Och progesteron ska tas ungefär en vecka efter ägglossning. Bara några dagar före eller efter ger helt missvisande resultat...Alla de proven ska tas på morgonen och fastande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och progesteron ska tas ungefär en vecka efter ägglossning. Bara några dagar före eller efter ger helt missvisande resultat...Alla de proven ska tas på morgonen och fastande.
Oj, det är verkligen olika då jag googlar svenska vs finska direktiv. Vanligast här verkar dock vara att provet ska tas mellan kl 10 och 14, och man ska ha varit vaken minst 3-4 timmar före. Fastande. Värdet är som högst på morgonen, därför vill man väl ta proverna dåHm. Fick inga direktiv alls.
Du kan få halva av mig...Inte minsta tillstymmelse till streck på LH-testet.
Det betyder att du går på samma premisser som om du gått i ditt egna landsting.Alltså hörrni. Jag känner att jag inte förstår alls hur detta funkar. Ni får dumförklara mig om ni vill.
En privat klinik (Linnékliniken) Har avtal med Gävleborgs län (mitt län). De har inget remisskrav utan vi är välkomna dit direkt. Vad betyder det? Haha!
Alltså, att de har avtal med mitt landsting, innebär det att det är "gratis" som om jag gjorde det via landstinget, eller får vi betala?
Oj, det är verkligen olika då jag googlar svenska vs finska direktiv. Vanligast här verkar dock vara att provet ska tas mellan kl 10 och 14, och man ska ha varit vaken minst 3-4 timmar före. Fastande. Värdet är som högst på morgonen, därför vill man väl ta proverna då
Alla de proven ska tas på morgonen och fastande.
Och progesteron ska tas ungefär en vecka efter ägglossning. Bara några dagar före eller efter ger helt missvisande resultat...
Det betyder att du går på samma premisser som om du gått i ditt egna landsting.
Alla ni kunniga, försöker förbereda mig lite på Pergo.
Har försökt läsa in mig på hur det fungerar sen när man väl kör igång. Äta några månader och sen av om det inte fungerar? För att sen ev. dubbla dosen och köra på några månader till? Är det hyfsat rätt uppfattat? Och under dessa månader så är det (om jag förstod Gunnar rätt) besök hos Gunnar varje månad för undersökning?
Vilket innebär att det i värsta fall kan ta upp mot ett år innan man går vidare med ivf?
Alltså hörrni. Jag känner att jag inte förstår alls hur detta funkar. Ni får dumförklara mig om ni vill.
En privat klinik (Linnékliniken) Har avtal med Gävleborgs län (mitt län). De har inget remisskrav utan vi är välkomna dit direkt. Vad betyder det? Haha!
Alltså, att de har avtal med mitt landsting, innebär det att det är "gratis" som om jag gjorde det via landstinget, eller får vi betala?
Alltså det beror ju på. Säg att du börjar med enkelkur, och får bra respons (d.v.s. du får en eller två äggblåsor. Då fortsätter du så i några cyklar. Händer inget så får man fundera IVF.
Säg att du börjar med enkelkur men får noll respons. Då får man dubbla dosen. Händer fortfarande inget så är det IVF.
Om gunnar inte begär follikelkontroll ska du göra det. Jag fick fyra blåsor på enkeldos. Fyrlingar är inte så kul. Vul brukar göras några dagar före äl, och ibland får man också en lossningsspruta.
Om du inte går privat så kan du ju be gunnar sätta er i kö redan nu, och köra pergo under tiden. Jag vet inte hur lång kö ni har där, men här är det ju ett år, så om man först försöker själv ett år, sen söker man hjälp och håller på med utredning och pergo och allt ett år, så får man sedan köa ytterligare ett år. Man blir ju knäpp. Därför började jag utredning efter ett halvår, och går privat på IVF. Orka, liksom
Alla ni kunniga, försöker förbereda mig lite på Pergo.
Har försökt läsa in mig på hur det fungerar sen när man väl kör igång. Äta några månader och sen av om det inte fungerar? För att sen ev. dubbla dosen och köra på några månader till? Är det hyfsat rätt uppfattat? Och under dessa månader så är det (om jag förstod Gunnar rätt) besök hos Gunnar varje månad för undersökning?
Vilket innebär att det i värsta fall kan ta upp mot ett år innan man går vidare med ivf?
Hur säker på datumet för BIM är du? Enligt datumet på listan har det ju redan gått 4 dagar över det! Testa?Oj oj, jag har varit helt inne i bröllopsbubblan och inte hunnit tänka på det här med barnalstrande! Varit fru i en vecka idag! Blev tyvärr lite si och så med liggandet, pga samma anledning men ingen mens än och idag har brösten ömmat mycket och får lite flashbacks från förra gången jag var gravid! Tänk om det tagit sig fastän vi inte försökt på riktigt?!
Oj oj, jag har varit helt inne i bröllopsbubblan och inte hunnit tänka på det här med barnalstrande! Varit fru i en vecka idag! Blev tyvärr lite si och så med liggandet, pga samma anledning men ingen mens än och idag har brösten ömmat mycket och får lite flashbacks från förra gången jag var gravid! Tänk om det tagit sig fastän vi inte försökt på riktigt?!