En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej nu e det väl tid för mig med att hoppa in här. Har en liten dotter på 10 månader o nu tänker vi att vi kör på med nummer två också :D. Körde skarpt första gången förra månaden så det e försök nummer två nu. Sitter med mobilen så om nån vill lägga in mig med på listan så vore det tacksamt!

Kör med periodtracker-appen, dock har cykeln varit lite oregelbunden efter graviditeten.

ÄL 15/9 BIM 29/9

Japp.
Hormonerna i blodprovet ser bra ut och vi såg till och med hjärtat.
Men det stämmer inte alls med mina cykler.

Skit i cykeln, du är ju gravid kvinna! En mirkelbebis :love: :bump:

Nu jäklar måste lilla livet hålla sig kvar. Ska hålla tummarna många månader åt er nu :banana:

Förstår att ni är försiktiga eftersom det är lite konstig över det men jag tänker säga stort grattis ändå för du väntar ju faktiskt barn här och nu :bump:

Jag fick antibiotika för min urinvägsinfektion också, som troligtvis var det som spökade när jag sökte gyn från början (trodde det var UVI eller livmoderinfektion igen). Vi glömde kolla det förra gången i all uppståndelse.
Lite skumt är det att jag sökte för andra besvär och de hittar en graviditet!

Jag fick antibiotika för min urinvägsinfektion också, som troligtvis var det som spökade när jag sökte gyn från början (trodde det var UVI eller livmoderinfektion igen). Vi glömde kolla det förra gången i all uppståndelse.
Lite skumt är det att jag sökte för andra besvär och de hittar en graviditet!

Skumt men underbart :D :love:

Ska ni på fler koller snart? :)

Helt galen dumping just nu :crazy:

Hur som helst. Om nästa mens kommer om 3-4 veckor så ska jag ringa reproduktionscentrum och sen börja med elovna, sedan orgalutran, blodprov, vul och sedan menopur. Kan bli mer elovna osv.

Om mensen inte kommer om 3-4 veckor så ska jag helst avvakta tills den är lite mer regelbunden.

VUL idag såg ut som det ska, dvs slemhinna och äggstockar är i samma fas och blödningen kommer från livmodern och inte livmodertappen.

Och tack staten för läkemedelssubventionen :bow:

Helt galen dumping just nu :crazy:

Hur som helst. Om nästa mens kommer om 3-4 veckor så ska jag ringa reproduktionscentrum och sen börja med elovna, sedan orgalutran, blodprov, vul och sedan menopur. Kan bli mer elovna osv.

Om mensen inte kommer om 3-4 veckor så ska jag helst avvakta tills den är lite mer regelbunden.

VUL idag såg ut som det ska, dvs slemhinna och äggstockar är i samma fas och blödningen kommer från livmodern och inte livmodertappen.

Och tack staten för läkemedelssubventionen :bow:
Orgalutran är jobbig. Inte ämnet i sig men nålen. Man får liksom ta i med våld...

Jag hämtade ju också ut mediciner här om dagen. Tömde receptet och betalade typ femton kronor:laugh:

Cykeldag 1 idag:up:

Orgalutran är jobbig. Inte ämnet i sig men nålen. Man får liksom ta i med våld...

Jag hämtade ju också ut mediciner här om dagen. Tömde receptet och betalade typ femton kronor:laugh:

Cykeldag 1 idag:up:

2200kr får jag betala men det är ju bättre än 11000kr.

Ja de sade att vätskan är lite seg :p

@em-pirre får man lov att fråga vad du ska ta för mediciner trots att ni ska göra ett FET? Här är det nämligen rätt vanligt att man kör helt ostimulerat (inte ett enda preparat) vid FET. Därav min nyfikenhet.

Heja er som är på gång @em-pirre och @lil-sis :banana:

Jag vet knappt vad jag ska uppdatera med i denna tråden. Känns som ingen idé att vända sig till kliniken igen innan jag gått ned i vikt. De sa dessutom ordagrant: "Hem och fortsätt försöka på egen hand, jobba ned vikten några kilon och om du inte blivit spontant gravid när vi byter årtal, så kan vi se om vi ska ta det till behandling".

Jag känner att jag typ gett upp lite. Hur ska det bli en naturlig graviditet sådär bara pang tjoff, när inget hänt på ett år med ägglossningstest och omkring ett år innan det oskyddat (=knappt två år alltså). Jag känner att det inte är någon idé att fortsätta försöka. Och att vara ledsen och uppgiven såhär är ju verkligen bra för viktnedgång. :cool: Får väl svälta mig några månader och gå till kliniken igen..

@em-pirre får man lov att fråga vad du ska ta för mediciner trots att ni ska göra ett FET? Här är det nämligen rätt vanligt att man kör helt ostimulerat (inte ett enda preparat) vid FET. Därav min nyfikenhet.
Det är nog vanligast här också. Jag kommer att ta östrogen för att bygga slemhinna. Mest för säkerhets skull. Sen blir det progesteron kring transfer och ett par veckor efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 924
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar