En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Körde förbi Ullevi många gånger i eftermiddags. Mycket folk redan vid 18-tiden. Ni får nog en fantastisk kväll med ett underbart väder :) :up:
Det var en mycket trevlig dag och kväll!

Idag mår jag dock peck! Blä. Min kropp tyckte inte om gårdagen tydligen. Hade lite pms-symtom redan igår (kort tålamod, lätt att bli hunger-irriterad, mycket lätt trötthet/yrsel, lätt illamående). Idag mår jag sjutton gånger värre. Kryp i armar och nacke, jobbigt att hålla upp armarna, trötthet och yrsel, illamående och värk på g i hela kroppen. Känner mig lite svullen och har lätt att bita ihop käken utan att tänka på det. Mensvärk.
(Nykter på sittplats.)

Vore trevligt om mensen kom nu, så att jag kan gå vidare sen.

Slutat blöda men i gengäld huvudvärk och kräkningar idag. Jag kan möjligen köpa att må illa om jag är gravid men inte när jag är iväg på träningshelg med ponnyn.

Eftersom jag vet att ni är jätteintresserade av mitt liv så kan jag med glädje berätta att jag har haft sex igår. Och det var jättekul. Vi har ju inte kunnat pippa på en evighet. Först p.g.a. stimulering, sedan p.g.a. överstimulering, sen p.g.a. tömningsblödning. Men nu fan!

Och så tog jag nytt hcg ifag. får svar imorgon.

Mens? Vem trodde det? Ska min kropp börja låsas som den fungerar nu?

Det blir en cykel på 68 dagar. Inga piller av något slag sen senaste mens. Måste verkligen få tag på reproduktionskliniken imorgon så jag kan få veta om drt är mening att be Gun om mer pergo under tiden.

Skulle va intressant att veta om det bara blöder eller om jag faktiskt haft äl. Som jag då lyckats missa:banghead:

Börjar nästan tro att jag har ÄL nu.

Jahopp. Svaga ÄL-streck. Kanske lite starkare igår.

Fick ju ett svagt streck för några veckor sen, men kunde inte följa upp då stickorna tog slut. Hm.

Får tänka om lite gällande när jag ska ta blodproven.

Vet inte om jag någonsin haft så här pass skrikiga ÄL-symtom. Ont, som i ONT, i magen och gigantiska tuttar. Igår krampade hela bäckenbotten.

Senast ändrad:
Tror min kropp går banans. Den knackar mig lite försynt på ena axeln och viskar, har du inte glömt nått. Borde du inte lagt in ny ring i fredags. Inte? Men om jag gör dit vänster bröst till ett pms bröst då? Nähää. Funkar de bättre med höger. Hmm, kanske lite magknip? Eller är du seriös, tänker du inte lägga in ny ring?????

Här börjar kroppen vandra runt i små cirklar och ojja sig. Slänger in lite pmshumör och uppsväldhet.

Känns som att jag är på någon form av avgiftning

Tror min kropp går banans. Den knackar mig lite försynt på ena axeln och viskar, har du inte glömt nått. Borde du inte lagt in ny ring i fredags. Inte? Men om jag gör dit vänster bröst till ett pms bröst då? Nähää. Funkar de bättre med höger. Hmm, kanske lite magknip? Eller är du seriös, tänker du inte lägga in ny ring?????

Här börjar kroppen vandra runt i små cirklar och ojja sig. Slänger in lite pmshumör och uppsväldhet.

Känns som att jag är på någon form av avgiftning

Du ÄR på någon form av avgiftning ;)

Uppdaterar listan.

På torsdag är det tre veckor sedan jag pratade med vårdgarantikansliet och allt skulle gå sååå smidigt. Inom en månad skulle vi vara på förstabesök vid klinik, S:t Göran eftersom det inte var någon väntetid dit. Det skulle ta en vecka för Huddinge att plocka fram mina papper, ok:a dem (eller höra av sig för att jag ska komplettera antar jag, vilket de inte gjort) och skicka över till S:t Göran. Sedan skulle vi få en tid. Ganska snart.

Men - verkligheten är annorlunda. Jag har inte hört ett knyst. Så på torsdag ska jag ringa dem igen och fråga vad som tar sådan tid. Då känns det som jag varit tålmodig (vi vet ju alla att hela Sverige har semesterstängt under juni, juli och augusti).

