Era mål för 2010

Sv: Era mål för 2010

Unghunden:
MH mot sommaren
Röntgen i vår/sommar
Klar för start i appellklass spår
Klar för start i nkl jaktprov
Lärt sig de nya tomtgränserna
Lärt sig ett acceptabelt alternativt beteende när det ringer på dörren:angel:

Gammelhunden:
Lärt sig de nya tomtgränserna
Glad och pigg pensionär

Matte:
Fysträna unghunden regelbundet och genomtänkt
Variera belöning bättre

Kymaro:

*Ta sitt sista cert i sverige gör att bli Se uch.
*Ta ett cert i Norge och kanske ett cacib

Jamal:
*Ta Lc-licens
*Klara anlags provet i viltspår
*Ta ett utställnings cert i Sverige
*Ställas utomlands och hoppnings vis få hem nått cert där.

Få se vad är våra mål för 2010?

Hanko
  • Bli uppflyttad till Lägre
  • Om första sker, förhoppningar om att kunna starta lägre skydd och spår
  • Start i Lk2
  • Ev starta i viltspår

Frasse
  • Bli uppflyttade till Lägre
  • Starta i Lk1, kanske Lk2 till hösten
  • Om första punkten sker, starta i Lägre sök och spår
  • Ev starta i viltspår
  • Ställa ut i öppenklass

Matte
  • Försöka ta skyddslicensen så att OM man blir uppflyttade till lägre med Hanko så att man kan tävla i skydd också
  • Inte stressa utan ta det lugnt vid träningen

Ja det är nog våra mål med 2010! Sen om det blir så det får "ödet" avgöra!

Mitt och Zheebas mål..

* delta i en blandrasutställning (dvs förbereda oss för det)
* börja hel hjärtat med vardagslydnaden
* kom igång med agilityn igen
* mer trix
* få bort det konstanta sökandet efter gott på bordet.
* självklart, valpträffen ska vi klara av (dem började flytta förra veckan)

Annars rullar vi på som vanligt

Och det är alltid kul att bli inspirerade utav er andra, med era mål :)
Hoppas ni lyckas :)

• LPII
  • Viltspårschampionat
  • Svenskt och Norskt utställningschampionat
  • Starta agility
  • Starta appellen
    [*]Starta en weightpulltävling

Haha, omg vad dålig jag vart på att hålla min planering i år...

Största anledningen till att viltspår och agility fallit bort är att WP:n gick så himla bra så jag bestämde mig för att lägga krut/pengar där istället.

Ang utställningschampionaten så har jag helt tappat suget, ställde Nixon tre ggr i somras i en lite mer rippad form och fick bara höra hur snygg hunden var, men ack så mager.

Apellen hade väl gått om jag hade tagit mig tid att fundera ut special, samt träna in den:grin:

Till mitt försvar måste jag också säga att mitt WP:mål fick ju se sig besegrat rätt ordentligt, SM- och EM-silver för oss!:p

Zipper
- 1a pris i lydnadsklass 2 - Check
- Anlagsprov - Check

Limbo
- 1a pris i lydnadsklass 1 - Check (LPI :love:)
- 1a pris i NBKL i apporteringen - Tyvärr inget check..
- Appellklass spår - Check
- Ställa upp på flatshowen - Check (2a plac av över 50 starter :love: )
Tyvärr avlivad 22e juni :(

Blivande valp
- Gooooooooosa :D - CHECK :)

Ja, vi klarade oss rätt bra :D

Tjitt va kul med en tillbakablick! :laugh:

Jag vågar faktiskt inte drömma om annat än att Iver blir frisk men... -

Iver
  • Klara rehabiliteringen som en dans och vara friskförklarad i Maj - Check!
  • Kondition och styrketräna och vara helt i form till hösten -Check!
  • Debutera lydnadsklass 1 -Check!
  • LP (beroende på antal tävlingar) annars: - Huvva, vill inte ta LP alls längre
  • Debutera lydnadsklass 2 - Året är inte slut! :D Realistiskt sett finns det för få tävlingar dock
  • MH - Check!
  • Ev FART-test - Ingen möjlighet i år
  • Kompensera upp de 10 månader han då spenderat i koppel, ta igen sociala bitar m.m. - På god väg :)

Kittie
  • Anlagsprov viltspår - Jag gav upp. Nu hobbytränar vi bara. :)
  • Start i ökl

Valp? - Planerad

Jag tycker att vi haft ett riktigt fint år!
Många motgångar men jag tror det får en att kämpa lite till. Matte har haft en mental krasch på grund av en plastliggningsincident men hundarna har verkligen utvecklats och vi har fått till väldigt fina grunder att bygga vidare på för framtiden. :)

ÅH så kul att någon puttade upp den här tråden!
Nuuu ska vi se!

Zala:
Bli bra från hälta som hon precis dragit på sig...
Få upp henne i toppkondition igen.
Bli av med problem vid hundmöten en gång för alla.
Hoppas på att få henne i alla fall placerad i veteranklass på någon utställning.
Lära henne i alla fall något nytt trick.

Wahidah:
Få lure coursing-licens och om den hinns med hoppas jag även hinna med iaf en tävling.
Startklar till lydnadsklass I och förhoppningsvis lyckas med ett 1a-pris.
Förhoppningsvis ett cert på utställning.
Fortsätta ensamhetsträna så att det går att lämna henne längre än ½-1 timme.

Zalas hälta blev bra och hon är i toppkondition.
Problemen vid hundmöten finns fortfarande, men ÅH vad mycket bättre det går nu jämfört med förut.
Jag har även ställt henne på en utställning och då blev hon BIR-veteran och BT-4 (av 44 tikar :D)
Hon har lärt sig flera nya trick! Bland annat släcka lampa, buga, vacker tass och "hopp" :D

Wahidah fick sin LC-licens, men någon tävling blev det inte av.
Lydnadsdebuten blev inte av, men vi är näästan startklara nu i alla fall. Nästa år SKA vi!
Utställningen orkar jag inte bry mig om.
Ensamhetsträningen går helt okay. Hon går att lämna en timme "när som helst" nu, det gick inte förut.

Utöver det som vi hade planerat så har vi:
Börjat med kapplöpning! Wahidah har även hunnit med en tävling där.
Provat på personspår (Wahidah)
Börjat träna in några moment från lydnadsklass 2 (W).
Fått till galet mycket bättre inkallning på hundarna än jag hade förut.

Hmmm skrev ett långt svar men det bara försvann... Här är snabbversionen;

vårt mål är att göra några starter i elit lydnad med hyfsade resultat. om man får drömma lite så är målet att ta ett förstapris. vi ska också gå anlagsklass i viltspår, och går det vägen är tanken att vi ska starta öppen klass, förhoppningsvis med 1:a pris. nästa säsong är sannolikt vår sista hela lydnadssäsong. loke fyller 10 år i vår.

Målet för lydnaden är uppnått, 3 starter och 2:a pris som bästa resultat. Det är jag nöjd med tills vidare. Vi har fått en helt annan känsla när vi är på plan. Nu har vi verkligen jättekul precis hela programmet. Jag tror vi kan köra hela nästa år också, Loke har inte gått ner ett dugg i tempo under det gångna året.

Mål för viltspår är inte uppnått av olika anledningar. Men vi hoppas på våren istället.

Senast ändrad:

Mina mål med Cerberus:
  • Få upp honom i vikt och där efter: CHECK
  • Ta något cert i utställning Tyvärr inte check, inte åkt på mer än två.
  • Ta något cert i Lure coursing CHECK, tog två cert
  • Jobba lite som terapihund CHECK, certifierad och klar
  • Börjat spåra lite mer, kanske t.o.m våga oss på anlagsprovet Halvt CHECK, lagt mer spår.
  • Kaaaanske våga prova göra MH CHECK :D
  • Lära honom fler trick CHECK

Mina mål med Zoria:

