Min måndag! Hamnade i osynk med klockan från start, haha.
08:30 - Sovmorgon, marsvinen var mycket missnöjda med att få vänta på sin frukost och tjöt i takt med väckarklockan.
09:30 - Studerar tags i väntan på att tåget ska komma samt önskar att det var hjul på min resväska.
10:30 - På tåget. Passar på att leka med bilden i snapseed.
11:30 - På plats på vandrarhemmet, dags att planera upp dagen, lära sig staden och ta tag i fältprojektet.
12:30 - Jag och en kursare beslöt oss för att äta lunch. Det blev broccoli-soppa på ett av mina favoritfik i stan. För mig blev inte själva resmålet något nytt, jag har tillbringat mycket tid i den här delen av Skåne, tyvärr.
13:30 - Jag har jagat intervjuer och scorat två stycken hittills
. Min kursare utför en observation och vi fryser som idioter båda två eftersom det blåser åt alla håll och kanter.
14:30 - Ger upp uteaktiviteter pga vind och hagel. Tar skydd på stadsbiblioteket som var riktigt, riktigt fint och med über-bekväma stolar. Intressanta böcker fanns som synes också.
15:30 - Jag pausar projektplugg med Brutus Östlings ena fotobok. Jag älskar albatrosser!
16:30 - Fikapaus på Espresso House innan det är dags att införskaffa nödproviant.
17:30 - På busshållplatsen. Vi insåg att Willys låg på gångavstånd från vandrarhemmet men vägrade tillbringa en minut längre än nödvändigt ute i blåsten.
18:30 - Fantasifull kvällsmat.
19:30 - Utsikt från vandrarhemmets kök. Det här var för övrigt vår enda dag med lite solsken. Det har regnat, blåst och varit totalt gråmulet enda tills jag hoppade av tåget hemma igen...
20:30 - Vad man möttes av i entrén. Jag fick genast
The Funhouse-associationer...
21:30 - Här tänkte jag gått och lagt mig och surfat (jag besparar er furu-chocken med en svartvit bild) men blev inbjuden på vin och Lidl-chips till några kursares rum. Kvällen avslutades ett par timmar senare men jag glömde såklart fota det roliga.