En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det första jag gjorde efter mitt MF, raderade appen, gick in i kalendern och tog bort BF-datum. Sen dess är detta enda tråden på föräldrar jag är inne på, jag pallar inte ens gå in på föräldrar alls. Idag när jag har mensvärk och blöder som en stucken gris hatar jag min kropp riktigt jävla mycket och undrar vad det är för fel på mig som inte kan bli gravid. Jävla skitkropp!

Samtidig känner jag mig sådär fånig, precis som förut. Först lever man två veckor i väntan på äl. Blir lycklig över att träffa äl. Väntar hoppfullt på bim. Får mens, bryter ihop. Mensen slutar, blir förväntansfull inför äl o.s.v. i all evighet.
Jag väntar liksom på att sluta blöda så att jag kan få mens!:banghead:

Samtidig känner jag mig sådär fånig, precis som förut. Först lever man två veckor i väntan på äl. Blir lycklig över att träffa äl. Väntar hoppfullt på bim. Får mens, bryter ihop. Mensen slutar, blir förväntansfull inför äl o.s.v. i all evighet.
Jag väntar liksom på att sluta blöda så att jag kan få mens!:banghead:

Absolut, väntan är både jobbig och härlig! Men när det fortfarande inte har hänt nått på över ett år, mja, nu tycker jag nog att väntan borde vara över. Sen hade det kanske varit lättare för mig om jag haft lite kortare cykel, lättare att stå ut, hehe. Snittar nu på ca 6 veckors cykel.
Tid hos Gun på fredag om en vecka, få se vad hon säger :)

Jag håller tummar och tår att nästa ivf tar sig för dig och mini-em-pirre stannar kvar hela vägen :)

Absolut, väntan är både jobbig och härlig! Men när det fortfarande inte har hänt nått på över ett år, mja, nu tycker jag nog att väntan borde vara över. Sen hade det kanske varit lättare för mig om jag haft lite kortare cykel, lättare att stå ut, hehe. Snittar nu på ca 6 veckors cykel.

Jag håller tummar och tår att nästa ivf tar sig för dig och mini-em-pirre stannar kvar hela vägen :)
Tja, första året var värst, men sen har jag faktiskt blivit van med att vara barnlös.

Man vänjer sig.

Fy så tråkigt att höra @hemlig beklagar verkligen! :(:heart

---

För oss går det inget vidare tyvärr. Så fort bebislängtan och bebispratet började bli allvar kände jag direkt att lusten försvann. Tror både jag och mannen drabbats av prestationsångest och för att över huvudtaget få till det denna månaden har vi skyddat oss O_o :confused: Känns som att vi får lägga allt det här på is ett tag :(

När en talar om trollen skickar de brev... Har fått brev från Gunnar med remiss till nytt progesteronprov. Han skriver att mitt senaste låg "precis på gränsen för vad som är helt OK för ägglossning" och att om det nya provet också är lågt ska vi diskutera stimulering för ägglossning.
Det är ju bra att han följer upp. Synd bara att det skulle ta tre månader innan han kom så långt ner i pappershögen, eller hur han nu kan tänkas jobba. Känns också typiskt att jag fick brevet bara någon dag efter att jag kunnat gå och ta det förbaskade blodprovet. Nu blir det väl till att vänta en cykel till. Räknar med mens på måndag, går förstås på helspänn och väntar på tecken att den är på gång.
Om nu progesteronet är för lågt kan det ju inte bli något helt enkelt, men det känns inte helt lätt att ta till sig att vi i så fall har försökt och väntat och hoppats och blivit besvikna till ingen nytta, och samtidigt fått höra att "allt verkar helt normalt, du blir nog snart gravid". Samtidigt kanske det är ett "fel" som går ganska smidigt att sas rätta till? Jag hoppas verkligen det i så fall.

Men vad äääär det här? Kan inte min kropp bara ta och bestämma sig?
Mina senaste cykler:
34 - 32 - 33 - 31 - 44 - 37 - 40 - 32 - 36 - 46 - 49 - 51 - 49 (klockren mens 14 dagar efter ÄL) - 27 (inte lika tydlig ÄL innan mens).
Just nu på dag 31 och nu har jag gått över till att hoppas att mensen dröjer. Till minst söndag. Men jag blir inte förvånad om mensen kommer ikväll eller imorn bitti. Har mensvärk och ömma tuttar, men det kan jag å andra sidan ha i en vecka innan mensen väl kommer.

Om min kropp är tillbaka i form efter mitt MF tror jag att jag har BIM måndag eller tisdag. +/- någon dag. Tidigare, med få undantag, har jag haft PMS from hell i 10 - 14 dagar innan mens. Senaste mensen (första efter mf) hade jag inga symptom alls inför mensen. Denna månad har jag nästan inga heller. Lite svullen i händerna idag efter min morgonlöptur, men det kan ju bero på värme och vätskebrist också.

Jag har från och till sedan mitt mf för ca två månader sedan, haft lite difus värk från nedre magregionen. Den kommer och går, och det gör inte särskilt ont. Det är aldrig så att jag måste böja mig framåt eller grimasera, och jag har mått bra i övrigt. Jag känner mig ibland också "konstig" kring bäckenbottnen. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Nästan lite som om jag är kissnödig, fast bara en del av kissnödighetskänslan. Jag vet att jag inte är kissnödig (kan komma direkt när jag kissat), men känslan påminner om detta.

Tror ni att allt det här är fuuuullt normalt och att jag bara är lite hypokondrisk och känner efter för mkt i allt det här barnskapandet? Eller ska jag ringa vårdguiden eller gyn? Känner mig hypokondrisk och orkar inte söka vård för att få höra att aaaaallt är nooooormalt, samtidigt som jag ju haft en del otur med de nedre regionerna på sistone. Tips eller lugnande kommentarer tack! :-)

Om min kropp är tillbaka i form efter mitt MF tror jag att jag har BIM måndag eller tisdag. +/- någon dag. Tidigare, med få undantag, har jag haft PMS from hell i 10 - 14 dagar innan mens. Senaste mensen (första efter mf) hade jag inga symptom alls inför mensen. Denna månad har jag nästan inga heller. Lite svullen i händerna idag efter min morgonlöptur, men det kan ju bero på värme och vätskebrist också.

Jag har från och till sedan mitt mf för ca två månader sedan, haft lite difus värk från nedre magregionen. Den kommer och går, och det gör inte särskilt ont. Det är aldrig så att jag måste böja mig framåt eller grimasera, och jag har mått bra i övrigt. Jag känner mig ibland också "konstig" kring bäckenbottnen. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Nästan lite som om jag är kissnödig, fast bara en del av kissnödighetskänslan. Jag vet att jag inte är kissnödig (kan komma direkt när jag kissat), men känslan påminner om detta.

Tror ni att allt det här är fuuuullt normalt och att jag bara är lite hypokondrisk och känner efter för mkt i allt det här barnskapandet? Eller ska jag ringa vårdguiden eller gyn? Känner mig hypokondrisk och orkar inte söka vård för att få höra att aaaaallt är nooooormalt, samtidigt som jag ju haft en del otur med de nedre regionerna på sistone. Tips eller lugnande kommentarer tack! :-)
Det är inte så att du åkt på en urinvägsinfektion? Tänker på ont i nedre delen av magen och kissnödighetskänsla? Det var iaf de symtomen jag hade när jag prenumererade på just sådana. Lät jag det gå kom det oftast blod i urinen men jag upplevde aldrig att det sved särskilt mycket ändå.

Det är inte så att du åkt på en urinvägsinfektion? Tänker på ont i nedre delen av magen och kissnödighetskänsla? Det var iaf de symtomen jag hade när jag prenumererade på just sådana. Lät jag det gå kom det oftast blod i urinen men jag upplevde aldrig att det sved särskilt mycket ändå.

Jag funderar på det jag också. Eller om det är livmodern som spökar igen efter MF, jag hade ju en livmoderinfektion tidigare i våras som jag inte direkt kände av (blödde efter undersökningen av livmoder och äggledare, och det var vid undersökningen av den blödningen som infektionen hittades). Så OM jag nu ska söka vård, ska jag då gå till en gynekolog eller en husläkarmottagning? Jag orkar banne mig inte springa till båda! Tänker att UVI är för husläkarmottagningen och livmodern är gyn.

Jag funderar på det jag också. Eller om det är livmodern som spökar igen efter MF, jag hade ju en livmoderinfektion tidigare i våras som jag inte direkt kände av (blödde efter undersökningen av livmoder och äggledare, och det var vid undersökningen av den blödningen som infektionen hittades). Så OM jag nu ska söka vård, ska jag då gå till en gynekolog eller en husläkarmottagning? Jag orkar banne mig inte springa till båda! Tänker att UVI är för husläkarmottagningen och livmodern är gyn.
Jag hade tagit gyn eftersom även de kan se om du har en uvi.

Men hur korkad är inte jag då? Såhär på fredagkvällen fem(!) dagar före BIM så tar jag ett billigt graviditetstest "bara för att och man kan ju kanske se något och det vore ju kul" och igår kväll spydde jag som en räv helt utan anledning och det måste ju betyda något tyckte jag...

Och så får jag en svaaaaag svaaag aning till streck, så svagt att det nästan bara syns i en viss vinkel. Så nu sitter jag här och känner mig som någon dåre på FL som övertolkar test och jag är inte mycket klokare än innan. Och maken är bortrest och kan inte hjälpa mig tolka. :banghead: (Men jag låter nog bli fredagsvinet iallafall.)

Nu är det ju inte så länge sedan mitt MA/MF men jag har lite konstig känsla, tror det är livmodertappen. Det kan hugga till ibland, och känns lite konstigt att krysta. Tryck mot magen kan göra ont. Allt är "helt normalt..."

Men hur korkad är inte jag då? Såhär på fredagkvällen fem(!) dagar före BIM så tar jag ett billigt graviditetstest "bara för att och man kan ju kanske se något och det vore ju kul" och igår kväll spydde jag som en räv helt utan anledning och det måste ju betyda något tyckte jag...

Och så får jag en svaaaaag svaaag aning till streck, så svagt att det nästan bara syns i en viss vinkel. Så nu sitter jag här och känner mig som någon dåre på FL som övertolkar test och jag är inte mycket klokare än innan. Och maken är bortrest och kan inte hjälpa mig tolka. :banghead: (Men jag låter nog bli fredagsvinet iallafall.)
Sååå spännande :nailbiting:

Håller tummarna :up:

Lägg upp bild här då, så hjälper vi dig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 471
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka