Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Försöker testa hyfsat samma tid både morgon samt eftermiddag. Kan skilja nån timme hit o dit då vi är mitt uppe i inskolning på förskolan så beror lite på när vi ska vara där o så.
Började testa några dagar efter mensen. Typ 4-5 kanske. Minns inte exakt då jag inte sparat testerna eftersom dom är helt blanka. Försöker vara minst 4 timmar okissad på em. Morgonen är det ju längre.
Är första gången jag testar med stickor nu.
Hade inte det när jag blev gravid med alla missfall eller med dottern. Hon är ca 13 månader nu. Satte in en spiral innan jag fick tillbaka mensen och den åkte ut för snart 2 månader sedan. Så kroppen har kanske inte kommit igång med allt som det ska. Det återstår att se.
Just de.. Glömde. Brukar ha 28-29 dagar lång cykel. Alltid varit hyfsat regelbunden.
Fråga från en som inte läst eller vet...var det bara livmodern som transplanterades? Kom ägget från hennes egna äggstockar?Läste i dagens Metro att den kvinna som fick livmodern donerat av sin mamma fött ett barn.
Tänk vad häftigt. Dessutom måste jag erkänna att det kom allt några glädjetårar . Jag och lyckliga slut alltså
Som jag förstod det så var det bara livmodern.Fråga från en som inte läst eller vet...var det bara livmodern som transplanterades? Kom ägget från hennes egna äggstockar?
Aningens starkare streck idag, men fortfarande såpass svagt att jag inte vågar ta ut någonting än. Molvärken tilltar och sitter uppe i höfterna idag, har börjat få mer metallsmak i munnen.
Planen är att ta sista gravtestet jag har hemma, en sticka från testlagret, och är strecket starkare imorgon så ska ett CB digitalt inhandlas.
Har till och från lite blandade känslor av glädje och livrädsla, är så fruktansvärt rädd att det ska bli som sist...
En mening som jag tror någon skrev här har fastnar hos mig.
Du väntar ett barn, inte ett missfall.
Den meningen kommer jag bära med mig om jag blir gravid igen. Visst, jag kommer nog vara rädd ändå, det går inte att skjuta bort den känslan, men jag ska göra mitt bästa att glädjas och inte tänka på vad som eventuellt kanske kan gå snett.
Massor med kramar!heart
Jaha, då var livmoderna kontrollerad och det var ju inga positiva besked direkt... Sammanväxningar på två ställen som de delade på så gott det gick och slemhinnan såg inte normal ut där, förmodligen på grund av allt strul efter mitt MF. Det fanns normal slemhinna på vissa ställen men Gun som opererade sade att det skulle bli svårt att blir gravid. Får väl vänta på att höra från ordinarie Gun och se om jag får börja med pergo eller vad som händer, det blir ju garanterat inga barn utan ägglossning.
Någon som har liknande erfarenheter?
Jaha, dagens besök hos läkaren gav ju inga svar, typ. Bara att det (livmodern) ser likadan ut som sist på VUL. Om blödning inte kommit igång i helgen så blir det cytotec på måndag, 2 st. Sjukskrivning för att jag mår dåligt? Det får jag göra själv. Att jag var sjukskriven förra veckan efter beskedet spelar ingen roll. Nån sjukskrivning gör inte denna läkare tydligen.
När blödning kommer igång efter pillren kan ta allt från 2-8 timmar. Ont kan det göra. Punkt.
Nya blodprov för hcg imorgon. Svar på förra hcg? Bara att hon sett svaret. Mer än så fick jag inte veta. Varför jag ska ta nya prover imorgon vet jag inte heller, det bara var så.
Har liksom ingen lust att blöda som en galning och samtidigt jobba. Faktiskt går det inte att passa en narkos och behöva byta binda varje timme, för alla narkoser tar liksom inte under en timme.
Blir av att inte få reda på nåt.
Mår dåligt av det här, funderar på att ringa min husläkare och se om jag kan få hjälp där. Skulle nog även behöva blodprover på diverse saker för att se varför jag är så trött, om det inte bara är psykiskt (har ju depression i grunden också).
Jag tänkte spontant på ftg-hälsovården för sjukskrivning men husläkare låter vettigt. Kör på det. Den läkaren du träffade nu måste ju ha haft en illasittande finne i rumpan eller nåt, vilket dåligt bemötandeJaha, dagens besök hos läkaren gav ju inga svar, typ. Bara att det (livmodern) ser likadan ut som sist på VUL. Om blödning inte kommit igång i helgen så blir det cytotec på måndag, 2 st. Sjukskrivning för att jag mår dåligt? Det får jag göra själv. Att jag var sjukskriven förra veckan efter beskedet spelar ingen roll. Nån sjukskrivning gör inte denna läkare tydligen.
När blödning kommer igång efter pillren kan ta allt från 2-8 timmar. Ont kan det göra. Punkt.
Nya blodprov för hcg imorgon. Svar på förra hcg? Bara att hon sett svaret. Mer än så fick jag inte veta. Varför jag ska ta nya prover imorgon vet jag inte heller, det bara var så.
Har liksom ingen lust att blöda som en galning och samtidigt jobba. Faktiskt går det inte att passa en narkos och behöva byta binda varje timme, för alla narkoser tar liksom inte under en timme.
Blir av att inte få reda på nåt.
Mår dåligt av det här, funderar på att ringa min husläkare och se om jag kan få hjälp där. Skulle nog även behöva blodprover på diverse saker för att se varför jag är så trött, om det inte bara är psykiskt (har ju depression i grunden också).
Vilken tur att du tycker det. Mamma tycker bara att hon var gullig (min kära mor var med som ett par extra öron).Jag tänkte spontant på ftg-hälsovården för sjukskrivning men husläkare låter vettigt. Kör på det. Den läkaren du träffade nu måste ju ha haft en illasittande finne i rumpan eller nåt, vilket dåligt bemötande