• Debutera i utställning. CHECK
  • Prova LC och med lite tur hinna ta licensen Halvt check, inte varit några träningar så ingen licens. Plus att hon inte har åldern inne. :P
  • Trickträna CHECK
  • Gå agilitykurs - inte check, ska försöka hinna med men fallerar på tidsbrist

:D

Jag har försökt sätta upp realistiska mål för mig och min hund för att jag inte ska bli besviken om dom inte blir uppfyllda.
  • Ta sista certet på utställning (ett kvar till championatet) Check- tog det på första försöket :love:
  • Få sista första priset till LPI (ett kvar där med :D)Check
  • Debutera i LK2Check, även om jag helst vill glömma bort hur hemskt dåligt det gick ;)
  • Starta Öppen klass spårDetta fick vi skjuta på framtiden då det visade sig att Goliat var mer skottberörd än vad jag hade räknat med. Nästa år ska vi ta tag i detta och gå öppen klass :)

Förra året tyckte jag också att jag hade klarat av att sätta upp realistiska mål som vi faktiskt klarade av och mer därtill ("bli startklar för lydnadsettan" var med på den listan) så jag tror verkligen att 2010 blir ett kanonbra år :bump:

Jag måste ändå säga att år 2010 har varit ett himla bra år för mig och Goliat :laugh:

Kul!

Våra mål:

LP1Klart!
Starta och gärna nåt förstapris i 2:an Bästa resultat 157,5, sen började han sätta sig i platsen :grin:
Börja tävla agility och förhoppningsvis nån pinne:) 1 pinne ag1 och 3 hopp1 (uppflyttad)
Köra igång med viltspår och gå anlagsprovet. Hmm.. han har fått gå ett (1) viltspår. Dock med strålande resultat ;)
MH Klart!
Om tid och ork finnes prova på appellen (spår) Uppskjutet till nästa år (planerat till en tävling i maj)

12345678910

kl

Mina mål uppnåddes, dvs

LPII med poäng över 170 (det blev mellan 176,5 och 179) samt

uppflyttade till lägre spår.

Senast ändrad av en moderator:

Roligt att höra era mål!

Kan ju lägga till mina också...

- Gå en agilitykurs och börja träna det.CHECK
- Träna vidare på lydnaden, få en bättre allmänlydnad och träna in lite moment i LK1. (att bli klara för tävling tänker jag dock inte ge mig på).CHECK, lite mer koncentration behövs men alla moment sitter egentligen
- Förhoppningsvis göra MH.Nej
- Lära hunden spåra (och inte glömma bort efter 5 m vad han håller på med :p)CHECK! Ingen stjärna än men nu fattar han
- Jag ska lära mig trimma.CHECK. Kanske inte blir perfekt direkt men jag trimmade själv i våras och håller på nu också. Igår beställde jag egen klippmaskin(har lånat tidigare).

Kul att tråden blev upputtad, har missat det men planerat att göra det =) Och vi har kommit så mycket längre än så egentligen... Förutom ovanstående har jag också börjat träna freestyle och fastnar mer och mer för det. Vi har påbörjat en allergiutredning vilket väl inte är så positivt men nu är vi på väg att få svar på vad han reagerar på. Hans barnrädsla (hmm, står med på min egen lista men inte här?) är mycket bättre även om den inte är helt "botad".

Men bäst av allt; jag har hittat världens bästa träningsgäng vilket inte bara är kul och lärorikt för mig, utan också har gjort att Sigge nu kan tränas lös i närheten av andra. När vi började träna där i februari var han svår att ens få kontakt med runt andra hundar...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Kunde inte hitta nästa års tråd så här är den: Vad har ni för mål och planer både för era hundar och er själva inom hunderiet för 2025 🤩
2
Svar
30
· Visningar
2 394
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Loggade in efter många år borta och insåg dels att jag var som mest aktiv här för 15-20 år sedan och dels att jag faktiskt har kontakt...
Svar
10
· Visningar
1 199
Tjatter Vad har ni för mål för nästa år?
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 288
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka