Ett skall i fjärran

Sv: Ett skall i fjärran

kl

Idag är det två dagar sedan Harley vandrade vidare. Det är så tomt och tyst i vår lägenhet att det inte är klokt. Det är ingen liten herre som domderar och pockar på uppmärksamhet, ingen som fjantar sig med att torka skägget på mattorna eller roar sig med att skälla på en under en stund. Puh, det är tomt vid fötterna när man ska sova, och inga gamla ben i kläderna som man fått i "present" när han inte orkat äta upp. Jag har fortfarande ingen direkt ångest, allt kändes rätt..men det är gapande tomt. Jag har dragit mig från att plocka undan hans saker..men det måste jag nog göra ikväll.
Jag saknar honom så, hans lukt och att klappa honom eller att bara ha honom brevid sig i soffan...men vi repar oss här hemma. Det går sakta, men säkert framåt innan såren läkt.

Så tråkigt :-(
Jag är lite sen i hälsningen, jag såg tråden när den postades men orkade inte svara eftersom Brutus var inlagd akut... Men han mår fint och vi minns lille tuffe Harley.

Lilla vackra Harley! :love:
En hund som berört mig mycket, trots att jag bara sett bilder på honom. Han verkade ha en stor och härlig personlighet. Jag hoppas innerst inne att jag och min Glenn får lika fina och många år som ni verkar haft tillsammans.

*Massor med tröstkramar*

Tack igen allihop.

Sörjandet verkar ha kommit i efterhand...tomrummet hemma blir liksom inte bättre. Det blir värre. Jag känner att jag klarar det här, men jag är amputerad.
Såhär i efterhand känner jag vad viktig han var för mig. Jag gråter inte så mycket, jag känner mig mest bara nedstämd. Tom och kall. Urgröpt.
Jag vet att han har det bra nu, det är inte det. Det är att han fattas mig. :(

Lite i efterhand men: Jag beklagar Lina, jag blir alldeles tårögd när jag läser dina inlägg. Det känns alltid hemskt på sätt och vis även om man vet att man tog helt rätt beslut. Mymlan var ju också sådär glad in i det sista. Galopperade emot veterinären med viftande svans då hon kom med sprutan...ändå kände vi att det var rätt beslut hur ont det än gjorde. :cry:

Tack Natta, jo jag vet. Det kändes som ett rätt beslut och det lugnar, men det är ju saknaden. Jag minns Mymlan, var hon någonsin på dåligt humör den hunden? :)

Jag minns att tomheten faktiskt kom som en chock för mig efter att vår gamling fick somna in i höstas.
Det blev ett stort hål inombords, eller hur man ska förklara det.
Har faktiskt inte gått över än, även om det minskat.

Tänker på er!

Tack igen allihop.

Sörjandet verkar ha kommit i efterhand...tomrummet hemma blir liksom inte bättre. Det blir värre. Jag känner att jag klarar det här, men jag är amputerad.
Såhär i efterhand känner jag vad viktig han var för mig. Jag gråter inte så mycket, jag känner mig mest bara nedstämd. Tom och kall. Urgröpt.

Min vackra lojala vän fick efter 13 år tillsammans hastigt somna in igår, och fast jag är trygg i mitt beslut gör det mig så fruktansvärt ont att det stundom känns som att hjärtat skall brista.
Jag vet hur du känner men jag har inget tröstande att säga annat än att jag vet av erarenhet att tiden lindrar, men det är så tomt, så tomt utom dom.

Man hör deras steg, deras andetag, deras säregna ljud hela tiden.
Jag kommer på mig själv att öppna bakluckan på bilen av vana, bara för att lamslås av sorgen att ingen hund längre finns där, och inatt vaknade jag flera gånger av förvirringen att han inte fanns brevid mig när jag sträckte ut handen, innan jag mindes.

Du skrev det själv och jag håller med, man går hela tiden omkring med just den tanken " du fattas mig"

Tack igen allihop.

Förstår precis vad du menar...det är exakt en månad sen jag själv behövde ta beslutet och denna tystnad och saknad är bedövande :cry: spelar liksom ingen roll att man vet att man gjort rätt. Tröstkramar

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 922
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 056
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir... 2 3
Svar
44
· Visningar
9 473
Senast: Raderad medlem 142658
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 571
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10