Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
LPII- Viltspårschampionat
- Svenskt och Norskt utställningschampionat
- Starta agility
- Starta appellen
[*]Starta en weightpulltävling
Zipper
- 1a pris i lydnadsklass 2 - Check
- Anlagsprov - Check
Limbo
- 1a pris i lydnadsklass 1 - Check (LPI)
- 1a pris i NBKL i apporteringen - Tyvärr inget check..
- Appellklass spår - Check
- Ställa upp på flatshowen - Check (2a plac av över 50 starter)
Tyvärr avlivad 22e juni
Blivande valp
- Gooooooooosa- CHECK
![]()
Jag vågar faktiskt inte drömma om annat än att Iver blir frisk men... -
Iver
- Klara rehabiliteringen som en dans och vara friskförklarad i Maj - Check!
- Kondition och styrketräna och vara helt i form till hösten -Check!
- Debutera lydnadsklass 1 -Check!
- LP (beroende på antal tävlingar) annars: - Huvva, vill inte ta LP alls längre
- Debutera lydnadsklass 2 - Året är inte slut!
Realistiskt sett finns det för få tävlingar dock
- MH - Check!
- Ev FART-test - Ingen möjlighet i år
- Kompensera upp de 10 månader han då spenderat i koppel, ta igen sociala bitar m.m. - På god väg
Kittie
- Anlagsprov viltspår - Jag gav upp. Nu hobbytränar vi bara.
- Start i ökl
Valp? - Planerad
Zala:
Bli bra från hälta som hon precis dragit på sig...
Få upp henne i toppkondition igen.
Bli av med problem vid hundmöten en gång för alla.
Hoppas på att få henne i alla fall placerad i veteranklass på någon utställning.
Lära henne i alla fall något nytt trick.
Wahidah:
Få lure coursing-licens och om den hinns med hoppas jag även hinna med iaf en tävling.
Startklar till lydnadsklass I och förhoppningsvis lyckas med ett 1a-pris.
Förhoppningsvis ett cert på utställning.
Fortsätta ensamhetsträna så att det går att lämna henne längre än ½-1 timme.
vårt mål är att göra några starter i elit lydnad med hyfsade resultat. om man får drömma lite så är målet att ta ett förstapris. vi ska också gå anlagsklass i viltspår, och går det vägen är tanken att vi ska starta öppen klass, förhoppningsvis med 1:a pris. nästa säsong är sannolikt vår sista hela lydnadssäsong. loke fyller 10 år i vår.
Jag har försökt sätta upp realistiska mål för mig och min hund för att jag inte ska bli besviken om dom inte blir uppfyllda.
- Ta sista certet på utställning (ett kvar till championatet) Check- tog det på första försöket
- Få sista första priset till LPI (ett kvar där med
)Check
- Debutera i LK2Check, även om jag helst vill glömma bort hur hemskt dåligt det gick
- Starta Öppen klass spårDetta fick vi skjuta på framtiden då det visade sig att Goliat var mer skottberörd än vad jag hade räknat med. Nästa år ska vi ta tag i detta och gå öppen klass
Förra året tyckte jag också att jag hade klarat av att sätta upp realistiska mål som vi faktiskt klarade av och mer därtill ("bli startklar för lydnadsettan" var med på den listan) så jag tror verkligen att 2010 blir ett kanonbra år![]()
Våra mål:
LP1Klart!
Starta och gärna nåt förstapris i 2:an Bästa resultat 157,5, sen började han sätta sig i platsen
Börja tävla agility och förhoppningsvis nån pinne1 pinne ag1 och 3 hopp1 (uppflyttad)
Köra igång med viltspår och gå anlagsprovet. Hmm.. han har fått gå ett (1) viltspår. Dock med strålande resultat
MH Klart!
Om tid och ork finnes prova på appellen (spår) Uppskjutet till nästa år (planerat till en tävling i maj)
Roligt att höra era mål!
Kan ju lägga till mina också...
- Gå en agilitykurs och börja träna det.CHECK
- Träna vidare på lydnaden, få en bättre allmänlydnad och träna in lite moment i LK1. (att bli klara för tävling tänker jag dock inte ge mig på).CHECK, lite mer koncentration behövs men alla moment sitter egentligen
- Förhoppningsvis göra MH.Nej
- Lära hunden spåra (och inte glömma bort efter 5 m vad han håller på med)CHECK! Ingen stjärna än men nu fattar han
- Jag ska lära mig trimma.CHECK. Kanske inte blir perfekt direkt men jag trimmade själv i våras och håller på nu också. Igår beställde jag egen klippmaskin(har lånat tidigare).