Jag hade precis likadant som dig, ett svagt streck, men ej gravid på CB veckoindikator. Senare på kvällen satte skyfallet igång.
Jo, det är väl lite det man går och väntar på nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade precis likadant som dig, ett svagt streck, men ej gravid på CB veckoindikator. Senare på kvällen satte skyfallet igång.
O där behövde jag inte vänta längre...
Jag vet ju att det inte är hopplöst på nåt sätt, det är andra försöket liksom. Ändå kan jag inte låta bli att vara orolig att nåt blivit knas efter MA:t...är säkert inte så, har ju haft ägglossning vad jag vet ivarjefall med positiva stickor och värk. Men blev gravid så jädra lätt senast så det är ologiskt frustrarande när det inte vill sig när man vet att man prickat någorlunda rätt...
Men tydligen var du ju gravid, men antingen avbröts det tidigt, eller så fastnade inte embryot. Det är ju väldigt bra att du har lätt för att få dina ägg befruktade. Påt igen...Jag vet ju att det inte är hopplöst på nåt sätt, det är andra försöket liksom. Ändå kan jag inte låta bli att vara orolig att nåt blivit knas efter MA:t...är säkert inte så, har ju haft ägglossning vad jag vet ivarjefall med positiva stickor och värk. Men blev gravid så jädra lätt senast så det är ologiskt frustrarande när det inte vill sig när man vet att man prickat någorlunda rätt...
Men tydligen var du ju gravid, men antingen avbröts det tidigt, eller så fastnade inte embryot. Det är ju väldigt bra att du har lätt för att få dina ägg befruktade. Påt igen...
Det lät ju mindre bra. När kommer ordinarie Gun tillbaka?Jaha, då var livmoderna kontrollerad och det var ju inga positiva besked direkt... Sammanväxningar på två ställen som de delade på så gott det gick och slemhinnan såg inte normal ut där, förmodligen på grund av allt strul efter mitt MF. Det fanns normal slemhinna på vissa ställen men Gun som opererade sade att det skulle bli svårt att blir gravid. Får väl vänta på att höra från ordinarie Gun och se om jag får börja med pergo eller vad som händer, det blir ju garanterat inga barn utan ägglossning.
Någon som har liknande erfarenheter?
Jag upplever att min kropp har varit ganska så jämn bortsett månaderna efter MA:at, då var allt upp och ner och inget som det borde.Fortsätter att fundera över det här med ägglossnings varande eller icke varande och eventuell progesteronbrist.
Har sökt lite här och där, men blir inte klokare, så vart vända sig om inte hit Det är fantastiskt hur mycket kunskap som finns i den här tråden, och jag är så tacksam över att få ta del av den, särskilt med tanke på hur svårt det är att få svar från Gun-er och Gunnar-er. (Tror de att en inte kan ta till sig information eller handlar det om någon "jag vet bäst så slösa inte tid med att ifrågasätta"-attityd, eller vad? Eller är det bara min Gunnar?)
Jag förstår det som att det är fullt möjligt att ha ägglossning trots progesteronbrist (då progesteron ökar efter äl?), men att det då inte kan bli någon graviditet även om ägg befruktas? Jag har regelbundna cyklar och får vid samma tillfälle varje cykel tydligare streck på ägglossningstest samtidigt med äggviteflytningar, borde inte det tyda på att jag ändå har ägglossning? När jag nu testar progesteronnivå (igen) en vecka efter (förmodad) ägglossning, går det egentligen att säga om jag har haft ägglossning eller inte eller bara konstatera att progesteronnivån är tillräckligt hög eller inte?
Sen funderar jag över det här med ägglossningssymptom. Förra cykeln kände jag mig verkligen som en stoppad korv vid tiden för ägglossning, svullen och öm och med ömma bröst. Fick även en liten miniblödning. Påföljande mens var ovanligt sparsam, inte ens full menskopp någon dag (brukar behöva byta åtminstone någon gång under dagen iaf dag 1 eller 2). Vid senaste ägglossningen hade jag inga symptom alls (fullt positivt test). Mensen däremot var kort men riklig, kunde nästan jämföras med när jag hade missfallet, fast bara mkt kortvarigt, det lugnade sig efter en halv dag. Kan några slutsatser dras från detta? Hur upplever ni andra, samma varje månad eller olika gång för gång?
Så många saker som jag aldrig trodde att jag skulle skriva om på ett internetforum... men hur annars få klarhet? Om jag har lärt mig något på den här resan så är det hur lite en som kvinna egentligen får veta om hur ens kropp fungerar. "Stoppa i dig de här hormonerna eller använd kondom så blir du inte gravid, använd de här produkterna så kan du känna dig SÄKER och FRÄSCH!" Har vi inte kommit längre än så?
Och just det ja... Det är Heeelt Normalt!
Känner skräckblandad förtjusning inför besöket på Linnékliniken på tisdag.
Undra hur snabbt det går att få veta om de hittar något "fel", och vad för slags åtgärd som kan tänkas testas, om någon?
Tänk om de bara säger "inget är fel, hem och försök mera"? Kan de göra det?
Det lät ju mindre bra. När kommer ordinarie Gun tillbaka?
Känner skräckblandad förtjusning inför besöket på Linnékliniken på tisdag.
Undra hur snabbt det går att få veta om de hittar något "fel", och vad för slags åtgärd som kan tänkas testas, om någon?
Om man inte hittar ngt fel på ngn av parterna, och de har försökt bli med barn under ett års tid (ingen kontroll av uppg) så anses paret vara "ofrivilligt barnlösa" och får då hjälp. Så nej, det behöver du inte oroa dig det minsta för!Känner skräckblandad förtjusning inför besöket på Linnékliniken på tisdag.