En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken tur att du tycker det. Mamma tycker bara att hon var gullig (min kära mor var med som ett par extra öron).
Har läst på nätet. Kanske inte det bästa att göra, men alla som får cytotec av en eller annan anledning tycks få med sig nån form av smärstillande. Det nämnde hon inte ens. Får väl ladda upp med Alvedon (Ipren tål inte min mage).
Det tror jag är vettigt. Vet eventuellt en som fått det för ma och det var tydligen mindre kul. Kan du i samband med att det skrivs ut påpeka att du vill ha någon smärtlindring hemma ifall det blir så? Jag fick ju tabletter för värk vid mitt MF även om den smärtan bara kom i ett väldigt kort intervall. Trodde jag skulle svimma och falla av toaletten pga smärta men sen gick det över till molande. Ändå fick jag rätt många tabletter utskrivna, ifall att.

• Gilla
Reactions: Ray
Vilken tur att du tycker det. Mamma tycker bara att hon var gullig (min kära mor var med som ett par extra öron).
Har läst på nätet. Kanske inte det bästa att göra, men alla som får cytotec av en eller annan anledning tycks få med sig nån form av smärstillande. Det nämnde hon inte ens. Får väl ladda upp med Alvedon (Ipren tål inte min mage).

När jag gjorde en medicinsk abort förra året fick jag med mig starkare tabletter än Alvedon, ändå svimmade jag av smärtan en kort stund. Du borde verkligen fått mer info och tabletter!

Det tror jag är vettigt. Vet eventuellt en som fått det för ma och det var tydligen mindre kul. Kan du i samband med att det skrivs ut påpeka att du vill ha någon smärtlindring hemma ifall det blir så? Jag fick ju tabletter för värk vid mitt MF även om den smärtan bara kom i ett väldigt kort intervall. Trodde jag skulle svimma och falla av toaletten pga smärta men sen gick det över till molande. Ändå fick jag rätt många tabletter utskrivna, ifall att.
Ska höra med dom imorgon när jag ska dit och lämna nytt hcg-blodprov (varför förstod jag dock aldrig). Är ju inte direkt den smärttåligaste av människor :p

Vill bara få ur mig det här nu så vi kan försöka igen.

För övrigt, halvt ot (utan honom skulle jag ju inte haft ofostriga graviditeten ;)) så kommer sambon äntligen hem imorgon. Vi har inte träffats på 2,5 veckor och har visserligen bara 2,5 dagar tillsammans innan han åker igen, men åh så skönt det ska bli att krypa upp i hans famn :love:

När jag gjorde en medicinsk abort förra året fick jag med mig starkare tabletter än Alvedon, ändå svimmade jag av smärtan en kort stund. Du borde verkligen fått mer info och tabletter!
Känns ju dumt att mamma ev ska behöva ringa ambulans åt mig och vi tar upp tid från viktigare saker OM jag nu skulle få rejält ont. Bättre de skickar med det från början.

Kanske har jag bara missuppfattat allt och de skickar med det, men ska verkligen höra imorgon.

Men med en ofostrig graviditet är det ju inget foster som ska passera livmodertappen, det är ju oftast det som gör ont.
En av biverkningarna med cytotec är ju just kramp i livmodern och det måste ju vara det man vill framkalla i det här fallet, för att få ut gammalt och starta kroppen igen?

Har själv aldrig använt det så jag har ingen personlig erfarenhet.

En av biverkningarna med cytotec är ju just kramp i livmodern och det måste ju vara det man vill framkalla i det här fallet, för att få ut gammalt och starta kroppen igen?

Har själv aldrig använt det så jag har ingen personlig erfarenhet.

Javisst men den behöver inte vara mer smärtsam än en lite drygare mens.

Känns ju dumt att mamma ev ska behöva ringa ambulans åt mig och vi tar upp tid från viktigare saker OM jag nu skulle få rejält ont. Bättre de skickar med det från början.

Kanske har jag bara missuppfattat allt och de skickar med det, men ska verkligen höra imorgon.

Jag hade fem hcg-test inbokade, men avbokade det sista eftersom det var normalt. Man SKA få flera hcg, just för att se vilket håll det är på väg.

Jag som har riklig mens tyckte då inte alls att missfallsblödningen var direkt riklig. Jag hade lugnt kunnat ha samma binda i många timmar ifall jag varit tvungen. Och jag klarade mig helt utan smärtlindring. Det är som @lil-sis säger då när större bitar vävnad ska ut som det gör ont. Som mensvärk. Tjocka bitar slemhinna kan också göra lite ont, men inte alls någon fara där.

Vad jag inte förstår är varför sjutton ni inte får göra era tömningar på sjukhus i Sverige? Här görs det per automatik så, och man kollas med vul efteråt för att se att det ser prydligt ut.

Sjukledigt skrivs dock inte automatiskt ut för mer än en dag här. Jag var väl nåt specialfall som fick en vecka. Behöver du sjukledigt så begär du det av en som vill skriva det åt dig. Men jobbigt att du ska behöva känna dig så dåligt bemött:cry:

@em-pirre nytt vul får jag på fredag, så det är inte så långt emellan i alla fall (försöker bli lite positiv).

På vissa ställen här i landet finns journalen på mina vårdkontakter på nätet. Kollade där igår och det stod ett hcg på lite över 30000 samt att ett embryo på ca 4 mm kunde anas.
Undrar om det räknas so MA eller ofostrig. Stod ju bara diagnoskoder.

@em-pirre nytt vul får jag på fredag, så det är inte så långt emellan i alla fall (försöker bli lite positiv).

På vissa ställen här i landet finns journalen på mina vårdkontakter på nätet. Kollade där igår och det stod ett hcg på lite över 30000 samt att ett embryo på ca 4 mm kunde anas.
Undrar om det räknas so MA eller ofostrig. Stod ju bara diagnoskoder.
Ge mig diagnoskoden!

Men det är ju enligt mig ett MA. Det borde väl ha varit kring vecka 7?

Fick ett hånfullt "inte gravid" med CB digitalt idag. Fortfarande svaaaagt streck med sticka men jag har nog tappat hoppet. Är 14 dagar sen jag hade positivt ÄL-test så ja...ordentlig molvärk ner mot ljumsken och upp över höfterna, illamående och metallsmak i munnen, är inte ett dugg bitter på min kropp...

Fick ett hånfullt "inte gravid" med CB digitalt idag. Fortfarande svaaaagt streck med sticka men jag har nog tappat hoppet. Är 14 dagar sen jag hade positivt ÄL-test så ja...ordentlig molvärk ner mot ljumsken och upp över höfterna, illamående och metallsmak i munnen, är inte ett dugg bitter på min kropp...
Men ett streck är fortfarande ett streck. Vänta ett par dagar, och du borde få ett "

Här var det mens, men inte som min vanliga. Betydligt sparsammare, brukar ha röd och grön tampong i vanliga fall men har nu bara haft blå och gul och de har aldrig blivit "fulla" som de större blir ibland. Inte mkt slemhinna vad jag kan se heller. Dock neg på CB med veckoindikator på BIM (då också mensen satte igång strax efter).

Mao heeeelt normalt och/eller hormoner. Och man ska väl inte klaga heller då vissa istället fått mkt riklig mens. Ska dock testa med äl-stickor kommande månad för att se så äl funkar normalt.

Jo jag vet men det är så svagt att jag inte vet om jag inbillar mig. Sambon säger att han också ser något men han blir nog påverkad av mig. Men ingen mens än så länge så som du säger är det ju bara att vänta, och det är man så bra på :meh:

Jag hade precis likadant som dig, ett svagt streck, men ej gravid på CB veckoindikator. Senare på kvällen satte skyfallet igång.

Så, nu har jag varit hos min Gun.

Jag har fått en ny tid om två veckor, då ska det kollas om jag hat ÄL eller om det är på g. Nu ska jag få sprutor för att sätta igång ÄL och se om jag kan få kortare cykler, de senaste är på ca 40 dagar. Visst var det flera som fått det här? Sprutor? Hur gick det för er?

Om detta inte funkar, så blir det IVF enligt Gun.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka