Lära mig åka turskidor, har en kurs i slutet på februari. Åka mer skidor, men det är ju hopplöst när man bor i Göteborg...
Att klara mitt techpass i dykningen hade suttit fint, men jag börjar tappa sugen, skulle behöva en parhäst som också vill ligga i med träningen. Min plan var att få det i år så det gick åt helsike.
Dyka mer deco, gick kursen i september och har inte hunnit praktisera så mycket.
Komma igång med klättringen/simningen igen, den här hösten har jag inte rört på mig många meter, på grund av nästa punkt
se till att få en Rimligare arbetsbelastning på jobbet och försöka förhandla mig till bättre lön, jag är patetiskt dålig på att löneförhandla men i år ska jag i vart fall försöka.
Åka till Narvik eller Åland och dyka vrak.
Svalbard? Malta? Någon annanstans? Nån höstresa måste det bli, det var ett stort misstag att hoppa över det i år.

Förutom lite mål relaterade till träning och hälsa:

- läsa 30 böcker
- majoriteten av klädinköpen till mig och barnen ska vara second hand
- lägga undan telefonen så snart jag inte använder den aktivt för att minska tillgängligheten till oplanerad skärmtid

- Köpa minst ett objektiv till kameran (gärna fler :angel: )
- Klädshopping uteslutande secondhand, undantaget byxor, underkläder och träningskläder. På det stora hela försöka tänka mer cirkulärt
- Få in ännu mer blommor och andra vackra saker i livet
- Ducka gymmet årets första två månader (skämt åsido)

Att skriva klart mitt råmanus till min roman, hinna redigera den, ha testläsare och redigera igen. Just nu är planen att ha den klar och kunna skicka in den till förlag i december 2025. Men det kan revideras vet att vi har ett tufft år på jobbet under nästa år så får se vad som händer.

Jag skulle vilja väva in mer lekfullhet i mitt liv under 2025, men tycker att det är lite jobbigt att andra människor tycker att jag är pinsam då... 😅

Min gamla kollega och hans vän gick på cirkusakrobatik! Två stela medelålders och då inte särskilt vältränade herrar och ett gäng mer som man tänker sig de som uppträder på cirkus med akrobatik. Så jäkla häftigt och de hade superkul och var så välkomna, även om en av dem inte ens kunde göra kullerbyttor pga yrsel. Mer lekfullhet åt folket, livet är ju kul 😁

Jag är nog typ klar med min lilla önskemålslista och mina banor jag vill fokusera på under 2025! Är väldigt visuell så har noteringen med önskemål liggandes mellan startskärmen och kalendern i mobilen och hittade en app med bra och enkla widgets för vanorna, ett klick så är den direkt markerad (den heter Vanor till och med 😅). Jag har flyttat nu i höstas så massa kul jag vill få tid till att göra i stan. Och så borde jag byta jobb men det ligger för långt bort därav den luddiga formuleringen sist 🤣

Önskelistan:
1000015679.webp

Återerövra min hälsa. Komma i fysisk form igen. 2024 var ett kroppsligt pissår och det har satt sina spår men jag är såååå redo att lägga allting bakom mig och börja på ny kula. Bli stark och smidig 💪

Spara massor med pengar.
Köpa ny bil.
Läsa fler böcker än 2024 (Blev nog bara 27 böcker i år, men till mitt försvar så var dom senaste fem helt enormt långa).
Träna mer med min unghund.
Börja springa igen.

Vara snäll mot mig själv.
Försöka promenera alla veckans dagar (men kanske inte just nu när det är beckmörkt jämt - man måste vara realistisk).
Fortsätta skriva.
Njuta av böcker.
Fortsätta meditation/PMR/mindfulness vid läggdags.
Vara ekonomisk och sparsam. Tänka igenom små och stora köp noggrant.

I år har jag lyckats sluta med den usla ovanan att bita på naglarna- kan jämna till en bit när jag tex råkat bryta någon nagel men har i alla fall vita kanter och inga nerbitna naglar längre! Ska försöka fortsätta hålla det så 😊.

Jag rycker allt mer på axlarna åt dumheter och står för mina egna åsikter och tar inte åt mig som tidigare; och jobbat på att förstärka min självkänsla; jag vet ju trots allt vad jag kan.

Det jag i vanlig ordning behöver fortsätta med är att fokusera på rätt saker och dra ner på skärmtid (står så himla bra om det i boken En mental sporre- haft mycket nytta av den!).

Som vanligt att komma iordning med hälsan; försöka bli ett gäng kilo lättare men också röra mer på mig igen. Oroa mig mindre och uppleva mer- begränsa mig mindre.

Men det duger inte att önska- jag får aktivt jobba med dessa förändringar! 💪.

Inventerade vår godishylla och ehum detta, ca 3,5 kg -utan resten av julgodiset medräknat- så är ett nyårslöfte i alla fall att det är köpstopp på godis åtminstone till påsk!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vad har ni för mål och planer för 2025? Behöver inte vara tävlingsplaner, utan precis vad som helst. :)
2
Svar
33
· Visningar
1 367
Hundträning Kunde inte hitta nästa års tråd så här är den: Vad har ni för mål och planer både för era hundar och er själva inom hunderiet för 2025 🤩
2
Svar
30
· Visningar
2 058
Senast: Wenniz
·
Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
26
· Visningar
1 249
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/...
2
Svar
24
· Visningar
914
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar