En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det ok att slinka in med en fråga?

Undrar lite snabbt bara om det är vanligt med en stegring på Äl-stickorna dagarna innan mens? Har prövat en månad med stickor för första gången och fick fullt utslag den 28, & min mens borde komma typ söndag/måndag.

Testade med stickor i förrgår morse och såg ett litet streck. & ett streck till igår morse som var aningens starkare, & igår kväll var det ännu starkare...

(Tog grav.test imorse som vart negativt).

Är det ok att slinka in med en fråga?

Undrar lite snabbt bara om det är vanligt med en stegring på Äl-stickorna dagarna innan mens? Har prövat en månad med stickor för första gången och fick fullt utslag den 28, & min mens borde komma typ söndag/måndag.

Testade med stickor i förrgår morse och såg ett litet streck. & ett streck till igår morse som var aningens starkare, & igår kväll var det ännu starkare...

(Tog grav.test imorse som vart negativt).

Ja en del får det.

De är känsligare än gravtest så det är inte uteslutet att du är gravid.

Förra veckans mens har gått från nästan svart till mest segt blodblandat slem. Riktigt segt.

Nu vore det bra om den antingen tog slut NU eller fortsätter även nästa vecka eftersom det börjar närma sig skarpt läge.

Men troligen lär den sluta på tisdag och sen dröja två månader...

Förra veckans mens har gått från nästan svart till mest segt blodblandat slem. Riktigt segt.

Nu vore det bra om den antingen tog slut NU eller fortsätter även nästa vecka eftersom det börjar närma sig skarpt läge.

Men troligen lär den sluta på tisdag och sen dröja två månader...
Skulle det kunna var en väldigt mysko ägglossning på g? Har du testat med ägglossningsstickor?

När får du komma till Linne?

Mvh Miks

Skulle det kunna var en väldigt mysko ägglossning på g? Har du testat med ägglossningsstickor?

När får du komma till Linne?

Mvh Miks

Får inte åka till Linné alls om jag inte betalar själv.

Ska planera sprutor och piller etc nästa vecka på Ackis.

Inga stickor, det mysko slemmet dök upp imorse.

Jag var hos min Gun idag, enligt stickor så har jag snart ÄL, men hon kunde inte se det, eller rättare sagt, min vänstra äggstock ville inte visa sig och det fanns inget på höger. Så jag frågade om stickorna kunde ljuga. Om man har hormonproblem ja, men om jag såg en klar stegring så borde jag kunna lite på stickorna. Så jag borde ha ÄL nu snart i dagarna.
Om jag blev gravid skulle jag beställa tid, tidigt UL, om jag inte blev gravid så skulle jag återkomma och då skulle jag får börja med sprutor för att framkalla ÄL. Någon som gjort det?

Varit på VUL idag. Allt såg bra ut, läkaren tror inte jag kommer blöda så länge till.
Hon tycker inte det behövs nåt nytt hcg-blodprov då det såg så bra ut. Får börja försöka igen så fort blödningen avtagit, hon trodde inte det skulle ta så lång tid.
Var dock ingen idé att testa med stickor förrän om tidigast en månad sa hon. Men hon såg ju heller inget konstigt i att börja försöka igen så snart det går.
Tänker försöka lämna tråden ett tag för att hinna ikapp mig själv lite.

Ja vagitorierna är rätt gosiga. Höll på i flera veckor under ivf. Sprutorna är inget att oroa sig över. De som du ska ta oftast är som en insulinpenna. De andra är så få att man inte behöver bry sig om dem. Man vänjer sig fort. Vagitorierna var klart värre... nästa gång kommer jag dock att få ta progesteronet i tablettform. Yay

Ovitrelle är lite meckig, men ta god tid på dig och sitt ner då du sprutar så du slipper bli yr. Gäller de andra sprutorna också.

Men neeej, jag hade inte fattat att det är vagitorier med i ivfgrejen också. Har tagit i en vecka nu och ska fortsätta minst en vecka till, vilket inte känns lockande alls. Men progesteron i tablettform låter definitivt trevligare. Är det samma sak, ska jag kanske be om det istället?

Jag tror inte det spelar någon roll hur sprutan är utformad. Bara att det är en nål inblandad gör mig stressad. Jag skulle aldrig våga ta en spruta stående, risken är stor att jag svimmar i ett sånt läge. Däremot ska jag nog försöka sitta ute på verandan så jag andas frisk luft. Det kanske gör det lite bättre och framför allt behöver jag då inte resa mig för att gå ut och andas eller spy... Andra har uppenbarligen klarat det före mig, så det är bara att stålsätta sig och tänka på att det kanske för någonting gott med sig. Djupa andetag.

Men neeej, jag hade inte fattat att det är vagitorier med i ivfgrejen också. Har tagit i en vecka nu och ska fortsätta minst en vecka till, vilket inte känns lockande alls. Men progesteron i tablettform låter definitivt trevligare. Är det samma sak, ska jag kanske be om det istället?

Jag tror inte det spelar någon roll hur sprutan är utformad. Bara att det är en nål inblandad gör mig stressad. Jag skulle aldrig våga ta en spruta stående, risken är stor att jag svimmar i ett sånt läge. Däremot ska jag nog försöka sitta ute på verandan så jag andas frisk luft. Det kanske gör det lite bättre och framför allt behöver jag då inte resa mig för att gå ut och andas eller spy... Andra har uppenbarligen klarat det före mig, så det är bara att stålsätta sig och tänka på att det kanske för någonting gott med sig. Djupa andetag.
Det är samma sak ja, du kan fråga vad din Gun tycker om saken.

Nålen i pennan är någon cm lång och tunn. Känns inte alls.

Du hade väl tagit sprutor själv innan? Hur länge har du hållit på med det?

Jag har anlag för tromboser så jag har fått blodförtunnande efter förlossning. Första barnet var snitt och därmed 6 veckor med de där nålarna. Första dagarna var hemska. Det tog några veckor innan det började kännas OK men nu 2.5 år senare kom nr.2 och jag fick leva med nålarna i 7 dagar. Det gick faktiskt mycket, mycket bättre. Det finns hopp, det kan bli bättre :)

Du hade väl tagit sprutor själv innan? Hur länge har du hållit på med det?

Jag har anlag för tromboser så jag har fått blodförtunnande efter förlossning. Första barnet var snitt och därmed 6 veckor med de där nålarna. Första dagarna var hemska. Det tog några veckor innan det började kännas OK men nu 2.5 år senare kom nr.2 och jag fick leva med nålarna i 7 dagar. Det gick faktiskt mycket, mycket bättre. Det finns hopp, det kan bli bättre :)

Jag tog ju förutom alla IVF-sprutor också blodförtunnande flera veckor... Jättekul... :down:

Jag tog ju förutom alla IVF-sprutor också blodförtunnande flera veckor... Jättekul... :down:
De är inte jättekul. Jag fick fragmin första gången och den vätskan gjorde ganska ont att spruta in. Innohep var det senaste jag fick, den verkade snällare även om det säkert är snarlika vätskor.

De är inte jättekul. Jag fick fragmin första gången och den vätskan gjorde ganska ont att spruta in. Innohep var det senaste jag fick, den verkade snällare även om det säkert är snarlika vätskor.
Medicinen gjorde inte så farligt ont, men själva sprutorna och nålarna var skitdåliga. Kliniken hade klagat hos tillverkaren (samma tillverkare gjorde även sprutor för en av de medicinerna jag injicerade under IVF:en) eftersom nåle knappt går igenom ifall man inte har exakt rätt vinkel, eller typ slår in den med våld. Och trots att jag är van med att använda sprutor via jobbet så var min mage helt blå av alla misslyckade stick. Riktigt dåliga nålar.

Kära hobbyexperter. Nu är min kropp mer mystisk än vanligt! Idag var jag hos gyn för att kolla upp varför jag fortfarande har diffust ont från livmodern sedan missfallet i slutet av juni.

Och Gun hittade... da-da! en tjock slemhinna och en 7 mm stor hinnsäck. Inget foster kunde ses, men det var tydligen inte konstigt när hinnsäcken är så liten. Jag fick kissa i en mugg och de gjorde urinprov. Som var positivt. Nu borde jag ju fira, men allt är så konstigt så jag känner mig mest förvirrad och lite trött på min kropp.

Kan någon berätta för mig vad som händer? Detta har hänt:
- Slutet av juni - missfall
- Ca 1 juli - besök på gynakuten där det inte syntes ngn graviditet vid ul eller på blodprov och urinprov.
- 29 juli första mens efter missfallet.
- 25 augusti, dag 28 i cykeln, negativt gravtest CB med veckoindikator (normal cykellängd 26-28 dagar).
- 25 augusti börjar även mensen.
- 3 september (dag 10) positivt äl-test. Första och enda äl-testet (CB) då man enligt testets instruktion ska sluta testa när det blir positivt.
- 10 september (dag 17) positivt gravtest, 16 mm tjock slemhinna och 7mm stor hinnsäck.

Jag har återbesök nästa vecka och ska ta blodprov imorgon bitti och nästa vecka innan nästa gunbesök. Och om jag blir akut dålig ska jag söka vård. Gun vill inte spekulera. Bara konstatera.

Så - vad tror ni hänt? Spekulera gärna, själv grubblar jag ihjäl mig.

Medicinen gjorde inte så farligt ont, men själva sprutorna och nålarna var skitdåliga. Kliniken hade klagat hos tillverkaren (samma tillverkare gjorde även sprutor för en av de medicinerna jag injicerade under IVF:en) eftersom nåle knappt går igenom ifall man inte har exakt rätt vinkel, eller typ slår in den med våld. Och trots att jag är van med att använda sprutor via jobbet så var min mage helt blå av alla misslyckade stick. Riktigt dåliga nålar.
Ew... Jag är förvisso inte van att hantera sånt så jag blir helt blå oavsett. De här nålarna jag hade nu var i alla fall bra :p vätskan kändes inte alls, annat än att den inte hade samma temp som jag ;)

Kära hobbyexperter. Nu är min kropp mer mystisk än vanligt! Idag var jag hos gyn för att kolla upp varför jag fortfarande har diffust ont från livmodern sedan missfallet i slutet av juni.

Och Gun hittade... da-da! en tjock slemhinna och en 7 mm stor hinnsäck. Inget foster kunde ses, men det var tydligen inte konstigt när hinnsäcken är så liten. Jag fick kissa i en mugg och de gjorde urinprov. Som var positivt. Nu borde jag ju fira, men allt är så konstigt så jag känner mig mest förvirrad och lite trött på min kropp.

Kan någon berätta för mig vad som händer? Detta har hänt:
- Slutet av juni - missfall
- Ca 1 juli - besök på gynakuten där det inte syntes ngn graviditet vid ul eller på blodprov och urinprov.
- 29 juli första mens efter missfallet.
- 25 augusti, dag 28 i cykeln, negativt gravtest CB med veckoindikator (normal cykellängd 26-28 dagar).
- 25 augusti börjar även mensen.
- 3 september (dag 10) positivt äl-test. Första och enda äl-testet (CB) då man enligt testets instruktion ska sluta testa när det blir positivt.
- 10 september (dag 17) positivt gravtest, 16 mm tjock slemhinna och 7mm stor hinnsäck.

Jag har återbesök nästa vecka och ska ta blodprov imorgon bitti och nästa vecka innan nästa gunbesök. Och om jag blir akut dålig ska jag söka vård. Gun vill inte spekulera. Bara konstatera.

Så - vad tror ni hänt? Spekulera gärna, själv grubblar jag ihjäl mig.
7mm borde ju motsvara vecka 6+6, och då borde man också se flöde med doppler eller hjärtaktivitet på vul. Så jag förstår inte alls vad som händer med dig nu.
EDIT efter snabbräkning tänker jag att befruktning borde skett 7.8 om det är ett levande foster.

Senast ändrad:
7mm borde ju motsvara vecka 6+6, och då borde man också se flöde med doppler eller hjärtaktivitet på vul. Så jag förstår inte alls vad som händer med dig nu.
EDIT efter snabbräkning tänker jag att befruktning borde skett 7.8 om det är ett levande foster.
7 mm hinnsäck är väl inte samma sak som 7 mm foster? Hinnsäcken bör väl vara större än fostret?

Jag fick på nått sätt feeling när jag såg det där ägget på VUL på Linné. Guldägget! Tänkte att nu har jag ju till och med SETT ett ägg. De finns. Kanske nu.

Nu har jag blodblandad flytning och mensvärk, i vanlig ordning dagen innan mens. Fy.Fan. Vad ledsen jag blev nu. Känns helt hopplöst. "Allt" funkar ju, enligt de undersökningar vi gjort. Varför blir det inget.

Jag måste gå ned i alla fall 6 kg för att ta det till behandling, och på denna 1.5 vecka har jag inte gått ned ett enda jävla gram. Nu tröstäter jag en påse smågodis och gråter.

Helvetes jävla skit. Kommer mensen i morgon som jag misstänker blir det en lutealfas på 9 dagar
dagar.

Jag hatar detta. Ska ge upp och köpa en till häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar