Mål och planer 2025 (alla inriktningar)

Jollboll: blir tre nu och ska ridas in. Kanske visas på treårs, om jag mäktar med det.
Nickis: blir sex år nu och det vore kul att rida för tränare, han är mest riden ut i skogen (men har skuttat några hinder och är “grundskolad” på banan). Kanske prova på lite terräng? Finns flera banor med träningar på rimligt avstånd. Nåja vi får se!

Om du ändå är helt säker på att du vill gå över helt till R+ (som jag tolkar dig är vad du menar) skulle jag göra det snarare förr än senare med en äldre häst.

Är du däremot tveksam om du vill gå över helt skulle jag fortsätta som du gjort nu

Det är här jag är lite självisk och skulle vilja ha en sista säsong med hoppning innan omskolning.

Har iaf bestämt mig för att sätta igång henne som vanligt så snart förutsättningarna är lite bättre och sen när hon är igång göra vetcheck och sen ta beslutet efter det.

Jag är lite sugen på att sikta på ryttarklassikern också i år då det är ganska snälla klasser. Troligtvis distans, WE och dressyr som tre grenar. Om centimeterhoppning hade dykt upp hade man kunnat lägga till den 😎 Eller som jag säger: jag och Elsa är byggda för bredd, ej höjd.

Jag känner lite att jag står och balanserar mellan ytterligheterna. Snart måste jag ta ett beslut…

Alternativ 1
Sätta igång Ariel ordentligt, komma igång med hoppningen igen. Köpa ny (dyr…) dragbil och börja åka iväg på hoppträningar, p&j och kanske t.o.m. debutera i hoppning. Träna minst en gång/månad på terrängbanan.

Alternativ 2
Acceptera att jag bara kan träna belöningsbaserat och börja om från början med ridningen utifrån det. Kanske inte ens få rida i början (även om Ariel verkar positiv till att bära mig).

Storm ska fortsätta att stärka kroppen med belöningsbaserad träning från marken, vi ska börja nosa på kedjor och kanske lära oss stegra på kommando. Såklart ut och köra när hon känner för det, men jag är inställd på att det kan bli rätt sällan. Skulle vara skoj att komma ut ihop med Ariel där Storm körs av mig och Ariel rids av kompis, men det hänger på ovanstående också.

Hoppas på att komma till ett beslut efter BHIS-dagarna.

Man kan väl säga att det blivit alternativ två för Ariels del. Har varit och kollat på ny bil idag och det blir inte en dragbil utan en mindre pendlarbil.

Pratat med stallägaren och blir det kris så kör hon hästen till klinik åt mig. Dvs transporten ska säljas på sikt.

Däremot kanske vi hoppar lite på hemmaplan om det känns skoj. Har funderat väldigt mycket och egentligen är jag inte så förtjust i att hoppa, det är Ariel som fått mig att tycka det är kul. Hon tycker iofs det är skoj med löshoppning också.

Halsring är inköpt så kanske blir det en del av målet för 2025?

Vad har ni för mål och planer för 2025? Behöver inte vara tävlingsplaner, utan precis vad som helst. :)
Om jag svarar här så får jag kanske lite press på mig!

Med Löva som är 7 år i år så är målet att komma igång med ridningen och även se till att köra släde innan snön försvinner och sedan få till fyrhjulsvagnen och lära henne dra den.

Med Wilda som blir 3 i år så är målet inkörning i första hand och även påbörjan av inridning. Det lutar åt att jag byter ett gäng höbalar mot att en bekant kör in henne då jag gärna vill att hon ska gå det enklare körprovet på Wången I augusti.

Jag hindras/ bromsas av att jag är rädd/ orolig för att köra och av fibro- kroppen som dränerar mig på ork.

Åh detta med ryttarklassikern hade gått mig förbi tills jag kollade här, det låter ju som ett motiverande och inte helt ouppnåeligt mål! Så länge man inte måste inkludera voltige, då är det nog rätt kört. :laugh:Sportkörning är också hyfsat avlägset...

Åh detta med ryttarklassikern hade gått mig förbi tills jag kollade här, det låter ju som ett motiverande och inte helt ouppnåeligt mål! Så länge man inte måste inkludera voltige, då är det nog rätt kört. :laugh:Sportkörning är också hyfsat avlägset...
Jag siktar också på den! Distansen tänkte jag ta i Hovdala i slutet av sommaren och Åsbo har WE tidig sommar om jag minns rätt 😁

Det är bra att sätta lite press på sig själv och sätta upp målen. Bara för att jag skrivit ut det här så kände jag mig "tvingad" (på ett bra sätt) att faktiskt börja.

Så idag har Wilda haft loksele och tagit promenad! :banana:

Förutom att grannen passerade med sina travhästar så Wilda blev lite stressigt en stund och att hon taggade sista biten hen och lättade lite fram en gång gick det bra. Inga reaktioner på vare sig loksele eller boots så det kändes bra. Sedan är det blankis ÖVERALLT så det är svårt att känna sig avslappnad under promenaderna ändå

Liknande trådar

Hundträning Kunde inte hitta nästa års tråd så här är den: Vad har ni för mål och planer både för era hundar och er själva inom hunderiet för 2025 🤩 2
Svar
30
· Visningar
2 421
Senast: Wenniz
·
Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar... 2
Svar
28
· Visningar
1 733
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/... 2
Svar
28
· Visningar
1 619
Senast: Hedwig
·
Tjatter Vad har ni för mål för nästa år? 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser