Fortsätta resan med att bygga upp mina järndepåer och hålla det där.

Fortsätta att laga och äta mat som jag gjort det sista och inte slarva (vilket har mycket med målet ovan att göra)

Börja sy.

Har mer jag vill men kommer inte sätta press med att ha det som mål, mer händer det så händer det.

ZIBYamR.jpeg

Det får bli målet. 😅
Det kunde inte vara mer klockrent så det får bli mitt mål och ett av skälen till varför jag byter jobb i vår. Gladare, bättre hälsa och mer ork att göra det som spelar roll för mig!

Jag ska klara matte 2, skriva så bra jag kan på högskoleprovet och i höst börja studera till Socionom.
Äntligen ska jag bli den jag känner att jag är.

Skall även köpa cykel, och förhoppningsvis resa för första gången sen 2017. Nu med hela familjen ☺️

Sen får vi se!
I övrigt önskar jag att barnen får må bra och att jag och min man fortsätter ha roligt.

Läste även ett citat som ska följa mig genom året, "If you say no to someone and they get angry, does not mean you should have said yes."
Mitt nya motto!

Senast ändrad:
Det känns som om jag har så många projekt och mål för 2025 att jag blir alldeles överväldigad...
Men, några av dem är:

- Inneha tillsvidaretjänst, minst 80% men gärna 100
- Hitta en träningsform som passar mig - och få in någon slags rutin att utföra den
- Skriva klart - lämna in - bli godkänd - på masteruppsatsen
- Börja övningsköra
Har kommit på några tillägg!

- Satsa mer på att inreda lägenheten så som jag vill ha den. Balans av att rensa och Tradera/loppis-shoppa!
- Läsa mer. Har äntligen hittat tillbaka till läslusten.

Jag skulle vilja väva in mer lekfullhet i mitt liv under 2025, men tycker att det är lite jobbigt att andra människor tycker att jag är pinsam då... 😅

Ska vi bilda de pinsammas klubb? Skämt åsido strävar jag efter att vara mindre tramsig, men jag får återfall ibland. Turf tillgodoser mitt behov av lekfullhet. I övrigt gör jag mig bäst som ett levande fossil.

Jag vill sätta upp lära mig twerka på min bucketlist. Jag är så imponerad av folk som verkar ha gångjärn i rumpan, min är helt stel och det hjälper inte att titta på turorials

Jag är nog typ klar med min lilla önskemålslista och mina banor jag vill fokusera på under 2025! Är väldigt visuell så har noteringen med önskemål liggandes mellan startskärmen och kalendern i mobilen och hittade en app med bra och enkla widgets för vanorna, ett klick så är den direkt markerad (den heter Vanor till och med 😅). Jag har flyttat nu i höstas så massa kul jag vill få tid till att göra i stan. Och så borde jag byta jobb men det ligger för långt bort därav den luddiga formuleringen sist 🤣

Önskelistan:
Visa bifogad fil 159908

Det ser ut som om jag skulle kunna hälsa välkommen till min stad! Glöm inte domkyrkan! Under sommarhalvåret får man sällskap av kor i Rinnebäcksravinen. De är fridsamma, men vill du slippa betesdjur, bör du inte vänta för länge.

Det ser ut som om jag skulle kunna hälsa välkommen till min stad! Glöm inte domkyrkan! Under sommarhalvåret får man sällskap av kor i Rinnebäcksravinen. De är fridsamma, men vill du slippa betesdjur, bör du inte vänta för länge.

Kul 🤩 Har hunnit lite domkyrka 2024 därav är den inte med, men hade velat få in en av deras visningar! Jobbar i St:Lars-parken så är van vid hästar i den änden av Höjeådalen iaf, himla trevligt!

Min första målsättning har jag redan misslyckats med, eller inte. Jag hade lovat mig själv att inte köpa hygienartiklar i år, eftersom jag har minst två års förbrukning hemma. Sedan råkade jag se, att en butik hade tre förpackningar av en duschtvål, som jag trodde inte tillverkades längre. Jag konstaterade, att det fortfarande är 2024 enligt den julianska kalendern och köpte dem med ganska gott samvete.

Också i övrigt vill jag göra mig av med det jag inte behöver, ett slags flyttstädning eller dödstädning beroende på vilket som inträffar först.

Roligare mål är att turfa mer och läsa något språk.

Kul 🤩 Har hunnit lite domkyrka 2024 därav är den inte med, men hade velat få in en av deras visningar! Jobbar i St:Lars-parken så är van vid hästar i den änden av Höjeådalen iaf, himla trevligt!

Är det området vid Källby som heter S:t Larsparken, för borta vid gamla sjukhuset finns väl inga hästar?

Mitt absolut viktigaste mål tar jag med från 2024 och det är att fortsätta ta mig tid till att göra ingenting ibland, helst en stund varje dag. Att jag började läsa böcker igen i somras har hjälpt mig mycket. Då sitter jag ner varje dag och läser en stund och kan strunta i allt annat just då. Läser oftast en bok i veckan.

Annars så ska jag påbörja unghästens inridning.
Gå fler jaktprov med taxen.
Spårträna hundarna mer. Gjorde det knappt alls förra året då jag helt enkelt inte orkade.
Vi ska bygga färdigt garaget och eventuellt påbörja nytt bygge.

Gällande träning, ekonomi och sånt så har jag det bra redan. Det jag skulle vilja är att bli bättre på att inte snooza i en evighet utan nöja mig med två snoozningar och sen gå upp. Ska verkligen försöka anamma detta, men det är skitsvårt när man är sjukligt morgontrött alltså 😅

Liknande trådar

Hästmänniskan Vad har ni för mål och planer för 2025? Behöver inte vara tävlingsplaner, utan precis vad som helst. :)
2 3
Svar
42
· Visningar
2 387
Senast: EZMK
·
Juridik & Ekonomi Hejsan! Jag fick betydligt mer tillbaka på skatten 2024 än vad jag brukar få. Nu undrar jag om det kommer se likadant ut 2025? (Om man...
Svar
15
· Visningar
1 004
Senast: MissFideli
·
Hundträning Kunde inte hitta nästa års tråd så här är den: Vad har ni för mål och planer både för era hundar och er själva inom hunderiet för 2025 🤩
2
Svar
30
· Visningar
2 314
Senast: Wenniz
·
Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 605
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka