En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mensen drog igång idag. Det innebär lutealfas på 11-12 dagar, får väl se om den håller sig stabilt så även senare cykler.

Nu är det fullt utslag på stickorna, har börjat få lite molvärk så jag tror på ÄL imorgon! Så vuxengympan är i full gång i hushållet :o:p

Här har hänt mycket under sommaren. Jag är i full färd med att läsa ikapp. Jag e glad stt se många plus i tråden. Grattis!

Själv hase jag senaste mens före midsimmar. Spolning veckan efter midsommar. Sen blev det ingen pergo eftrrsom Gun skulle ha semester och hävdade att drt inte gick då.

Remiss till ivf skickades senast vid midsommar. Inte hört mer än en bekräftelse på att den kommit fram. Vet inte hur vöntetiden är.

Tidigare bestämde jag och Gun att vi ska fortsätta med pergo under väntetiden. Efter semestern har Gun bara meddelat svar på mitt blodprov, men inte nämnt något om hur vidare med pergo.

Jag undrar om det är värt alla piller. Eller om det är bättre att vänta till ivf. Eftersom jsg inte har någon cykel alls nukanske det är bättre att komma "ren" till ivf.

Jag vet inte vad jag vill. Har lite gett upp. Maken har stängt in sig och släpper inte in mig. Vet inte vad han tänker.

@Cynthia Skickar också en kram!

Här står vi också still. Jag hade senaste mensen i slutet av april/början av maj, och så en och en halv dag med bruna flytningar i juni. Kroppen är åt skogen. Nu när det börjar bli mer solklart för sambon att det troligtvis inte kommer gå av sig själv på något vis och att vi aktivt måste ta hjälp så känns det som om han börjar tveka. Han har annars i princip tjatat i över ett års tid. Och det ploppar såklart upp gravida runt omkring mig och jag blir så less på mig själv som känner mig missunnsam :(

Börjar även bli mer och mer rädd för att det kanske inte kommer fungera trots hjälp.

Här har hänt mycket under sommaren. Jag är i full färd med att läsa ikapp. Jag e glad stt se många plus i tråden. Grattis!

Själv hase jag senaste mens före midsimmar. Spolning veckan efter midsommar. Sen blev det ingen pergo eftrrsom Gun skulle ha semester och hävdade att drt inte gick då.

Remiss till ivf skickades senast vid midsommar. Inte hört mer än en bekräftelse på att den kommit fram. Vet inte hur vöntetiden är.

Tidigare bestämde jag och Gun att vi ska fortsätta med pergo under väntetiden. Efter semestern har Gun bara meddelat svar på mitt blodprov, men inte nämnt något om hur vidare med pergo.

Jag undrar om det är värt alla piller. Eller om det är bättre att vänta till ivf. Eftersom jsg inte har någon cykel alls nukanske det är bättre att komma "ren" till ivf.

Jag vet inte vad jag vill. Har lite gett upp. Maken har stängt in sig och släpper inte in mig. Vet inte vad han tänker.

Kram!

Vad är fördelarna och nackdelarna med att göra "allt" eller att skippa piller?

Ring de som tagit emot remissen och fråga om väntetider osv.

Idag (!) kom remissen för blodprov från priv-Gun! :banana:

P-Tyroxin, fritt
P-Tyrotropin (TSH)
S-Follitropin (FSH)
S-Lutropin (LH)
S-Prolaktin
S-Progesteron
Kom ihåg att Prolaktin är ett knepigare prov att ta. Du ska ha varit vaken x antal timmar, men inte ätit. Här fick det tas senast kl 10 på morgonen, så man fick stiga upp tidigt och sitta hungrig i flera timmar... :(

Kolla hur direktiven ser ut för just dig. Det är lite olika.

Hur länge har du ätit pergo? Man ska inte äta så himla många kurer i rad, eftersom medicinen lagras i kroppen (t.ex. som för @robl som nu väntar tvillingar trots en månad utan pergo...)

Jag fick hem recept och vårdplan för FET igår. Himla smidig klinik som skyndar med att skicka hem papper trots att jag inte ens är helt klar med mitt missfall/abort.

Just nu ser planen ut så att jag börjar äta östrogen cykeldag 1, sedan vul dag 10, antagligen progesteron typ i det skedet. Resten är öppet.

Men så skönt att inte behöva vänta två menscyklar eller nåt sånt, utan jag får faktiskt börja på första mensen! Ska kolla upp så jag är helt tom efter att jag slutat blöda. Jag som trodde att jag kommit lindrigt undan började blöda färskt blod en vecka efter tömningen. Har mensvärk och krystar ut en del rester av slemhinna. Gosigt.:yuck:

Jag hoppas på ägglossning den här månaden. Än så länge bara sådana vita flytningar men lite ändrad karaktär idag, så börjar med LH-test i em.

Mensens sista dag var 2/8 så det börjar ju bli dags.
Och jag som bara väntar på att mina LH-test ska sluta vara tokpositiva :cautious:

HcG på måndag. Hoppas det gått ner ordentligt då, så jag får börja hoppas på positivt LH-test igen (det är mycket roligare)

Hur länge har du ätit pergo? Man ska inte äta så himla många kurer i rad, eftersom medicinen lagras i kroppen (t.ex. som för @robl som nu väntar tvillingar trots en månad utan pergo...)

Jag kolla mina papper o jag åt Pergo 5 månader, sen va utan 2 månader o sen åt 1 månad o utan 2. Blev gravid sista månaden. Tror att det stämmer om jag inte skrivit fel ;)
När jag va hos den nya kliniken så sa hon att 3 månader på Pergo, sen bör man ha minst 3 månaders uppehåll sen kunde man prova 3 månader till..

Jag kolla mina papper o jag åt Pergo 5 månader, sen va utan 2 månader o sen åt 1 månad o utan 2. Blev gravid sista månaden. Tror att det stämmer om jag inte skrivit fel ;)
När jag va hos den nya kliniken så sa hon att 3 månader på Pergo, sen bör man ha minst 3 månaders uppehåll sen kunde man prova 3 månader till..
Ja, det har jag också hört. Uppenbarligen hade du lagrat en del :)

Kom ihåg att Prolaktin är ett knepigare prov att ta. Du ska ha varit vaken x antal timmar, men inte ätit. Här fick det tas senast kl 10 på morgonen, så man fick stiga upp tidigt och sitta hungrig i flera timmar... :(

Kolla hur direktiven ser ut för just dig. Det är lite olika.

Hm. Fick inga direktiv alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 472
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka