Erfarenhet av upplevelsepresenter?

Nu börjar det närma sig jul och jag har stillestånd i hjärnan när det gäller julklappar. Jag har några i familjen som är hopplösa att hitta saker till så i år funderar jag på om jag istället ska ge bort upplevelser (hoppa fallskärm, köra rallybil, etc).

Har ni någon erfarenhet av upplevelsepaket som man kan köpa via nätet? Vad ska man satsa på och vad kan man hoppa över?

Jag gjorde så här förra julen. Gav bort upplevelser till familjen som vi gjorde tillsammans. På så vis blev de mer minnesrika än att de bara fick ett presentkort (som kanske skulle fryst inne?). Min sambo och jag bokade jag in på hotell i Göteborg och köpte också biljetter till MC-mässan som jag visste att han gärna ville besöka. Min mamma fick ett SPA-paket, jag körde dit och vi umgicks en helg. Min pappa bjöd jag på räkmacka och vin på Gothia Tower och i samband med det gick vi också på Universeum. Alla tre julklapparna var mycket uppskattade och vi fick gemensam kvalitétstid och minnen :)

Mina kollegor fick ett ryck något år, säkert när jag fyllde jämt, och skramlade ihop en sk. upplevelsepresent. Jag skulle "zorba" ner för Hammarbybacken tyckte någon, och jag kan säga att jag ärligt undrade vems omdöme som brustit. Det kändes så onödigt att de säkert hade lagt en del pengar på det, och så skulle jag säkert som amen i kyrkan aldrig utnyttja presentkortet.

Jag har gett bort en upplevelsepresent också, när mina systrar tog studenten fick de en ballongflygning ihop. En annan släkting blev arg och skällde ut mig för att jag inte köpt en plats åt mig själv(!) också, och att det var värdelöst om inte jag också flög, men sanningen var att jag inte hade råd. Två platser var dyrt som det var. Men systrarna blev jätteglada iallafall!

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 863
Senast: Oh_really
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 606
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: ylvalill
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar