Equipe dressyrsadlar

Sv: Equipe dressyrsadlar

Men Equipe är väl ett dotterbolag till Amerigo så de kan ju omöjligt 'dissa' nåt som de själva tillverkar? ;) Däremot kan det ju vara så att just Amerigo's modeller inte säljs med latex för att det inte stämmer ihop med just de sadlarna.

Sen så är väl ändå childeric typ 10-15 tusen dyrare än tex equipe,
och sys dessutom upp efter häst o ryttares mått.

Equipe o amerigo har väl 'fasta' modeller där man får välja olika kombinationer på tex säte o kåpor etc som passar ryttare o häst.

Jag fick för mig att Equipe också sydde upp sadlarna efter ryttarna, som childeric gör?

Equipe och Amerigo görs från samma standard sen skilljer de lite på dem men som sagt de är lite samma stumme och har samma grund som tillverkare. Men vet om att det finns folk från Amerigo som snackar skit om equipe, och alla andra sadlar för den delen:grin:

Kommer inte riktigt ihåg hur det var, det var ett tag sen nu. Men jag har för mig att hästen skulle säljas eller om han blev skadad. Det var latexstoppning i sadeln så den skulle aldrig behövas stoppas om.

Ja vi trodde också att han hade tappat muskler, men han var fullt igång o jobbade på så det var helt enkelt sadeln.

Dom ser verkligen underbart sköna ut iaf! Jag är ju ute efter en ny sadel till min arabkille så skulle den passa så skulle den sadeln vara intressant.
Vad ligger den på prismässigt?

När jag var på Globen och provsatt en sa dom att det skulle kosta typ 25 000 att få den måttad och sydd. Rätta mig om jag har fel.

Equipe och Amerigo görs från samma standard sen skilljer de lite på dem men som sagt de är lite samma stumme och har samma grund som tillverkare. Men vet om att det finns folk från Amerigo som snackar skit om equipe, och alla andra sadlar för den delen:grin:

Fast Amerigos filosofi har ju alltid varit att sadlar ska vara stoppade med ull annars är de kass...(liten överdrift från min sida...:angel:) så att de sen ger sig in i att tillverka sadlar med latexpaneler låter ju tämligen oseriöst i mina öron?

Jag är själv inte så förtjust i Amerigo, Childeric, Prestige men för den skull tycker jag inte att alla andra är dårar som gillar dom...var och en blir ju salig på sin tro och alla människor är olika o gillar olika saker. Men en tillverkare som i många år predikar att ullstoppade sadlar är det enda rätta för hästen och se startar dotterbolag med latexsadlar det tar ju priset! Är du säker på att Equipe verkligen hör ihop med Amerigo?

gick du inte in och kollade på länken som jag la in????

framgår mkt tydligt att det är samma företag:
http://www.selleriaequipe.it/en?q=node/26

dessutom heter företaget selleria equipe så frågan är vad som kom först...

Sorry missade ditt inlägg på förra sidan. Nu förstår jag vad du far efter men bara för att stället som sätter ihop Amerigosadlarna även sätter ihop andra märken så innebär ju inte det att Amerigo o Equipe hör ihop. Vad jag menar är att en sadeltillverkare kan ju tillverka en hel massa olika sadelmärken på samma ställe men material, bommar och tillverkningsstandard kan helt skilja från märke till märke.

Innan jag blir överbevisad via t ex Peter Menets hemsida, http://www.menetsattel.ch/, där det i dagsläget inte finns någon sån info, så har jag svårt att tro att Amerigo o Equipe hör ihop på nåt vis. Jag tror det är två helt skilda märken med olika filosofi som råkar tillverkas på samma fabrik.

Tillägg:
equip betyder utrustning så selleriaequipe borde bli nåt i stil med utrustning från selleria, tror inte att det har med märket Equipe att göra i detta fallet.

Senast ändrad:

eller hur, konkurrerande företag brukar inte ha samma hemsida...

att hallring säger så är kanske inte så konstigt, hon vill ju sälja just amerigo sadlar och då är det ju bra om equipe anses som sämre...

jag tycker hemsidan säger sitt i den här saken.

Delvis *KL*

Hemsidan som nämns i denna tråden tillhör väl fabriken? Att de länkar till alla varumärkena som tillverkas där tycker inte jag är särskilt konstigt.

Jag vet inte om de hör ihop på något mer sätt än att de tillverkas på samma fabrik, men hemsidan utgör inget svar för min del.

Amerigo är väl utvecklade av Peter Menet. På hans egna hemsida nämns även Vega, men om Equipe kan jag inte hitta något...

Sedan undrar jag om Equipe verkligen anses som sämre? Skillnaden är väl att Equipe har modeller med permanent stoppning och det har inte Amerigo. Om det sedan är bra el. dåligt tycker jag är upp till var och en att avgöra.

Alla som säljer ett visst märke tycker ju givetvis att deras eget märke är det bästa, det tror jag gäller de flesta (om inte alla). Frågar man de som säljer Amerigo, så får man säkert svaret att de sadlarna är bäst. Hade man frågat den som säljer Childeric, så får man svaret att de sadlarna är bäst osv.

Som tur är tycker ju inte alla lika och därför finns det en massa olika sadlar att välja på ;)

Fast om de inte på ngt vis hör ihop är det ju konstigt att man hittar detta http://www.selleriaequipe.it/en/node/26 på Selleria Equipes hemsida :confused:

Svar både till PF och Centaur:

Nu kan ni inte ha läst mitt inlägg ovan. Selleria Equipe betyder utrustning från Selleria, dvs att sadlarna har satts ihop på den fabriken ingen annat. Givetvis vill den fabriken ha en hemsida där de talar om vilka märken som görs hos dem!

Det är fortfarande inte samma sak som att märkena hör ihop.

Men spela roll då, egentligen orkar jag inte bry mig om detta mer men rätt ska vara rätt tycker jag så gå in på Peter Menets hemsida (Amerigo designer och ensamägare av märket...) och bevisa för mig att ni hittar någon som helst info om att han även designar märket Equipe...http://www.menetsattel.ch/:crazy:

Sen från min sida har det aldrig varit frågan om vilket märke som är bättre eller sämre utan jag kom med i diskussionen när ngn sa att Equipe var dotterbolag till Amerigo. I min värld är det oförenligt pga Amerigo alltid predikat att permanentstoppning är sämre än ull och Equipe saluför permanentstoppade sadlar.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: Anna-KarinO
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar