En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har med jättekonstiga stegringar denna period. Sista mensdag, 19 augusti. Positivt ÄL 13-14 sep. Ingen temphöjning efter det. Positivt ÄL-test igår, 22 sep. Eller rättare sagt, det ser positivt ut, men frågan är då om det är det? Mer flytningar nu än 13-14 sept. Få se om det blir temphöjning efter denna gång. Jag har läst mig till att man kan få positivt på stickan men ändå inte ha ÄL. Det är kanske så denna gång. Ont i nedre delen av magen har jag, och ilningar i brösten. Bara att avvakta, som vanligt.

Gravtest?
/Hon som hade mens och positiv äl-sticka men ändå var gravid i vecka 4-5

Testade senast igår med gravtest, negativt :( har ju inte heller haft någon temp-höjning och den är nog svår att ignorera.

Ja, jag hade ju en temphöjning. Men jag var ju ordentligt förkyld så jag trodde ju det var därför jag hade förhöjd temp. Lustigt hur saker och ting kan samverka ibland för att det inte alls ska vara som det verkar.

Ja, jag hade ju en temphöjning. Men jag var ju ordentligt förkyld så jag trodde ju det var därför jag hade förhöjd temp. Lustigt hur saker och ting kan samverka ibland för att det inte alls ska vara som det verkar.

Ja, det kan man lugnt säga!
Jag ska ha koll på tempen nu och se om den höjs eller inte. Gör den inte det nu så kontaktar jag Gun nästa vecka, för att få mens och sen ÄL med hjälp av medicin.

Efter senaste pergokuren och progesteronbehandling i två veckor efter beräknad äl fick jag i måndags mens. Det var oväntat, men innebär en cykel på 28 dagar. Frågan är fortfarande om jag haft äl och missat den eller om ägget inte släppte den här gångne heller. Jag gissar på det sista. Nu tänker jag inte försöka med mer mediciner innan ivf. Jag tror inte att denna cykeln blir lika lagom på 28 dagar. Jag tror inte att jag kommer få mens alls igen förrän det är dags för ivf.

Och ivf är en helt annan fråga. Den här veckan gick vårdgarantin in för oss. För tre veckor sedan pratade jag med en dam på vårdgarantin som sa att vi skulle skickas vidare till privat klinik redan då, eftersom man redan visste att vårdgarantin inte ksulle hållas. Reproduktinscentrum hade inga planer på att lyfta ett finger förrän den dag vårdgarantin gick på. Damen på vårdgarantin pratade med reproduktionscentrum och ringde mig sedan och sa att allt var fixat. Hon hade övertalat reprodutkionscentrum att skicka remissen vidare direkt, trots att det fattades tre veckor enligt deras uppfattning.

De senaste tre veckorna har jag väntat på ett brev från den privata kliniken. En bekräftelse på att de fått in remissen. Men eftersom jag inte fått något ringde jag idag och fick svaret att de inte fått några papper. Rinde då reproduktionscentrum som sa att de inte hade gjort något alls med mina papper. Och de hade inte pratat med damen från vårdgarantin för tre veckor sedan. Den otrevliga tjejen jag pratade med beskyllde mig för att ljuga när jag sa att de visst fått instruktioner för tre veckor sedan.

Jag bad henne då skicka vidare mina papper nu eftersom vårdgarantin gått in. Det kunde hon sträcka sig till att göra "men läkaren är bortrest så vi får se hur lång tid det tar"!! :confused:

Jag är så besviken. Vi har verkligen hoppats de senaste tre veckorna att de här ska kunna gå smidigt. Nu är jag osäker på om vi hinner med detta innan jul. :cry: Direkt när jag lyckats få upp hoppet trycks jag ner i skorna igen.:(

@Tora
Förlåt mig, har inte orkat testa före idag... Hoppas du överlever.

Men tog som sagt just ett test, bara hållit mig i lite på två timmar, men det blev ett PLUS. Kom jättesnabbt dessutom, redan efter typ 30 s (clear blue) så ingen tvekan

Såååå, slutade med preventivmedel i augusti efter 10 år, och är dessutom 31. De gick verkligen snabbt (han ju knappt in och vända i tråden)

@Tora

Men tog som sagt just ett test, bara hållit mig i lite på två timmar, men det blev ett PLUS. Kom jättesnabbt dessutom, redan efter typ 30 s (clear blue) så ingen tvekan

Såååå, slutade med preventivmedel i augusti efter 10 år, och är dessutom 31. De gick verkligen snabbt (han ju knappt in och vända i tråden)
Det blev ju ett PLUS så du är förlåten :up:

Härligt!!! GRATTIS :bump:

@Cynthia

Men Gud vad dåligt :( blir så ledsen när man hör människor inom vården bete sig som den tjej du pratade med. Det är liksom inte som att du ringer om en snuva, de borde ALLTID vara artiga, aldrig antyda att patienter ljuger (även om de tror det.,) och verkligen ta extra hänsyn när det gäller något så känsligt som detta. Tyvärr är jag ändå inte förvånad för just inom gyn verkar en drös jäkligt otrevliga kvinnor jobba. Aldrig blivit så illa bemött som där..

Men håller tummarna för att du snabbt får tid på privata kliniken! Nu är det ju på gång iaf! Jag väntar på att min gyn ens ska få iväg remissen till ivf vilket de inte ordnat med då de vill ha extra läkarbesök (fast alla tester o prover är klara) så även här har jag fått inse att innan jul lär inte ett dugg hända utom om jag har tur och får påbörja nedreglering.

Det tog inte lång tid för nojjan att komma :crazy: har lite stötvis molvärk, vilket jag veeeet är mer vanligt än ovanligt men rår inte för att rädslan kommer direkt...är ju så väldigt väldigt tidigt, är 10 dagar sen ÄL så man är ju rädd att man tagit ut saker i förskott...varje toabesök är lätt ångestfylld, kommer bli långa veckor innan man kan slappna av, om man kommer göra det öht :(

Jahapp då hoppar väl jag in här. Troligtvis pågående missfall just nu :cautious:

Väldigt tidigt dock då jag inte ens passerat datum för mens ännu (skulle komma på söndag, plus/minus en/två dagar och är alltid väldigt regelbunden)

Fick en liten blödning ca fem dagar efter beräknad ägglossning (och positivt på äl- sticka). Samtidigt kom milda gravidsymtom som extrem trötthet, metallsmak och lätt illamående och framförallt känslan av att något hänt. Små, små brun, ljusrosa blödningar (några enstaka droppar) sedan dess men idag tilltog det och blev klarrött och en liten röd slemklump i morse. Även fått mensvärk som jag inte haft sedan innan jag blev gravid med sonen (2,5 år). Och så har alla gravidsymtom försvunnit och känslan av att det inte är något längre.

Någon som vet ungefär nästa ägglossning bör ske? Detta är ju troligtvis ingen riktig mens så jag vet inte hur jag ska räkna nu.

Grattis @anonyma Förra gången jag var med i den här tråden var jag också bara inne och vände ;)

@Tora

Grattiskramar! Kul med massa plus igen!

Stort grattis till plussen @anonyma och @Terqa ! :)

@Flutterdash , jag får inte alltid "lika starkt eller starkare" teststreck som kontrollstreck på ägglossningstesterna, men ägglossning har jag tydligen i alla fall (senaste testraddan fick jag bara nästan lika starkt streck, och blodprov visade på att jag haft ägglossning så det får jag väl tro på). Tror att de där stickorna får tolkas ganska generöst från person till person.

Jag har med jättekonstiga stegringar denna period. Sista mensdag, 19 augusti. Positivt ÄL 13-14 sep. Ingen temphöjning efter det. Positivt ÄL-test igår, 22 sep. Eller rättare sagt, det ser positivt ut, men frågan är då om det är det? Mer flytningar nu än 13-14 sept. Få se om det blir temphöjning efter denna gång. Jag har läst mig till att man kan få positivt på stickan men ändå inte ha ÄL. Det är kanske så denna gång. Ont i nedre delen av magen har jag, och ilningar i brösten. Bara att avvakta, som vanligt.
Om jag varit du så hade jag (försökt) att vänta en vecka och då tagit ett gravtest om ingen ordentlig mens dykt upp.

Hade du äl 14/9 så är det väl bara 9 dagar eller så efter äl i dag och det är inte alls säkert att du får ett positivt gravtest så tidigt. Däremot kan det tänkas att ett ältest kan fånga upp en graviditet såpass tidigt.

Jag har vul på fredag för att kolla läget inför FET. Är på cykeldag 8 idag, och har ätit östrogen sedan dag 2. Nu har jag haft äl-flytning i två dagar, och ont i ljumskarna. Tack och lov negativt på äl-test, ska testa imorgon igen för att se vart det bär. För ägglossning på dag 8 eller 9 vill jag inte ha, speciellt inte då vi planerat FET till kring dag 15...

[QUOTE="Halali, post: 17146462, memberQUOTEUSER=132840]@Cynthia[/USER]

Men Gud vad dåligt :( blir så ledsen när man hör människor inom vården bete sig som den tjej du pratade med. Det är liksom inte som att du ringer om en snuva, de borde ALLTID vara artiga, aldrig antyda att patienter ljuger (även om de tror det.,) och verkligen ta extra hänsyn när det gäller något så känsligt som detta. Tyvärr är jag ändå inte förvånad för just inom gyn verkar en drös jäkligt otrevliga kvinnor jobba. Aldrig blivit så illa bemött som där..

Men håller tummarna för att du snabbt får tid på privata kliniken! Nu är det ju på gång iaf! Jag väntar på att min gyn ens ska få iväg remissen till ivf vilket de inte ordnat med då de vill ha extra läkarbesök (fast alla tester o prover är klara) så även här har jag fått inse att innan jul lär inte ett dugg hända utom om jag har tur och får påbörja nedreglering.[/QUOTE]

Tack för pepp. Jag är så besviken på bemöt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 924
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar