Whirlie
Trådstartare
Kära hobbyexperter. Nu är min kropp mer mystisk än vanligt! Idag var jag hos gyn för att kolla upp varför jag fortfarande har diffust ont från livmodern sedan missfallet i slutet av juni.
Och Gun hittade... da-da! en tjock slemhinna och en 7 mm stor hinnsäck. Inget foster kunde ses, men det var tydligen inte konstigt när hinnsäcken är så liten. Jag fick kissa i en mugg och de gjorde urinprov. Som var positivt. Nu borde jag ju fira, men allt är så konstigt så jag känner mig mest förvirrad och lite trött på min kropp.
Kan någon berätta för mig vad som händer? Detta har hänt:
- Slutet av juni - missfall
- Ca 1 juli - besök på gynakuten där det inte syntes ngn graviditet vid ul eller på blodprov och urinprov.
- 29 juli första mens efter missfallet.
- 25 augusti, dag 28 i cykeln, negativt gravtest CB med veckoindikator (normal cykellängd 26-28 dagar).
- 25 augusti börjar även mensen.
- 3 september (dag 10) positivt äl-test. Första och enda äl-testet (CB) då man enligt testets instruktion ska sluta testa när det blir positivt.
- 10 september (dag 17) positivt gravtest, 16 mm tjock slemhinna och 7mm stor hinnsäck.
Jag har återbesök nästa vecka och ska ta blodprov imorgon bitti och nästa vecka innan nästa gunbesök. Och om jag blir akut dålig ska jag söka vård. Gun vill inte spekulera. Bara konstatera.
Så - vad tror ni hänt? Spekulera gärna, själv grubblar jag ihjäl mig.
7 mm är v 5 + 2 om det jag googlat mig till stämmer.
Min senaste mens var ovanligt sparsam och utan klumpar (slemhinna?). Ovanligt långdragen också med spottings nästan en vecka efter mensens slut. På slutet svart blod.
Så om det är 5+2 så kanske det förklara varför gravtestet för 17 dagar sedan var negativt (för tidigt?). Men det förklarar inte hur äl-testet för 7 dagar sedan var positivt. Och då, om jag räknar rätt, skulle jag haft äl på dag 21 i förra cykeln. Vilket är ovanligt sent för min normala cykellängd.
Om det är ett MF från föregående cykel, och att blödningen jag trodde var mens var början på missfallet borde inte dagens gravtest på klinik vara positivt om testet med morgonurin för 17 dagar sedan var negativt.
Och jag borde inte haft positivt äl-test för 7 dagar sedan!
Alla förklaringar är konstiga!