Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blodprov lämnat kl 10.05.
Fick frågan om jag varit vaken i minst 3 timmar och svarade automatiskt ja, men kom på nu på väg till bilen att jag nog inte var vaken exakt kl 7. Vilket prov påverkas av tiden och hur mycket skada kan det bli på resultatet?
Angående hur jag är i cykeln är jag antagligen helt fel. Det blev så. För när jag egentligen borde ha gått låg jag totaldäckad i soffan med tuff förkylning. Och idag var sista chansen innan besöket.
Så just nu känns det rätt så över hela provet. Hoppas Gun skickar mig på ett nytt.
Huvudsaken är att jag blev gravid! Känns bra att ha fått ultraljudsbilden, på den står längd och vecka. Känns som om många kommer vilja räkna fel på beräknad nedkomst mm pga den konstiga cykeln.
Just nu vill jag bara känna mig vanlig. Och har inte fattat det riktigt. Vi törs inte ringa återbud till IVF-besöket ännu, utan väntar till nästa vecka. Vi vill inte ställas i ny kö i onödan! Och då får jag också ta ställning till framtiden. Just nu vilar jag i att jag sett en levande sak, och det är ju mer än vad många andra får redan i v 5-6.
Det är prolaktinet som kan vara taget vid fel klockslag, och progesteronet som har en viss cykeldag. Jag tror inte det är någon fara med prolaktinet, men om du har för lågt progesteron ska du säga till att det gått för lång tid sedan ägglossningen. Be i såfall om ett nytt test.
Okej nu e det väl tid för mig med att hoppa in här. Har en liten dotter på 10 månader o nu tänker vi att vi kör på med nummer två också . Körde skarpt första gången förra månaden så det e försök nummer två nu. Sitter med mobilen så om nån vill lägga in mig med på listan så vore det tacksamt!
Kör med periodtracker-appen, dock har cykeln varit lite oregelbunden efter graviditeten.
ÄL 15/9 BIM 29/9
Vänta en cykel till.Hur länge tycker ni andra att det verkar rimligt att vänta tills man söker hjälp när man verkar ha gles ägglossning? Slutade med p-piller för 5 mån sedan och har sannolikt haft 1 ägglossning sedan dess. Har långa cykler, den längsta 52 dagar. Jag har tänkt att efter 6 mån så tänkte jag nog ringa och se om jag kan få boka en tid.
Vad tror ni om det? Att vänta ett helt år känns lite länge om inte ägglossningen skärper till sig.
Var ungefär så jag tänkte, att testa med stickor nästa cykel också, och om ingen ägglossning då heller så ringer jag.Vänta en cykel till.
Ett tips är att kolla hur lång väntetiden är hos din Gun. Tyvärr kan man ibland få vänta länge på en tid. Är det lång väntetid så kan du boka en tid och under tiden kolla av din ägglossning med ältester.Hur länge tycker ni andra att det verkar rimligt att vänta tills man söker hjälp när man verkar ha gles ägglossning? Slutade med p-piller för 5 mån sedan och har sannolikt haft 1 ägglossning sedan dess. Har långa cykler, den längsta 52 dagar. Jag har tänkt att efter 6 mån så tänkte jag nog ringa och se om jag kan få boka en tid.
Vad tror ni om det? Att vänta ett helt år känns lite länge om inte ägglossningen skärper till sig.
Nu behöver jag vara lite dum i huvet.
Ett svagt resultatstreck är ju inte positivt, men kan ses som en förvarning...?
Hur länge kan denna förvarning pågå i så fall?
Nu behöver jag vara lite dum i huvet.
Ett svagt resultatstreck är ju inte positivt, men kan ses som en förvarning...?
Hur länge kan denna förvarning pågå i så fall?