En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag pratat med kliniken. Minst sju månaders väntetid till ivf. Det skulle betyda att det är vår tur i februari.

Använder vi valfriheten kan vi få hjälp tidigast om två månader. Och samma är det om vi använder vårdgarantin.

Vi står och stampar. Jag har inget tålamod med sådant här. Ska försöka ringa tillbaka till kliniken å se om jag fått allt rätt.

Mens också, när jag trodde att min kropp glöm hur man gör. Hoppas jag får svar från Gun i morgon. Det är lika bra att köra pergo en gång till nu.

Bruna flytningar i samband med toabesök. Verkar som min kropp börjat inse att allt inte är som det ska.

Ni som haft missfall, vet ju att det tyvärr är fler, hur länge blödde ni? Hur kraftig var blödningen?
Har läst mig till att tampong är no no och att det är bindor som gäller (suck).
Blöder man mer än kraftig mensblödning skulle man söka till akuten stod det på 1177.

Kommer få svar på en del frågor på torsdag men tänkte att jag kan få det här tidigare.

Bruna flytningar i samband med toabesök. Verkar som min kropp börjat inse att allt inte är som det ska.

Ni som haft missfall, vet ju att det tyvärr är fler, hur länge blödde ni? Hur kraftig var blödningen?
Blöder man mer än kraftig mensblödning skulle man söka till akuten stod det på 1177.

Kommer få svar på en del frågor på torsdag men tänkte att jag kan få det här tidigare.

Jag vet inte om du är intresserad av min historia då det ju var ett MA. Men jag blödde 2 veckor. Vid själva tömningen kom det mycket på en gång, men mest klumpar. Hemma kunde jag använda ett litet trosskydd i en vecka ungefär. Sen kom kroppen på att den skulle ha ut lite vävnad till, och då hade jag kraftig mensvärk och blödde ganska mycket i några dagar. Sen avtog det.

Tyvärr är det binda som gäller:down::meh::cautious::wtf::turd::yuck:

Jag blir totalt tokig både på min kropp och på mina två appar för att ha koll på mens och äl.
Dom har ställt in sig själva på ca 26 dagar cykel vilket verkligen inte stämmer med vad jag matat in eller genomsnittet.
Detta irriterar mig något grymt.

Har ni tips på nån bra app - just nu har jag womanlog och Glow.
Ovuview! Du kan ställa in lutealfasen och cykellängden själv. Jag har gratisversionen och den har varit jättebra.

Blödde kraftigt den dagen, inte mycket smärta. Sen avtog det ganska snabbt, men hade bruna flytningar i 1-2 veckor. Började på fredagen, var hos Gun på måndagen och var enligt henne tom.

Jag blödde nog typ sju dagar, tror det var lite mindre än en vanlig mens konstigt nog. Men å andra sidan två dagar längre. Jag har dock rätt kraftig mens. Var orolig att jag blött för lite och inte fått ur allt. Klart blod, kanske lite brunaktigt i början och slutet men i så fall ytterst lite brunt.

Jag hade rosa flytningar någon dag och sedan blödde jag som en kraftigare mens i 6 dagar ungefär. Hade dock inte mer värk än vanlig mensvärk.

Nu har jag installerat Ptracker, Clue och Ovuview för att hitta en ny som fungerar för mig.
Än så länge känns alla tre vettiga med beräknad cykellängd.

Irriterar mig enormt på womanlog då jag trivts med den flera år och även köpt pro och nu ballar den ur totalt. Grrr...

Sitter här och försöker hålla huvudet kallt, har BIM här i dagarna (vet inte exakt när då det varit lite oregelbundet) och har haft allt från kraftigt illamående till nu "pirr" i livmodern och ganska påtaglig molvärk ner mot ljumskarna osv. Har tagit några gravtest men de har varit totalblanka, skulle avvakta några dagar men när molvärken tilltog o ingen mens i sikte idag så kunde jag inte hålla mig :grin: o jag tror att jag ser ett extremt svagt streck, NÅNTING är där! Kan ju lika gärna se i syne och det enda jag kan göra är att vänta, men alltså :nailbiting:O_o

Nu har jag installerat Ptracker, Clue och Ovuview för att hitta en ny som fungerar för mig.
Än så länge känns alla tre vettiga med beräknad cykellängd.

Irriterar mig enormt på womanlog då jag trivts med den flera år och även köpt pro och nu ballar den ur totalt. Grrr...

Jag kör womanlog och den sköter sig fint.
Har du kollat dina inställningar?
Välj cykel och periodlängd
Ändra periodlängd och tryck på mensprognos
Välj avancerad.

Min nollställde sig där efter att jag haft graviditetsläge.

Jag kör womanlog och den sköter sig fint.
Har du kollat dina inställningar?
Välj cykel och periodlängd
Ändra periodlängd och tryck på mensprognos
Välj avancerad.

Min nollställde sig där efter att jag haft graviditetsläge.

Jag har kollat inställningarna och haft på avancerad. Har inte ändrat något eller varit gravid och ändå har den ballat ur. :(

Om det känns ok att tappa gammal data - nollställ den eller installera om? Eller sätt den i gravidläge några dagar och börja om därifrån (om det nollas som hos mig).
Annars vet jag tyvärr inte :-(

Jag har kollat inställningarna och haft på avancerad. Har inte ändrat något eller varit gravid och ändå har den ballat ur. :(

Nu känner jag inte till de andra apparna, men i ovuview kan både fylla i positivt ägglossningstest och konstaterad ägglossning, efter vilket appen räknar om bim. Har du dessutom koll på lutealfasen är den väldigt exakt. Efter några månader är den väldigt noga. Den kan räkna på sekret, temp, LH, ägglossning o.s.v.

O de här med ägglossningstester alltså. :meh: Testar o testar men får bara blankt. Borde ha ÄL nu i dagarna enligt tidigare cykler men hittar inget på stickorna än. :down:

O de här med ägglossningstester alltså. :meh: Testar o testar men får bara blankt. Borde ha ÄL nu i dagarna enligt tidigare cykler men hittar inget på stickorna än. :down:

När testar du? Hur länge okissad? Samma tider varje dag? Vilken cykeldag börjar du testa? Hur långa cykler?(Jag kanske har frågat förr, men jag minns inte vem jag svarat)

När testar du? Hur länge okissad? Samma tider varje dag? Vilken cykeldag börjar du testa? Hur långa cykler?(Jag kanske har frågat förr, men jag minns inte vem jag svarat)

Försöker testa hyfsat samma tid både morgon samt eftermiddag. Kan skilja nån timme hit o dit då vi är mitt uppe i inskolning på förskolan så beror lite på när vi ska vara där o så.
Började testa några dagar efter mensen. Typ 4-5 kanske. Minns inte exakt då jag inte sparat testerna eftersom dom är helt blanka. Försöker vara minst 4 timmar okissad på em. Morgonen är det ju längre.
Är första gången jag testar med stickor nu.
Hade inte det när jag blev gravid med alla missfall eller med dottern. Hon är ca 13 månader nu. Satte in en spiral innan jag fick tillbaka mensen och den åkte ut för snart 2 månader sedan. Så kroppen har kanske inte kommit igång med allt som det ska. Det återstår att se. :)

Just de.. Glömde. Brukar ha 28-29 dagar lång cykel. Alltid varit hyfsat regelbunden.

Nu känner jag inte till de andra apparna, men i ovuview kan både fylla i positivt ägglossningstest och konstaterad ägglossning, efter vilket appen räknar om bim. Har du dessutom koll på lutealfasen är den väldigt exakt. Efter några månader är den väldigt noga. Den kan räkna på sekret, temp, LH, ägglossning o.s.v.

Ska nog prova den appen. Ptracker har ju inte alla de funktionerna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka