En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
turotur - BIM 21/7
Mikatela - ÄL ca 15/7 BIM 28/7. 27 år, inga barn
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn
Hanna - ÄL 6/8 BIM 20/8, försökt 7mån, första ägglossningen, 25 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 12/8 BIM 26/8, försök nr 1 efter missfall, 30 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 19/8 BIM 1/9, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 19/8 (?) BIM 2/9, Försök nr 13, 28 år, inga barn
Monifa - ÄL 27/8 BIM 10/9, 23 år, försök två, inga barn
Flutterdash - ÄL 30/8 (beräknad) BIM 13/9 försök nr 12, 27 år, inga barn
Humla - ÄL 4/9 BIM 16/9, försök 4 mån, sannolikt 1 ÄL, 30 år, inga barn
Whirlie ÄL 7/9 BIM 21/9, försökt ett år, 2:a försöker efter MF, 36 år, inga barn (kö till IVF)
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Terqa - ÄL 10/9 BIM 24/9, 3:e försöket, 32 år, ett barn
paprika - ÄL 12/9 BIM 26/9, Försök nr 9, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Ringa reproduktionscentrum 16/9
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - Inväntar dejt med Gunnar i slutet av september för att påbörja Pergokur. 28 år, inga barn.
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
em-pirre väntar på att komma igen efter MA v.6+3. Sedan FET.
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn
hemlig - inväntar blödning efter bekräftad ofostrig graviditet, 32 år, inga barn
ninsan - väntar på ÄL, oregelbunden mens, 31 år, ett MF, inga barn, försökt i över ett år

Så jävla typiskt...
Den 11e ska jag spolas, BIM på onsdag eller torsdag.
I går kände jag av att jag antagligen fått svamp... Idag kom mensen... Den har aldrig varit tidig förr!
Så nu får jag väl inte spolas av flera anledningar... Alltså -varför går allt emot mig när det gäller detta??? :cry:

:confused: Velar om när jag ska in och lämna prov. :cautious:
Nu när det stämmer i teorin eller sen, ca en vecka före besöket, enligt Pruns instruktioner.
Ska dit om en månad och risken är stor att jag är helt fel i cykeln en vecka före besöket.

Nej
Ni har försökt ett år så även om ni är 1/3 av de oförklarligt barnlösa ska ni få hjälp.

De gör inte så.

Beroende på vad de hittar så får ni en plan på en gång.

Om man inte hittar ngt fel på ngn av parterna, och de har försökt bli med barn under ett års tid (ingen kontroll av uppg) så anses paret vara "ofrivilligt barnlösa" och får då hjälp. Så nej, det behöver du inte oroa dig det minsta för!

Tack vad snälla ni är. Känner mig underligt lättad-stressad över detta. Den mest absurda känsla.

Så jävla typiskt...
Den 11e ska jag spolas, BIM på onsdag eller torsdag.
I går kände jag av att jag antagligen fått svamp... Idag kom mensen... Den har aldrig varit tidig förr!
Så nu får jag väl inte spolas av flera anledningar... Alltså -varför går allt emot mig när det gäller detta??? :cry:
Men, är inte 11.9 perfekt datum för spolning om mensen börjar nu?

Men, är inte 11.9 perfekt datum för spolning om mensen börjar nu?
Är det så? Jag är lite orolig eftersom det blir på dag 13, jag brukar ha ÄL på dag 14. Men kanske det är idealiskt då, bara att köra igång verkstaden direkt efter....:p Om resultatet är bra alltså...
Då är det bara infektionen jag behöver oroa mig för nu... Hoppas att den går över oxå så blir det kanske jättebra :up:

Alltså jag tror jag antingen har missat min ÄL, (kommer ni ihåg när jag skrev om äggviteflytningar men blanka test?) eller så är den lite sen och har inte kommit än. Dag 14 idag. Min ÄL har kommit allt mellan dag 9 till dag 16 de senaste månaderna så, den kan ju komma senare också. Men jag tyckte verkligen det borde ha vart ÄL i torsdags när jag hade så mycket äggvita.

Men, kanske de gör ett VUL på Linné i morgon så får vi kanske se hur det ser ut då.

Alltså jag tror jag antingen har missat min ÄL, (kommer ni ihåg när jag skrev om äggviteflytningar men blanka test?) eller så är den lite sen och har inte kommit än. Dag 14 idag. Min ÄL har kommit allt mellan dag 9 till dag 16 de senaste månaderna så, den kan ju komma senare också. Men jag tyckte verkligen det borde ha vart ÄL i torsdags när jag hade så mycket äggvita.

Men, kanske de gör ett VUL på Linné i morgon så får vi kanske se hur det ser ut då.

Ja det ingår i utredningen. VUL alltså.

Jag verkar ha ägglossning! Tydligt ont i vä äggstock, och positivt test. Jag tog ett negativt för några dagar sedan (alltså lite svagare teststreck), och nu fick jag ett lika starkt streck på båda med 1-timmesurin. Hade bara två test så tänker inte fortsätta testa.

Har dock dåligt med äl-flytning. Nästan vattnig, riklig. Så brukar det vara några dagar före äl, men jag brukar ju ha jättetydlig äggviteflytning sedan. Inte för att det spelar roll, jag vill ju bara veta ett ungefärligt datum för mens, som torde vara om ganska exakt två veckor. Yay!

Och jag har råkat ha sex. Ganska mycket:laugh:

Min mor är på plats hos mig (eftersom sambon åkt tillbaka till Norge) och har med sig cytotec och smärstillande, 2 panodil och 2 diklofenak. Skulle ta smärstillande om det behövs, hade de sagt. Kommer nog dock ta 2 panodil och 1 diklofenak några minuter innan jag tar cytotecen.
Nu är bara frågan, ta dem ikväll och lägga mig eller ta dem imorgon bitti?

Min mor är på plats hos mig (eftersom sambon åkt tillbaka till Norge) och har med sig cytotec och smärstillande, 2 panodil och 2 diklofenak. Skulle ta smärstillande om det behövs, hade de sagt. Kommer nog dock ta 2 panodil och 1 diklofenak några minuter innan jag tar cytotecen.
Jag hade tagit imorgon. Fick du någon annan medicin?

Är det okej med NSAID? De kan ju öka blödningsbenägenheten.

Är det okej med NSAID? De kan ju öka blödningsbenägenheten.
Ingen aning, det var vad jag fick med mig så jag hoppas det. Har läst att andra fått med sig det med.

Har försökt lusläsa på nätet nu (inte lätt, det är ju mest skräckhistorier), men tar nog cytotecen ikväll när jag lägger mig. Vill bara få det överstökat nu.

Ingen aning, det var vad jag fick med mig så jag hoppas det. Har läst att andra fått med sig det med.

Har försökt lusläsa på nätet nu (inte lätt, det är ju mest skräckhistorier), men tar nog cytotecen ikväll när jag lägger mig. Vill bara få det överstökat nu.

Jag hade tagit dom i morgon. Det var även det läkaren sa till mig att göra då när jag fick MA. Risk är ju att det blir en jobbig natt med ont och störtblödning annars.

Jag hade inte tagit dom på kvällen. Tidig morgon är nog att föredra.

Och jag trodde det rörde sig om kvällen idag (tisdag). Är lite efter, som vanligt :o

Hur har det gått?

Nu blev jag plötsligt så jävla nervös. Vad har jag gett mig in på? Jag är ju jätterädd för typ blodprov. Och tänk om de hittar nått fel? Blä jag är orimligt nervös. Detta är ju en BRA grej. Första steget mot att förhoppningsvis utöka flocken. Det är bra, och fint. Men jag är nervös och rädd. Haha. Joll-flutterdash

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka