En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill gärna höra den. Jag vill ha sambanden mellan parametrarna förklarad.
Gravid är du men det kanske inte är livsdugligt. Det skulle förklara varför man inte sett några hjärtslag och att du testade positivt så pass sent.

Men det kan också bero på undermålig UL-maskin och/eller en Gun som inte är så bra på att tyda UL. Eller att ägglossningen var senare denna cykeln.

Gravid är du men det kanske inte är livsdugligt. Det skulle förklara varför man inte sett några hjärtslag och att du testade positivt så pass sent.

Men det kan också bero på undermålig UL-maskin och/eller en Gun som inte är så bra på att tyda UL. Eller att ägglossningen var senare denna cykeln.

Ja. Gun sa att den konstiga mens jag hade senast kunde vara första delen av ett missfall. Och att resten kan komma när som helst i så fall. Om inget hänt innan besöket nästa vecka får vi vid besöket ta ställning till vad det är. Om det växt och man ser något foster, eller om det är oförändrat och därmed tomt/dött. De svarta blödningarna i helgen känns ju inte helt bra.

Här borde det vara BIM +2 nu. Kan inte vara säker dock då jag aldrig riktigt fick positivt på ÄL test. Stegring fick jag men inte fullt utslag så missade den med testerna tror jag. Gjorde dock ett gravtest igår bara för att som var så negativt det kan bli typ.
Jaja.. Återgår väl till att vänta igen då.. :p

Ja. Gun sa att den konstiga mens jag hade senast kunde vara första delen av ett missfall. Och att resten kan komma när som helst i så fall. Om inget hänt innan besöket nästa vecka får vi vid besöket ta ställning till vad det är. Om det växt och man ser något foster, eller om det är oförändrat och därmed tomt/dött. De svarta blödningarna i helgen känns ju inte helt bra.
Om jag varit du så kanske jag hade jag försökt att ställa in mig mentalt på att risken finns att det inte riktigt kommer gå hela vägen denna gången :(

Vad du kan göra (om du känner ett stort behov av att göra något :)) är att du köper två st clearblue gravtester med veckoindikator på. Testa sedan med ett clearblutest imorgon bitti med morgonurin (eller om du absolut inte orkar vänta tills i morgon så vänta i alla fall minst fyra timmar utan att dricka eller gå på toaletten innan du testar i dag). Beroende på vad det testet visar så lägger man upp strategin med det andra testet.

Eller om du har ältester med streck på så kan du se om du får en stegring med dessa för varje dag (viktigt att testerna är av samma märke och typ).

Givetvis kan du göra samma sak med gravtester. Nackdelen med gravtesterna är att de oftast är bra mycket dyrare än ältesterna.

Jag håller tummarna så hårt det bara går.
Denna jobbiga väntan alltså :arghh: :wtf: :yuck: :nailbiting:

Om jag varit du så kanske jag hade jag försökt att ställa in mig mentalt på att risken finns att det inte riktigt kommer gå hela vägen denna gången :(

Vad du kan göra (om du känner ett stort behov av att göra något :)) är att du köper två st clearblue gravtester med veckoindikator på. Testa sedan med ett clearblutest imorgon bitti med morgonurin (eller om du absolut inte orkar vänta tills i morgon så vänta i alla fall minst fyra timmar utan att dricka eller gå på toaletten innan du testar i dag). Beroende på vad det testet visar så lägger man upp strategin med det andra testet.

Eller om du har ältester med streck på så kan du se om du får en stegring med dessa för varje dag (viktigt att testerna är av samma märke och typ).

Givetvis kan du göra samma sak med gravtester. Nackdelen med gravtesterna är att de oftast är bra mycket dyrare än ältesterna.

Jag håller tummarna så hårt det bara går.
Denna jobbiga väntan alltså :arghh: :wtf: :yuck: :nailbiting:

Tack för tipsen! Jag har ett ´grav-test med veckoindikator kvar sedan förra testningen. De äl-stickor jag har är digitala, så de är bara på eller av (dessa trodde jag inte visade utslag vid graviditet).

Jag är lite inställd på att även om jag är gravid just nu, så är det ju inte säkert att det håller i sig ändå. Det är ju fortfarande väldigt tidigt. Om jag testar med veckoindikator i morgon bitti borden den alltså visa 3+ (v 5 + 4 borde det ju vara då). Får se om jag törs :-)

@Tora och ev andra intresserade.

Test genomfört idag med CB veckoindikator. Resultatet blev Gravid 3+.
Den 25/8 när jag testade med ett likadant test visade det testet "inte gravid".
Och den 3/9 hade jag positivt utslag på CBs digitala äl-sticka.

@Tora eller ngn annan klok - vad gör jag nu?

Väntar ;)

Du hade väl en till tid för VUL?

Jag har för övrigt redan ringt reproduktionscentrum och fick prata med en mycket mer sansad människa, så nästa vecka har vi tid för att gå igenom och planera behandlingen. Nu slutade ju min mens idag (eller nåt) och när nästa blir vet tja ingen. Det är troligen heller ingen poäng i att skapa en mens med provera när jag ändå har egen "spontan" om än grovt oregelbunden. Fortfarande ingen ägglossning.

Vikten är iaf stabilt under 60 och ponnyn kommer bli en finfin tävlingsponny.

Jag har för övrigt redan ringt reproduktionscentrum och fick prata med en mycket mer sansad människa, så nästa vecka har vi tid för att gå igenom och planera behandlingen. Nu slutade ju min mens idag (eller nåt) och när nästa blir vet tja ingen. Det är troligen heller ingen poäng i att skapa en mens med provera när jag ändå har egen "spontan" om än grovt oregelbunden. Fortfarande ingen ägglossning.

Vikten är iaf stabilt under 60 och ponnyn kommer bli en finfin tävlingsponny.

Hoppas det löser sig för dig snart!

Antingen två saker. Sen ägglossning eller att Hcg stiger för långsamt (oftast pga att fostret inte är helt okej).
Positiva är att det visar på 3+. Det är :up:.

@Whirlie när skall du göra nästa VUL?

På onsdag.
Om vi antar att 7 mm hinnsäck = 5+2 så bör det vara 6+1 på onsdag. Och hinnsäcken vara 11mm. Och vi borde se ngt innehåll.

Jag känner mig trött (kan bero på förkylning), mina bröstvårtor är så ömma att bh-n trycker obehagligt och byxorna spänner lite extra runt magen. Och jag är inte helt hundra på morgonen innan frukost. Så jag är helt klart hormonpåverkad känns det som.

Fortsättning följer!

Det läkaren sa var i princip "Hem och gå ned i vikt, försök på egen hand under tiden, tar det sig inte så återkom omkring årsskiftet (om jag gått ned i vikt).

Usch. Så ledsen och uppgiven.

Helt plötsligt kände jag mig inte längre så ensam i den situationen.

Och istället för att rycka upp mig och tänka att nu jävlar ska jag gå ner de där 4 kg som krävs för att få komma in på utredning, så reagerade jag som du, blev ledsen och uppgiven.

Helt plötsligt kände jag mig inte längre så ensam i den situationen.

Och istället för att rycka upp mig och tänka att nu jävlar ska jag gå ner de där 4 kg som krävs för att få komma in på utredning, så reagerade jag som du, blev ledsen och uppgiven.

Så du får inte ens en utredning?

På onsdag.
Om vi antar att 7 mm hinnsäck = 5+2 så bör det vara 6+1 på onsdag. Och hinnsäcken vara 11mm. Och vi borde se ngt innehåll.

Jag känner mig trött (kan bero på förkylning), mina bröstvårtor är så ömma att bh-n trycker obehagligt och byxorna spänner lite extra runt magen. Och jag är inte helt hundra på morgonen innan frukost. Så jag är helt klart hormonpåverkad känns det som.

Fortsättning följer!
Ja beroende på ULapparat så är det nog inte omöjligt att man kan se ett hjärta slå om allt är som det skall.

Jo gravid är du. Det är ingen tvekan. Hoppas, hoppas att det går hela vägen :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 925
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Söker hane för avel - Bichon
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar