En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett tips är att kolla hur lång väntetiden är hos din Gun. Tyvärr kan man ibland få vänta länge på en tid. Är det lång väntetid så kan du boka en tid och under tiden kolla av din ägglossning med ältester.

Kan kanske vara lite drygt att först vänta en månad för att kolla upp din äl och sedan vänta två månader till på att få en tid.
Det kan vara ett problem, i våras när jag gick dit för en annan sak fick jag vänta 2 mån på en tid. Och jag vill gärna gå till den här Gun då jag tycker att hon är bra.

Jag väntar just nu på mens (dag 40) och om den kommer inom rimlig tid så väntar jag nog ett par veckor in i nästa cykel för att ge ägglossningen en chans.

Dröjer det väldigt länge till mens vet jag inte om jag orkar vänta på det däremot.

Det kan vara ett problem, i våras när jag gick dit för en annan sak fick jag vänta 2 mån på en tid. Och jag vill gärna gå till den här Gun då jag tycker att hon är bra.

Jag väntar just nu på mens (dag 40) och om den kommer inom rimlig tid så väntar jag nog ett par veckor in i nästa cykel för att ge ägglossningen en chans.

Dröjer det väldigt länge till mens vet jag inte om jag orkar vänta på det däremot.
I såna fall hade jag vänt mig till gyn direkt. Sagt att jag har oregelbunden mens, och tveksamt med ägglossningen. Punkt.

I såna fall hade jag vänt mig till gyn direkt. Sagt att jag har oregelbunden mens, och tveksamt med ägglossningen. Punkt.
Jag skulle ju kunna ringa och kolla hur det ser ut med tider. Jag har rätt svårt att komma ifrån jobbet också vilket gör att jag inte kan ta första bästa tid.

Så sannolikt slutar det med en tid om typ 2 månader även om jag ringer nu, ska nog ta och ringa på torsdag när jag har tid att ringa.

tycker också att du ska ringa redan nu @Humla , kan ju vara att det behövs lite framförhållning för att de ska kunna skaka fram en tid då du kan för jobbet. Kan ju också vara att du kan få remiss för prover att ta redan innan ditt besök så att resultaten sedan finns hos Gun till din bokade tid.

Även jag väntar på mens, men tydligen tänker kroppen för skojs skull slänga in en längre cykel den här gången.
Räknar jag utifrån tidigare cyklar och trolig ägglossning borde idag vara cykeldag 1, alltså första dagen med färskt blod (visst är det så man räknar @em-pirre ?) och då brukar jag ha 1-2 dagar av "förvarning" först. Kanske stress som påverkar, det har varit mycket både på jobbet och i övrigt, men drygt är det, särskilt nu när jag ska höra av mig till Gunnar och rapportera. Om cykeln är skev blir det väl knas med progesteronprovet också antar jag.
Tog ett test i morse som förstås var blankt. När jag tittade på det igen senare syntes en svag skugga. Det var dock långt efter de "tillåtna" 5 minuterna och det står ju med stora fetstilade bokstäver att resultatet inte är tillförlitligt efter 5 minuter, så jag försöker ignorera det för att slippa bli extra besviken. Hela kroppen säger att mens är på gång, men börja då!

På ÄL? Jag har svaga streck hela tiden på mina test och sen blir det en stegring, sen fullt utslag och sen svaga streck igen.

Det hade varit så mycket skönare om man vetat att det var en tidsbegränsad händelse. Har ÄL-besvär el grande, men bara svaga resultatstreck...
Ont i magen, ont i armhålorna, ont i tuttarna...

Hörrni, jag funderar över gårdagens ÄL-test.

Såhär ser en normal cykel ut för mig:
DSC_1369_zpsnpe3wcif.jpg

Det är nedifrån och upp, om ni inte ser datumen ^^
Svaga streck, fram till en liten stegring, positivt test dagen efter den lilla stegringen. I övrigt är det lika svaga streck varje dag.

DSC_1371_zpsqs4kgw4v.jpg

Såhär var gårdagens vs. Dagens test. Med det lite starkare igår hade jag förväntat mig positivt idag, men icke.. För gårdagens kan man väl inte kalla positivt? Fortsätter testa..

turotur - BIM 21/7
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 19/8 BIM 1/9, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
paprika - ÄL 10/9 BIM 24/9, Försök nr 9, 28 år, inga barn
Terqa - ÄL 13/9 BIM förmodligen runt 26-27/9, 3:e försöket, 32 år, ett barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 14/9 BIM 30/9, Försök nr 14, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL ca 15/9 BIM 30/9. 27 år, inga barn
Monifa - ÄL 23/9 BIM 7/10 Försök nr 3, 23 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 26/9 BIM 9/10 (beräknat) försök nr 13, 27 år, inga barn (under utredning)
Carand - ÄL 15/9 BIM 29/9 , försök nr 2, ett barn

lil-sis - väntar på IVF-start, oktober. Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn

viadukt - Inväntar dejt med Gunnar i slutet av september för att påbörja Pergokur. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

em-pirre väntar på att komma igen efter MA v.6+3. Sedan FET.

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Anonyma - slutat med p-ring 20.8. Hoppas på ägglossning första veckan i september, 31 inga barn

Humla - försök 5 mån, sannolikt 1 ÄL, 30 år, inga barn.

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

ninsan- väntar på ÄL, oregelbunden mens, ett MF, inga barn sen innan, försökt över ett år, 31 år

För övrigt kör de inte ens långt protokoll på mig som inte (just nu) har ägglossning. Inte första omgången iaf.

Finns ju iofs inget att nedreglera...

DSC_1369_zpsnpe3wcif.jpg

Svaga streck, fram till en liten stegring, positivt test dagen efter den lilla stegringen. I övrigt är det lika svaga streck varje dag.

DSC_1371_zpsqs4kgw4v.jpg

Såhär var gårdagens vs. Dagens test. Med det lite starkare igår hade jag förväntat mig positivt idag, men icke.. För gårdagens kan man väl inte kalla positivt? Fortsätter testa..
Bara så där så hade jag sagt nej det är inte positivt. Men jag har för mig att tex @lil-sis hade ägglossning utan att få ett riktigt positivt test.

Då är det själva ökningen/minskningen i "tydlighetsgraden" man får hålla koll på.

Tror det är en bra idé att fortsätta testa :up:

DSC_1369_zpsnpe3wcif.jpg

DSC_1371_zpsqs4kgw4v.jpg

Jag hade aldrig starkare test än så och blev gravid!

Tack så mycket för alla grattis hörrni:heart

Är en väldigt omtumlande vecka, har köpt drömhuset, min älskade mormor har insjuknat svårt och kommer inte överleva och nu är jag gravid. Behöver jag säga att jag är ganska mentalt trött...
Är såklart ofattbart glad, går runt i nån slags bubbla med stark järnsmak i munnen :wtf:
Till skillnad från tidigare försök där jag blivit som besatt av att leta symtom osv så har det varit nåt slags lugn, jag har bara vetat.
Så nu kommer jag be om ett tidigt VUL för med lyckan kommer såklart skräcken att det ska sluta som senast, får jag det inte genom bvc så blir det privat.

Jag hade aldrig starkare test än så och blev gravid!

Jag brukar ju dock ha starkare, om du tittar på cykeln ovanför. :p Brukar se likadant ut jämt. Svag-svagt-svagt-liten stegring-positivt-svagt. Men nu fick jag den lilla stegringen helt ensam.

Nåväl, om det var ägglossning så har vi så att säga säkrat upp för det. :D Och var det inte så fortsätter jag testa.

Jag brukar ju dock ha starkare, om du tittar på cykeln ovanför. :p Brukar se likadant ut jämt. Svag-svagt-svagt-liten stegring-positivt-svagt. Men nu fick jag den lilla stegringen helt ensam.

Nåväl, om det var ägglossning så har vi så att säga säkrat upp för det. :D Och var det inte så fortsätter jag testa.

Jag har med jättekonstiga stegringar denna period. Sista mensdag, 19 augusti. Positivt ÄL 13-14 sep. Ingen temphöjning efter det. Positivt ÄL-test igår, 22 sep. Eller rättare sagt, det ser positivt ut, men frågan är då om det är det? Mer flytningar nu än 13-14 sept. Få se om det blir temphöjning efter denna gång. Jag har läst mig till att man kan få positivt på stickan men ändå inte ha ÄL. Det är kanske så denna gång. Ont i nedre delen av magen har jag, och ilningar i brösten. Bara att avvakta, som vanligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 924
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar