Där känner jag igen mig....
Min dotter vet att jag älskar henne även om/när jag är arg. Självklartkan man få dåligt samvete ibland om man blir arg för något som kanske inte var så farligt.
Jag blir precise lika "arg" på min dotter om jag är borta, på stan eller hemma. Annars tror jag att de lär sig att putta på gränserna när maninte är hemma.
Tex har jag vid ett par tillfällen burit illvrålande unge ut ur varuhus om hon inte gjort som jag sagt. Då får man en del konstiga blickar kan jag säga. En gång (hon var 2 år) skrek även ungen "förlåt mamma, förlåt", men då var det försent
. Det blev raka vägen hem och bums i säng (det var på kvällen). Anledningen var att hon låg på golvet och simmade inne på Kap**l och jag hade sagt till henne 2 ggr at resa sig upp. Till sist sa jag om du inte reser dej så tar jag dej under armen och åker hem och bums i sängen. Hon låg kvar och hem åkte vi. Hon har aldrig efter det gjort så, hon vet att om mamma säger en sak så blir det så!! Situationen såg nog inte så rolig ut i betraktarens ögon....