En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har det beställts 100 ÄL-stickor och 20 graviditetstest. Idag lämnade jag blodprov för koll hcg, på torsdag är det nytt VUL och mer information. Vill bara bli av med att kroppen tror att den är gravid och komma igång med cykler igen.

Här blir det nog inget denna månad... Ska haft ÄL under denna vecka. Åkte på världen UVI och kissade blod igen så sex har som varit uteslutet :/

d018.gif
Rastlös.

Här blir det nog inget denna månad... Ska haft ÄL under denna vecka. Åkte på världen UVI och kissade blod igen så sex har som varit uteslutet :/
Usch, det låter riktigt jobbigt. Hoppas det snart går över!

Eftersom jag saknar självbehärskning testade jag i morse, två-tre dagar innan mens. Testet så blankt det bara kan bli förstås och allt tyder på att mensen kommer när som helst så det är väl så det är med det.
@em-pirre , jag läste ditt svar till @malumbub angående progesteronprov. Det enda direktiv jag fått är att ta blodprovet 8 dagar efter omslag på ägglossningsstickan. Det ska alltså helst vara på morgonen och fastande?

Trevlig helg på er alla i tråden!

Svaga men tydliga streck på två graviditetstest imorse! Så det verkar som att jag är gravid just nu. :) Vågar dock inte vara entusiastisk än, så här var det ju förra månaden också. Men jag fick iofs inte positivt så här tidigt förra månaden...kanske får ses som ett gott tecken.

Har inte vågat meddela maken heller...tror jag väntar tills imorgon när han kommer hem, om testen fortfarande är positiva då (köpte ett jättelass med grav.test på nätet så jag kan testa ett antal dagar om så skulle behövas).

Är i Göteborg och ska se Metallica med familj och vänner , har sett fram emot resan i över ett halvår och vad gör jag? Ligger på hotellrummet och har kräkts två gånger, gjorde det även igår kväll. Har inte ätit något konstigt och ingen annan känner av nåt så tankarna börjar ju snurra om jag skulle va gravid. Men det känns så alldeles för tidigt att ha så starka symptom :wtf: hade fullt utslag på ÄL-sticka förra fredagen och BIM runt torsdag. Har haft en del molvärk men har inte tagit någon större notis då det varit alldeles för tidigt, men kan ju inte slå bort tankarna ändå :crazy: just ja, tog ett negativt gravtest igår morse också ifall jag skulle vilja ta en öl, har dock inte varit särskilt sugen :cautious:

Är i Göteborg och ska se Metallica med familj och vänner , har sett fram emot resan i över ett halvår och vad gör jag? Ligger på hotellrummet och har kräkts två gånger, gjorde det även igår kväll. Har inte ätit något konstigt och ingen annan känner av nåt så tankarna börjar ju snurra om jag skulle va gravid. Men det känns så alldeles för tidigt att ha så starka symptom :wtf: hade fullt utslag på ÄL-sticka förra fredagen och BIM runt torsdag. Har haft en del molvärk men har inte tagit någon större notis då det varit alldeles för tidigt, men kan ju inte slå bort tankarna ändå :crazy: just ja, tog ett negativt gravtest igår morse också ifall jag skulle vilja ta en öl, har dock inte varit särskilt sugen :cautious:

Hoppas du kan njuta av kvällen ändå. Det tänker jag försöka göra. (Sitter på vänster sida av scenen.)

Vad gör min kropp? :confused:
Efter min 3:e "cykel" på 90 dagar fick jag ju 1,5 dag med bruna flytningar, trodde det var starten på en blödning men inte. Nu efter 35 dagar händer samma igen?
Är så trött på att kroppen inte bara kan fungera som det är tänkt.

Svaga men tydliga streck på två graviditetstest imorse! Så det verkar som att jag är gravid just nu. :) Vågar dock inte vara entusiastisk än, så här var det ju förra månaden också. Men jag fick iofs inte positivt så här tidigt förra månaden...kanske får ses som ett gott tecken.

Har inte vågat meddela maken heller...tror jag väntar tills imorgon när han kommer hem, om testen fortfarande är positiva då (köpte ett jättelass med grav.test på nätet så jag kan testa ett antal dagar om så skulle behövas).
Och vi vill ha en noggran redogörelse för varje test du gör

:D

Vad gör min kropp? :confused:
Efter min 3:e "cykel" på 90 dagar fick jag ju 1,5 dag med bruna flytningar, trodde det var starten på en blödning men inte. Nu efter 35 dagar händer samma igen?
Är så trött på att kroppen inte bara kan fungera som det är tänkt.

Frustrerande :crazy:

Fick starkare streck idag och har börjat få lite molande "mensvärk". Inget av det hände förra månaden när det gick åt skogen, så jag börjar hoppas att det kan gå vägen den här gången. (Vågar dock inte lämna den här tråden på ett par veckor till.)

Grattis! :bump:

Nu får mini stanna kvar den här gången. Håller tummarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 471
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024

Omröstningar