Spännande! Håller tummarna!Ska visa huset imorgon eftermiddag. Nu är det bara att hålla tummarna !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spännande! Håller tummarna!Ska visa huset imorgon eftermiddag. Nu är det bara att hålla tummarna !
Knepigt när folk undrar om priset kan diskuteras innan de ens sett huset (de kan ju redan ha sett utsidan förstås, men ändå).... Jag är inte det minsta omöjlig, men jag förväntar mig att folk först tittar och SEDAN prutar baserat på något....eller??? Svarar man på sådant överhuvudtaget? Är det lönt?
+ @bettysmatteI ditt läge hade jag nog känt lite på dem, hur seriösa spekulanter de är.
"Hittar ni saker som gör att begärt pris är orimligt ska det självklart diskuteras" eller något i den stilen. Signalera att huset är värderat till det priset, men att det går att diskutera om det finns skäl.
+ @bettysmatte
Saker/hus är ju bara värda det som människor är villiga att betala. Eller upp tills köpare inte budar högre.
Vill någon pruta innan visning så är det väl bara att notera och lägga i kategorin "bra försök". Det är ett fritt land liksom...
Vill de lägga ett lägre bud är det upp till dem. Men säkert kommer det andra som bjuder mer. TS behöver inte lägga energi på det.
Jag har haft folk som bjudit hälften när jag haft unghästar till salu. Hästarna såldes till ungefär det pris jag satt ut.
Säkert?
Här finns hus som legat ute i över ett år utan att ha blivit sålda.
Med det menar jag inte att TS ska ta första bästa skambud.
Inget avlopp och kassa bilder, dömt att misslyckas.Här är ett exempel i närheten, som har legat ute i 2366 dagar :
http://w4.objektdata.se/pregen/811/OBJ31171_1060941811/Hemnet.htm
Vi får hoppas att det kanske beror pp avsaknad av avlopp, eller något i den stilen. Hur ORKAR man hålla på att sälja så länge utan att sänka priset???
Ett fritidshus i en vägkorsning, ensamt ute på ett jätte hygge (med en vägstump/gångbana som korsar tomtens hörn - servitut?) och utan avlopp (eller ens förutsättningar för avlopp annat än eget reningsverk och hur få in avlopp med den grunden?)Här är ett exempel i närheten, som har legat ute i 2366 dagar :
http://w4.objektdata.se/pregen/811/OBJ31171_1060941811/Hemnet.htm
Vi får hoppas att det kanske beror pp avsaknad av avlopp, eller något i den stilen. Hur ORKAR man hålla på att sälja så länge utan att sänka priset???
Fast hur resonerar mäklaren då? Efter all denna tid, är inte mäklaren intresserad av att försöka ändra på bilder eller dylikt? Om nu säljaren, förmodligen, är envis med priset.Inget avlopp och kassa bilder, dömt att misslyckas.
Fast hur resonerar mäklaren då? Efter all denna tid, är inte mäklaren intresserad av att försöka ändra på bilder eller dylikt? Om nu säljaren, förmodligen, är envis med priset.
Blev inget med spekulanter nummer ett pga för mycket trafikbuller. Ett problem som jag inte ens hade förutsett....
Ja, eller hur...Kul med ny input
Du ser - olika människor tittar med olika ögon.Blev inget med spekulanter nummer ett pga för mycket trafikbuller. Ett problem som jag inte ens hade förutsett....
Jo, men precis. Jag sa när vi stod där utanför huset (och han kommenterade trafiken) att det ju både är fördelar och nackdelar med att bo så. Fördelen jag nämnde var, precis som du skriver, att det underlättar på vintern eftersom vägen underhålls väldigt bra. Det som är riktigt dumt är att de höjde hastigheten förbi huset för några år sedan. Innan var det 70 och 90 som gällde, och det var då 70 genom den lilla byn. När hastigheten sänktes från 90 till 80 så borde de sänkt från 70 till 60, kan man tycka. Men i stället höjde de hastigheten förbi vårt hus. Det var dumt !Du ser - olika människor tittar med olika ögon.
För egen del bor jag alldeles intill en länsväg och ser det som en fördel eftersom det gör att jag slipper skotta så mycket innan jag är ute på plogad väg. Och vägen plogas alltid eftersom bussar och tung trafik går här.
Jag är ett skröppel. För mig är det fantastiskt att ha 1500 m till riksvägen där det är 100 km/h Jag tar mig vart som helst bara jag får ut bilen till postlådan.
Vi är inga skröppel, men vi resonerade likadant när vi köpte hus.Du ser - olika människor tittar med olika ögon.
För egen del bor jag alldeles intill en länsväg och ser det som en fördel eftersom det gör att jag slipper skotta så mycket innan jag är ute på plogad väg. Och vägen plogas alltid eftersom bussar och tung trafik går här.
Jag är ett skröppel. För mig är det fantastiskt att ha 1500 m till riksvägen där det är 100 km/h Jag tar mig vart som helst bara jag får ut bilen till postlådan.