turotur BIM 21/7
Mikatela - ÄL ca 15/7 BIM 28/7. 27 år, inga barn
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn
Hanna - ÄL 6/8 BIM 20/8, försökt 7mån, första ägglossningen, 25 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 12/8 BIM 26/8, försök nr 1 efter missfall, 30 år, inga barn
Terqa - ÄL 10/8 BIM 24/8, 2:a försöket, 32 år, ett barn
Hyldeblomst - ÄL 10/8 BIM 24/8, försök nr 7 efter missfall, inga barn
paprika - ÄL 14/8 BIM 28/8, Försök nr 8, 28 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 19/8 BIM 1/9, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 19/8 (?) BIM 2/9, Försök nr 13, 28 år, inga barn
Monifa - ÄL 27/8 BIM 10/9, 23 år, försök två, inga barn
Flutterdash - ÄL 30/8 (beräknad) BIM 13/9 försök nr 12, 27 år, inga barn
Humla - ÄL 4/9 BIM 16/9, försök 4 mån, sannolikt 1 ÄL, 30 år, inga barn
Whirlie ÄL 7/9 BIM 21/9, försökt ett år, 2:a försöker efter MF, 36 år, inga barn (kö till IVF)

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Ringa reproduktionscentrum 16/9
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
em-pirre väntar på att komma igen efter MA v.6+3. Sedan FET.
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), koll av livmoder 27/8, ett MF, 27 år, inga barn
hemlig - inväntar blödning efter bekräftad ofostrig graviditet, 32 år, inga barn
ninsan - väntar på ÄL, oregelbunden mens, 31 år, ett MF, inga barn, försökt i över ett år

Nu tänker jag vara modig och ta bort mig från listan. De positiva testen blir lite starkare för varje dag och idag plussade jag även fint på ett Clear blue (litade inte helt på budget-testen). Jag tänker bestämma mig för att knodden stannar den här gången. :)

turotur BIM 21/7
Mikatela - ÄL ca 15/7 BIM 28/7. 27 år, inga barn
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn
Hanna - ÄL 6/8 BIM 20/8, försökt 7mån, första ägglossningen, 25 år, inga barn
Terqa - ÄL 10/8 BIM 24/8, 2:a försöket, 32 år, ett barn
Hyldeblomst - ÄL 10/8 BIM 24/8, försök nr 7 efter missfall, inga barn
paprika - ÄL 14/8 BIM 28/8, Försök nr 8, 28 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 19/8 BIM 1/9, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 19/8 (?) BIM 2/9, Försök nr 13, 28 år, inga barn
Monifa - ÄL 27/8 BIM 10/9, 23 år, försök två, inga barn
Flutterdash - ÄL 30/8 (beräknad) BIM 13/9 försök nr 12, 27 år, inga barn
Humla - ÄL 4/9 BIM 16/9, försök 4 mån, sannolikt 1 ÄL, 30 år, inga barn
Whirlie ÄL 7/9 BIM 21/9, försökt ett år, 2:a försöker efter MF, 36 år, inga barn (kö till IVF)

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Ringa reproduktionscentrum 16/9
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
em-pirre väntar på att komma igen efter MA v.6+3. Sedan FET.
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), koll av livmoder 27/8, ett MF, 27 år, inga barn
hemlig - inväntar blödning efter bekräftad ofostrig graviditet, 32 år, inga barn
ninsan - väntar på ÄL, oregelbunden mens, 31 år, ett MF, inga barn, försökt i över ett år

Yay! Hcg bara 18. Jag börjar känna mig som att det är dags för ägglossning så småningom. Egentligen vore det kul att kolla med äl-test bara för att se att det först blir negativt och sedan positivt igen, så att jag vet när mensen kommer. Men jag har bara några stickor kvar...:cautious: Och vår ekonomi är jättedålig just nu p.g.a. alla kostnaderna kring IVF:en.

Jag får lita på att jag känner ägglossningen (det brukar jag ju göra).

Jag blir totalt tokig både på min kropp och på mina två appar för att ha koll på mens och äl.
Dom har ställt in sig själva på ca 26 dagar cykel vilket verkligen inte stämmer med vad jag matat in eller genomsnittet.
Detta irriterar mig något grymt.

Har ni tips på nån bra app - just nu har jag womanlog och Glow.

Jag blir totalt tokig både på min kropp och på mina två appar för att ha koll på mens och äl.
Dom har ställt in sig själva på ca 26 dagar cykel vilket verkligen inte stämmer med vad jag matat in eller genomsnittet.

Jag gillar Period tracker (tror den heter "Menskoll" på svenska). Den har funkat bra för mig. :)

Jag har också Womanlog (betalvarianten) men tycker den funkar bra. Kan inte minnas att den har bytt cykellängd utan den brukar snällt följa med om det förväntade ÄL-datumen flyttats. :)

Nåt händer, men vet inte vad. Är kallsvettig mest hela tiden och har mensvärk till och från, i morse så pass att jag fick ta en alvedon.
På torsdag är det VUL igen och svar på hcg-proverna och mer information.
Imorgon ska jag jobba för första gången sen jag fick beskedet. Känns sådär. Skönt, men är orolig för att orka. Sovit fyra timmar idag, utöver natten dvs.

Jag beställde 100 ÄL-stickor och har typ 10 kvar sen förut. Vill du att jag ska skicka dig en bunt?

Jag använder Clue, är nöjd men har heller inte provat någon annan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka