Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gravid är du men det kanske inte är livsdugligt. Det skulle förklara varför man inte sett några hjärtslag och att du testade positivt så pass sent.Jag vill gärna höra den. Jag vill ha sambanden mellan parametrarna förklarad.
Gravid är du men det kanske inte är livsdugligt. Det skulle förklara varför man inte sett några hjärtslag och att du testade positivt så pass sent.
Men det kan också bero på undermålig UL-maskin och/eller en Gun som inte är så bra på att tyda UL. Eller att ägglossningen var senare denna cykeln.
Om jag varit du så kanske jag hade jag försökt att ställa in mig mentalt på att risken finns att det inte riktigt kommer gå hela vägen denna gångenJa. Gun sa att den konstiga mens jag hade senast kunde vara första delen av ett missfall. Och att resten kan komma när som helst i så fall. Om inget hänt innan besöket nästa vecka får vi vid besöket ta ställning till vad det är. Om det växt och man ser något foster, eller om det är oförändrat och därmed tomt/dött. De svarta blödningarna i helgen känns ju inte helt bra.
Om jag varit du så kanske jag hade jag försökt att ställa in mig mentalt på att risken finns att det inte riktigt kommer gå hela vägen denna gången
Vad du kan göra (om du känner ett stort behov av att göra något ) är att du köper två st clearblue gravtester med veckoindikator på. Testa sedan med ett clearblutest imorgon bitti med morgonurin (eller om du absolut inte orkar vänta tills i morgon så vänta i alla fall minst fyra timmar utan att dricka eller gå på toaletten innan du testar i dag). Beroende på vad det testet visar så lägger man upp strategin med det andra testet.
Eller om du har ältester med streck på så kan du se om du får en stegring med dessa för varje dag (viktigt att testerna är av samma märke och typ).
Givetvis kan du göra samma sak med gravtester. Nackdelen med gravtesterna är att de oftast är bra mycket dyrare än ältesterna.
Jag håller tummarna så hårt det bara går.
Denna jobbiga väntan alltså
Väntar
Du hade väl en till tid för VUL?
Jag har för övrigt redan ringt reproduktionscentrum och fick prata med en mycket mer sansad människa, så nästa vecka har vi tid för att gå igenom och planera behandlingen. Nu slutade ju min mens idag (eller nåt) och när nästa blir vet tja ingen. Det är troligen heller ingen poäng i att skapa en mens med provera när jag ändå har egen "spontan" om än grovt oregelbunden. Fortfarande ingen ägglossning.
Vikten är iaf stabilt under 60 och ponnyn kommer bli en finfin tävlingsponny.
Antingen två saker. Sen ägglossning eller att Hcg stiger för långsamt (oftast pga att fostret inte är helt okej).
@Whirlie när skall du göra nästa VUL?
Tack! Det värmer jättemycket!!Jag hoppas hoppas hoppas det är en liten mirakelbebis du väntar
Håller tummarna stenhårt!
Det läkaren sa var i princip "Hem och gå ned i vikt, försök på egen hand under tiden, tar det sig inte så återkom omkring årsskiftet (om jag gått ned i vikt).
Usch. Så ledsen och uppgiven.
Helt plötsligt kände jag mig inte längre så ensam i den situationen.
Och istället för att rycka upp mig och tänka att nu jävlar ska jag gå ner de där 4 kg som krävs för att få komma in på utredning, så reagerade jag som du, blev ledsen och uppgiven.
Ja beroende på ULapparat så är det nog inte omöjligt att man kan se ett hjärta slå om allt är som det skall.På onsdag.
Om vi antar att 7 mm hinnsäck = 5+2 så bör det vara 6+1 på onsdag. Och hinnsäcken vara 11mm. Och vi borde se ngt innehåll.
Jag känner mig trött (kan bero på förkylning), mina bröstvårtor är så ömma att bh-n trycker obehagligt och byxorna spänner lite extra runt magen. Och jag är inte helt hundra på morgonen innan frukost. Så jag är helt klart hormonpåverkad känns det som.
Fortsättning följer!