Jaha då var första besöket på IVF-kliniken avklarat! Gick oväntat bra, de gick med på att låta mig få göra äggplock i narkos. Visst det blir tyngre att kvickna till efter men det får det vara värt jämfört med hur det skulle kunna bli med en helhysterisk Halali som panikar i gynstolen. Det ville de INTE vara med om, varken jag eller dem, o sambon skulle nog aldrig fixa det.
Blev iaf långa protokollet (suck, fast känns ju som en kort tid ändå efter all denna väntan!), så ska sluta med mina Provera valfritt datum och sen börja spraya när mensen dragit igång. Sen blir det Gonal-F, sen Otrivelle (eller vad den nu hette) och förhoppningsvis ett gäng ägg. Enligt ÖL var det bara 30-40% som fick ägg till frysen, trodde det var fler
Och så sa hon att om det bara blir ägg av dålig kvalitet kommer vi få välja om vi vill chansa på två eller ändå bara föra in ett. Kan säga att det är jag väldigt osäker på än.. mannen tycker det vore bra "då får vi ju kanske två på en o samma gång" men jag tror tvillingar kan bli extremt jobbigt och dessutom är det ju mkt större risk för komplikationer. Men men det är ju ett högst eventuellt problem väldigt långt fram..
Så nu blir det att vänta litegrann innan jag slutar med provera (anpassa efter våra jobb iom att vi har långt till kliniken) o sen vänta på lingonveckan. Kan inte ha varit så välkommen sedan man var rädd att vara gravid (oh the irony
)...