En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag borde kallat onsdagens mens för dag ett, det var nog bara en extremt kort cykel.

Blod i bra fart och så slemhinna.

Fan vad less jag är.

Hej! Jag vet inte ifall ni minns mig, det var väll nästan 2 år sedan jag var här sist.
Men nu är sonen snart 1 år gammal och vi försöker få ett syskon. Vi har kört oskyddat sen sonen var född men jag fick inte min mens tills han var ca 6 månader. Sen dess har mensen vart oregelbunden. Läkarna säger att det är för att jag ammar.
Men jag hade ju problem med oregelbunden mens långt innan jag blev gravid. Och blev skickad till ultraljud då dom hittade graviditet (missfall).
Så nu blir det väll till att köpa äl tester och se ifall jag kan få koll på det.

Blodprov lämnat kl 10.05. :D
Fick frågan om jag varit vaken i minst 3 timmar och svarade automatiskt ja, men kom på nu på väg till bilen att jag nog inte var vaken exakt kl 7. Vilket prov påverkas av tiden och hur mycket skada kan det bli på resultatet?

Angående hur jag är i cykeln är jag antagligen helt fel. Det blev så. För när jag egentligen borde ha gått låg jag totaldäckad i soffan med tuff förkylning. Och idag var sista chansen innan besöket.

Så just nu känns det rätt så :turd: över hela provet. Hoppas Gun skickar mig på ett nytt.

Blodprov lämnat kl 10.05. :D
Fick frågan om jag varit vaken i minst 3 timmar och svarade automatiskt ja, men kom på nu på väg till bilen att jag nog inte var vaken exakt kl 7. Vilket prov påverkas av tiden och hur mycket skada kan det bli på resultatet?

Angående hur jag är i cykeln är jag antagligen helt fel. Det blev så. För när jag egentligen borde ha gått låg jag totaldäckad i soffan med tuff förkylning. Och idag var sista chansen innan besöket.

Så just nu känns det rätt så :turd: över hela provet. Hoppas Gun skickar mig på ett nytt.

Det är prolaktinet som kan vara taget vid fel klockslag, och progesteronet som har en viss cykeldag. Jag tror inte det är någon fara med prolaktinet, men om du har för lågt progesteron ska du säga till att det gått för lång tid sedan ägglossningen. Be i såfall om ett nytt test.

Huvudsaken är att jag blev gravid! Känns bra att ha fått ultraljudsbilden, på den står längd och vecka. Känns som om många kommer vilja räkna fel på beräknad nedkomst mm pga den konstiga cykeln.

Just nu vill jag bara känna mig vanlig. Och har inte fattat det riktigt. Vi törs inte ringa återbud till IVF-besöket ännu, utan väntar till nästa vecka. Vi vill inte ställas i ny kö i onödan! Och då får jag också ta ställning till framtiden. Just nu vilar jag i att jag sett en levande sak, och det är ju mer än vad många andra får redan i v 5-6.

Lite sen på bollen men GRATTIS @Whirlie , det är ju fantastiskt! :) Klart att du ska känna dig vanlig, eller vanlig-fast-gravid i alla fall ;)

Det är prolaktinet som kan vara taget vid fel klockslag, och progesteronet som har en viss cykeldag. Jag tror inte det är någon fara med prolaktinet, men om du har för lågt progesteron ska du säga till att det gått för lång tid sedan ägglossningen. Be i såfall om ett nytt test.

Jag är nog mitt i ÄL just nu.

Och jag misstänker att jag inte hade ÄL ändå. Utslag på stickan fick jag, lika starkt streck på test-strecket. Men jag mäter även min temp, och den har inte gått upp alls efteråt och jag räknade ut att ÄL borde varit 14:onde, idag är det 19:onde. Jag ska ringa till min Gun om inte mensen kommer när den ska/negativt graviditetstest runt mens så vi kan starta igång den för att sedan framkalla ÄL med medicin.

Okej nu e det väl tid för mig med att hoppa in här. Har en liten dotter på 10 månader o nu tänker vi att vi kör på med nummer två också :D. Körde skarpt första gången förra månaden så det e försök nummer två nu. Sitter med mobilen så om nån vill lägga in mig med på listan så vore det tacksamt!

Kör med periodtracker-appen, dock har cykeln varit lite oregelbunden efter graviditeten.

ÄL 15/9 BIM 29/9

Puttar upp mitt eget inlägg en bit o hoppas att nån har lust/tid/ork att lägga till mig på listan :)

turotur - BIM 21/7
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 19/8 BIM 1/9, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
paprika - ÄL 10/9 BIM 24/9, Försök nr 9, 28 år, inga barn
Terqa - ÄL 13/9 BIM förmodligen runt 26-27/9, 3:e försöket, 32 år, ett barn
ninsan - ÄL 14/9 BIM 28/9, 31 år, ett MF, inga barn, försökt i över ett år
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Mikatela - ÄL ca 15/9 BIM 30/9. 27 år, inga barn
Monifa - ÄL 23/9 BIM 7/10 Försök nr 3, 23 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 26/9 BIM 9/10 (beräknat) försök nr 13, 27 år, inga barn (under utredning)
Carand - ÄL 15/9 BIM 29/9 , försök nr 2, ett barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Ringa reproduktionscentrum 16/9
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
viadukt - Inväntar dejt med Gunnar i slutet av september för att påbörja Pergokur. 28 år, inga barn.
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
em-pirre väntar på att komma igen efter MA v.6+3. Sedan FET.
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn
hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn
Anonyma - slutat med p-ring 20.8. Hoppas på ägglossning första veckan i september, 31 inga barn
Humla - försök 5 mån, sannolikt 1 ÄL, 30 år, inga barn.
Whirlie - väntar på vul för att se vad som finns i livmodern
Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

Hur länge tycker ni andra att det verkar rimligt att vänta tills man söker hjälp när man verkar ha gles ägglossning? Slutade med p-piller för 5 mån sedan och har sannolikt haft 1 ägglossning sedan dess. Har långa cykler, den längsta 52 dagar. Jag har tänkt att efter 6 mån så tänkte jag nog ringa och se om jag kan få boka en tid.
Vad tror ni om det? Att vänta ett helt år känns lite länge om inte ägglossningen skärper till sig.

Hur länge tycker ni andra att det verkar rimligt att vänta tills man söker hjälp när man verkar ha gles ägglossning? Slutade med p-piller för 5 mån sedan och har sannolikt haft 1 ägglossning sedan dess. Har långa cykler, den längsta 52 dagar. Jag har tänkt att efter 6 mån så tänkte jag nog ringa och se om jag kan få boka en tid.
Vad tror ni om det? Att vänta ett helt år känns lite länge om inte ägglossningen skärper till sig.
Vänta en cykel till.

Ett tips är att kolla hur lång väntetiden är hos din Gun. Tyvärr kan man ibland få vänta länge på en tid. Är det lång väntetid så kan du boka en tid och under tiden kolla av din ägglossning med ältester.

Kan kanske vara lite drygt att först vänta en månad för att kolla upp din äl och sedan vänta två månader till på att få en tid.

turotur - BIM 21/7
ninsan - ÄL 14/9 BIM 28/9, 31 år, ett MF, inga barn, försökt i över ett år
MEJ84 - ÄL 14/9 BIM 30/9, Försök nr 14, 31 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 26/9 BIM 9/10 (beräknat) försök nr 13, 27 år, inga barn (under utredning)

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Ringa reproduktionscentrum 16/9
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
viadukt - Inväntar dejt med Gunnar i slutet av september för att påbörja Pergokur. 28 år, inga barn.
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
Anonyma - slutat med p-ring 20.8. Hoppas på ägglossning första veckan i september, 31 inga barn
Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

Nu behöver jag vara lite dum i huvet.

Ett svagt resultatstreck är ju inte positivt, men kan ses som en förvarning...?
Hur länge kan denna förvarning pågå i så fall?

turotur - BIM 21/7

ninsan- väntar på ÄL, oregelbunden mens, ett MF, inga barn sen innan, försökt över ett år, 31 år

Ändrar min status, jag tror inte jag hade ÄL trots positiv ÄL-test, ingen stegring av temp på över en vecka. Ska ringa min Gun om någon vecka eller två för att få hjälp att få igång mens och sen för att framkalla ÄL snabbare.

Nu behöver jag vara lite dum i huvet.

Ett svagt resultatstreck är ju inte positivt, men kan ses som en förvarning...?
Hur länge kan denna förvarning pågå i så fall?

På ÄL? Jag har svaga streck hela tiden på mina test och sen blir det en stegring, sen fullt utslag och sen svaga streck igen.

Jag tar bort mig från listan då den gamla texten är inaktuell, och det finns inte så mycket mer att skriva just nu.

turotur - BIM 21/7

ninsan- väntar på ÄL, oregelbunden mens, ett MF, inga barn sen innan, försökt över ett år, 31 år

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 924
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka