En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått veta idsg att väntetiden är sju månader. Talade med vårdgaranti som inte visste något om vad jag pratade om. Kvinnan verkade hamnat på fel avdelning. Men hon var trevlig och skulle kolla upp det och ringa tebax imorgon.

Om jag använder vårdgaranti måste de ge mig en tid någonstans inom tre månader eller kan det hända att det dröjer längre ändå?
Oj så olika det kan vara! När jag ringde blev jag helt paff över vilken koll hon hade, damen jag pratade med. Jag fick veta att Stockholm hade avtal med fyra kliniker. Vet inte var du bor, men är du från Stockholm så har jag skrivit lite om deras rutiner i ett tidigare inlägg.

Mens.

Aja, den verkar bli mer jämn, ligger på runt 40 dagar. Ska kontakta Sopiahemmet för nytt besök, min Gun ville att jag skulle återkomma om jag inte blev gravid från förra besöket till nu.

turotur BIM 21/7
Mikatela - ÄL ca 15/7 BIM 28/7. 27 år, inga barn
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn
Hanna - ÄL 6/8 BIM 20/8, försökt 7mån, första ägglossningen, 25 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 12/8 BIM 26/8, försök nr 1 efter missfall, 30 år, inga barn
Terqa - ÄL 10/8 BIM 24/8, 2:a försöket, 32 år, ett barn
Hyldeblomst - ÄL 10/8 BIM 24/8, försök nr 7 efter missfall, inga barn
Whirlie ÄL 12/8 BIM 26/8, försökt ett år, 1:a försöker efter MF, 36 år, inga barn
paprika - ÄL 14/8 BIM 28/8, Försök nr 8, 28 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 19/8 BIM 1/9, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 19/8 (?) BIM 2/9, Försök nr 13, 28 år, inga barn
Monifa - ÄL 27/8 BIM 10/9, 23 år, försök två, inga barn
Flutterdash - ÄL 30/8 (beräknad) BIM 13/9 försök nr 12, 27 år, inga barn
Humla - ÄL 4/9 BIM 16/9, försök 4 mån, sannolikt 1 ÄL, 30 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Ringa reproduktionscentrum 16/9
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
em-pirre väntar på att komma igen efter MA v.6+3. Sedan FET.
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), koll av livmoder 27/8, ett MF, 27 år, inga barn
hemlig - inväntar blödning efter bekräftad ofostrig graviditet, 32 år, inga barn
ninsan - väntar på ÄL, oregelbunden mens, 31 år, ett MF, inga barn, försökt i över ett år

Känner mig mer och mer omotiverad. Sen kommer det vågor av engagemang där jag tänker på kommande Prun-besök och blodprovet jag verkligen ser fram emot att lämna.
Sen kommer prestationsångesten - jag vill göra 100% korrekt med blodprovet. Och så blir jag stressad, förvirrad och som en trotsig tvååring.

Kan någon snäll berätta för mig när exakt jag bör gå till labbet? Har försökt ringa vårdcentralen några gånger, men de har inga lediga telefontider när jag väl kommer ihåg att försöka komma fram.

Känner mig mer och mer omotiverad. Sen kommer det vågor av engagemang där jag tänker på kommande Prun-besök och blodprovet jag verkligen ser fram emot att lämna.
Sen kommer prestationsångesten - jag vill göra 100% korrekt med blodprovet. Och så blir jag stressad, förvirrad och som en trotsig tvååring.

Kan någon snäll berätta för mig när exakt jag bör gå till labbet? Har försökt ringa vårdcentralen några gånger, men de har inga lediga telefontider när jag väl kommer ihåg att försöka komma fram.

Gå runt 10.

Hcg är nere på 80, och p-Fidd var normal. Så just nu är jag helt medicinering och har bara sparsam blödning. Snart får j

Du tar alltså progesteronvärdet nu också? Som @lil-sis skriver är tiotiden en bra tidpunkt på dagen. Helst inte före. Och så brukar det vara dag 21 på en normal, 28 dagars menscykel, d.v.s. en vecka efter äl och en vecka före mens. Så har du någon liten aning om när du har någondera, så satsar du på det.

Då mensen kommer vet du ju ungefär om du tog provet på "rätt" dag. Visar det för låga värden, så ber du om ett nytt prov med hänvisning till detta.
hormonecycle.gif

Fertilitetsguiden.com skriver
Blodprov ger svar på om ägglossning skett. Värdet är högst en vecka före mensen. Ett progesteronvärde över 28 räknas som ett bra värde för ägglossning.

Så ta det lugnt! Är det dåliga värden tar man så gott som alltid ett nytt prov. Ingen panik. Det går fort, det är enkelt. Nu är du ju på väg framåt! Det händer saker!

(Och stressa inte över prolaktinvärdet heller.)

Lägger mig till listan igen. VUL idag visade ofostrig graviditet. Känner mig så lurad av kroppen. Ska ta blodprov för att kolla hcg på fredag, sen ett bekräftande VUL om en vecka. Därefter tabletter om kroppen inte själv kommit på vad som hänt.
Äsch då :( Jag hade faktiskt en magkänsla angående dig efter att du hade din blödning. Jag fick brunt på pappret under en dag. Vid ultraljudet visade det att fostret dött just den dagen.

Hcg är nere på 80, och p-Fidd var normal. Så just nu är jag helt medicinering och har bara sparsam blödning. Snart får j

Du tar alltså progesteronvärdet nu också? Som @lil-sis skriver är tiotiden en bra tidpunkt på dagen. Helst inte före. Och så brukar det vara dag 21 på en normal, 28 dagars menscykel, d.v.s. en vecka efter äl och en vecka före mens. Så har du någon liten aning om när du har någondera, så satsar du på det.

Då mensen kommer vet du ju ungefär om du tog provet på "rätt" dag. Visar det för låga värden, så ber du om ett nytt prov med hänvisning till detta.
hormonecycle.gif

Fertilitetsguiden.com skriver

Så ta det lugnt! Är det dåliga värden tar man så gott som alltid ett nytt prov. Ingen panik. Det går fort, det är enkelt. Nu är du ju på väg framåt! Det händer saker!

(Och stressa inte över prolaktinvärdet heller.)

Tack!
Det var det där med normal cykel ja...men nu har jag en liten aning i a f.

Fastande?

Jag bestämde mig ju för att inte köra med ÄL stickor denna månad så när de tog slut förra månaden bestämde Ja mig för att inte beställa hem nya med tanke att detta barnaskapande skulle bli mer avslappnat då. Men så nu sitter jag istället här och är helt besatt i tanken på om jag har ÄL eller inte. Har ingen som helst tecken på det så nu ska set väl strula bara för att
:DKänner igen mig! Jag var så trött på all stress (och besvikelse) med att försöka bli gravid att jag bestämde mig för att skita i allt vad tester, sekret och sex på rätt dagar heter (och "slappna aaaaaav" ;)) under sommaren. Resulterade i att jag var ännu mer uppstressad över ev. ÄL eller inte eftersom jag inte hade koll alls...:meh:

• Gilla
Reactions: Is
Hcg var nere på 80 i förrgår (gått ner från 39000 på ganska exakt två veckor) . Hade en vända med rikligare blödning och lite mer slemhinna, men nu verkar det avta. Ska kolla hcg 9.9 igen, då borde det vara nere på normalnivå. Ska testa hemma efter helgen, så att jag kan börja testa för ÄL igen. Det kan vara en idé för mig att veta när mensen ska komma, så att jag i god tid kan förbereda mig för en ny runda hormoner... Ifall jag inte redan skrivit det så kommer vi alltså att göra ett FET redan efter första mensen, och alltså börja hormonbehandla redan CD1.

Äsch då :( Jag hade faktiskt en magkänsla angående dig efter att du hade din blödning. Jag fick brunt på pappret under en dag. Vid ultraljudet visade det att fostret dött just den dagen.
Det var ju en sån liten blödning att jag släppte det fort. Tänkte det var en hemorrojd eller nåt. Det var var liksom bara vid ena draget. Tog papper igen och då var där inget. Men det kan säkert ha varit då, eftersom det inte ens fanns nån i mig.

Fy så grundlurad av min egen kropp jag känner mig. Och äcklad. Här har jag nöjt tittat på min egen kropp i tron att jag är gravid liksom.
Trots tablett sov jag knappt i natt.
Har sovit fyra timmar efter morgonens hundtur istället.
Är hemma hos mamma. Hon var ju med på VUL med. Skönt med lite sällskap eftersom sambon inte är hemma.

Det var ju en sån liten blödning att jag släppte det fort. Tänkte det var en hemorrojd eller nåt. Det var var liksom bara vid ena draget. Tog papper igen och då var där inget. Men det kan säkert ha varit då, eftersom det inte ens fanns nån i mig.

Fy så grundlurad av min egen kropp jag känner mig. Och äcklad. Här har jag nöjt tittat på min egen kropp i tron att jag är gravid liksom.
Trots tablett sov jag knappt i natt.
Har sovit fyra timmar efter morgonens hundtur istället.
Är hemma hos mamma. Hon var ju med på VUL med. Skönt med lite sällskap eftersom sambon inte är hemma.
Det är liksom så dumt då man hade gravidapp, hundra starka symtom, svullen mage och hela köret :( Jag får fortfarande uppdateringsmail från någon app "em-pirres baby är nu si och så många veckor och såhär stor". Jag fick blockera avsändaren för jag vet inte hur jag stänger av skiten.

Det är liksom så dumt då man hade gravidapp, hundra starka symtom, svullen mage och hela köret :( Jag får fortfarande uppdateringsmail från någon app "em-pirres baby är nu si och så många veckor och såhär stor". Jag fick blockera avsändaren för jag vet inte hur jag stänger av skiten.

:(

Det första jag gjorde efter mitt MF, raderade appen, gick in i kalendern och tog bort BF-datum. Sen dess är detta enda tråden på föräldrar jag är inne på, jag pallar inte ens gå in på föräldrar alls. Idag när jag har mensvärk och blöder som en stucken gris hatar jag min kropp riktigt jävla mycket och undrar vad det är för fel på mig som inte kan bli gravid. Jävla skitkropp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 471
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka