Era favorittapeter!

Sv: Era favorit tapeter!

*kl*

Det här är en av mina absoluta favorittapeter

6550abf1151725e8d21c3a2919f36807.jpg

Ja den sista var ju SUPERcool! Vad heter den, länka - den ska jag ha i sovrummet!!

Åh men hej vilken trevlig tråd. ;) Jag har ett helt hus att tapetsera och har svajat VÄLDIGT mycket kring vad jag vill ha. Men det klarnar med tiden. Huset = torp, kanske 1800-tal. Jag dras till att blanda gamla tryck med moderna som matchar stilen.

Kök, tillsammans med vit bröstpanel och vitt lantkök.
10618997-origpic-4c5c70.png

Detta är min absoluta favorittapet, den satt i mitt barndomskök och är bara så fin !

KL

Vilken bra tråd!
Har tänkt göra om här hemma så behöver inspiration.
I stort sett alla rum utom ett ska tapetseras/ målas.

Vi håller på att renovera köket i vårt hus från sent 1790, jag lider av handikappet "fullkomligt ointresserad av inredning" så att hitta en tapet att sätta ovanför pärlsponten har varit en utmaning för mig.

Som tur är så verkar denna funka både för mig och sambon:

tapet.jpeg

Vi håller på att renovera köket i vårt hus från sent 1790, jag lider av handikappet "fullkomligt ointresserad av inredning" så att hitta en tapet att sätta ovanför pärlsponten har varit en utmaning för mig.

Som tur är så verkar denna funka både för mig och sambon:

tapet.jpeg

Den var fin :). Skulle funka utmärkt i mitt kök också :D

/Lizzie

Det skulle vara roligt att se ifall någon ramlat över en fin tapet med djur/naturmotiv? :)

Naturmotiv!

webbeliwebb_skipas_tapet_till_tredje_rummet_5302040b9606ee097138def6.jpg

Vår nya fototapet till andra sovrummet :D
Det är jag som har tagit bilden, som är från platsen där vi gifte oss. :love:

*kl*

Det här är en av mina absoluta favorittapeter

6550abf1151725e8d21c3a2919f36807.jpg

:love: fantastisk tapet! Den blir en aspirant när köket ska få en omgång!

Jag är en älskare av grafiska mönster 50- 60- och 70-tal... ;)
I vårat hus är jag ganska sparsmakad inser jag när jag tittar mig omkring :o men sommarstugan som svärföräldrarna helrenoverade i början av 70-talet - den är helt fantastisk :love:
Till min kära makes förtvivlan så ska den bevaras som den är - det är helgerån att göra den "modern". Där får bara det som är trasigt/gammalt äckligt (t.ex heltäckningsmattan i sovrummet som luktade :yuck:) bytas ut och då letar jag originaldetaljer, så långt det går, att byta till :D

Jag älskar att gå vilse i tapet och textil-sidor, så jag ska inte lägga ut alla favoriter här - då blir det bildbombning :p

Finns massor ;)
Är det något speciellt djur du vill se? Typ foto eller grafiskt? Natur likaså :)

Tecknade motiv, ungefär som dem jag visade ovan. :) Gärna fåglar! Blev dock extremt förtjust i mitt förslag nummer 1 och tror den ska få bo i min hall. :love:

Duros tapet Gästgivars från Gammalsvenska-kollektionen?
Den är fin! Jag har några idéer om renoveringen av mitt kök... en av dem är lantkök - då skulle den vara perfekt ovanför en bröstpanel i vitt :love:

Neeeeej, nu ser jag pippi-tapeten.... jätte-fin, men kräva sitt rum och inredning!!

Hehe ja, jag har redan visat Gästgivars här i tråden och planerar att ha den i köket tillsammans med vit bröstpanel. ;) Underbar tapet! Från Duro har jag även kikat på Fjärsman med blåa blommor, den vore fiiiin till gästrum/kontor.

Ja den med fåglarna kanske är lite galen men det är till en liten hall där väggytorna inte är så stora och den kommer gränsa till vit pärlspont. Det får inte plats särskilt mycket i hallen och jag har inga idéer ännu om vad jag ska ha där. Jag har två kistor i olika färg och utförande. Om det passar kan en av dem få bo där. :)

Kan du inte ha tapet på en vägg i hallen och sen plocka upp en av de blåa tonerna och måla resten + trappan upp om det inte blir pärlspont :) (och även längst upp så det blir ett genomgående tema?) Det är ju inte petrol, men kan nog vara en fin kombination samt att du slipper tapetsera alla konstiga vrår? :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 538
Senast: Stina12
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·
Hemmet Saknar en tråd där vi kan dela med oss av bilder och tankar kring inredning, för att få och ge inspiration! Tapeter, möbler, textiler...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 565
Senast: Sjalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