastade pinnar åt hundarna och Harley busade och for som en tok efter Grima och gjorde det han älskade mest, att skälla. Sedan rullade han sig i snön länge länge, och myste riktigt. Det var säkert 6 minus men solen strålade som aldrig förr och det var så varmt där vi stod. Sedan kom Kjell, min veterinär och jag lyfte upp Harley i famnen när han fick sin lugnande spruta, då kramades vi innan jag la honom i bilen och höll honom där. Veterinären varnade för att gamla djur kan ta sin tid att somna in, men vi provade och det tog bara två-tre andetag innan han suckade till och vandrade vidare. Han var så fin när han låg där, så fridfull.

Alla grät men det gjorde inte ont, vi grät bara för att vi kommer att sakna honom så mycket. Han var alltid lycklig, och han led aldrig. Det finns ingen ångest kvar. Bara vackra minnen. Ibland gråter jag när jag känner att jag saknar honom, men jag känner ingen ånger eller sorgsenhet. Min fina fina hund.

Vad jag älskade den hunden, det är otroligt. Grima fick givetvis lukta på honom, och hon förstod. Han har det bra nu, och snart ska vi ses igen..

Lay down
Your sweet and weary head
Night is falling
You have come to journey's end

Sleep now
And dream of the ones who came before
They are calling
From across the distant shore

Why do you weep?
What are these tears upon your face?
Soon you will see
All of your fears will pass away

Safe in my arms
You're only sleeping

What can you see
On the horizon?
Why do those white gulls call?

Across the sea
A pale moon rises
The ships have come
To carry you home

Dawn will turn to silver glass
A light on the water
All souls pass

Hope fades
Into the world of night
Through shadows falling
Out of memory and time

Don't say
We have come now to the end
White shores are calling
You and I will meet again

And you'll be here in my arms
Just sleeping

What can you see
On the horizon?
Why do those white gulls call?

Across the sea
A pale moon rises
The ships have come
To carry you home

And all will turn to silver glass
A light on the water
Grey ships pass
Into the West

Jag gråter :cry: Du har skrivit så många gånger hur mycket han betyder för dig och jag förstår att det var ett jobbigt beslut att fatta.

*Styrkekramar till dig...*... du gjorde det som var det enda rätta!

Oj vad tårarna rinner, på mig, som aldrig ens träffat Harley! Det var så starkt och modigt gjort av dig, lyckliga Harley som fick dig till Matte!!
Jag tänker på Harry Martinssons vackra ord:
-Varje djup sorg har förlorad glädje till föremål.
Tappa inte bort denna riktning.
Låt inte sorgen glömma sitt ärende.
Sorg är den djupaste ära glädjen kan få!

Jag hoppades verkligen att ni skulle få mer tid tillsammans men det är skönt att läsa att du tycker det blev ett fint slut. Det kommer att skänka tröst även lång tid efter.

Jag beklagar verkligen förlusten. :cry:

Det Lena (Moa Martinson) skrev tyckte jag var vackert:

-Varje djup sorg har förlorad glädje till föremål.
Tappa inte bort denna riktning.
Låt inte sorgen glömma sitt ärende.
Sorg är den djupaste ära glädjen kan få!

Det är så sant.

*kram*

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 922
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 056
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir... 2 3
Svar
44
· Visningar
9 473
Senast: Raderad medlem 142658
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 571
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10