Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här har hänt mycket under sommaren. Jag är i full färd med att läsa ikapp. Jag e glad stt se många plus i tråden. Grattis!
Själv hase jag senaste mens före midsimmar. Spolning veckan efter midsommar. Sen blev det ingen pergo eftrrsom Gun skulle ha semester och hävdade att drt inte gick då.
Remiss till ivf skickades senast vid midsommar. Inte hört mer än en bekräftelse på att den kommit fram. Vet inte hur vöntetiden är.
Tidigare bestämde jag och Gun att vi ska fortsätta med pergo under väntetiden. Efter semestern har Gun bara meddelat svar på mitt blodprov, men inte nämnt något om hur vidare med pergo.
Jag undrar om det är värt alla piller. Eller om det är bättre att vänta till ivf. Eftersom jsg inte har någon cykel alls nukanske det är bättre att komma "ren" till ivf.
Jag vet inte vad jag vill. Har lite gett upp. Maken har stängt in sig och släpper inte in mig. Vet inte vad han tänker.
Kram!
Vad är fördelarna och nackdelarna med att göra "allt" eller att skippa piller?
Här har hänt mycket under sommaren. Jag är i full färd med att läsa ikapp. Jag e glad stt se många plus i tråden. Grattis!
Själv hase jag senaste mens före midsimmar. Spolning veckan efter midsommar. Sen blev det ingen pergo eftrrsom Gun skulle ha semester och hävdade att drt inte gick då.
Remiss till ivf skickades senast vid midsommar. Inte hört mer än en bekräftelse på att den kommit fram. Vet inte hur vöntetiden är.
Tidigare bestämde jag och Gun att vi ska fortsätta med pergo under väntetiden. Efter semestern har Gun bara meddelat svar på mitt blodprov, men inte nämnt något om hur vidare med pergo.
Jag undrar om det är värt alla piller. Eller om det är bättre att vänta till ivf. Eftersom jsg inte har någon cykel alls nukanske det är bättre att komma "ren" till ivf.
Jag vet inte vad jag vill. Har lite gett upp. Maken har stängt in sig och släpper inte in mig. Vet inte vad han tänker.
Fördelen med piller är ju att det kanske går ändå. Då slipper man ivf.
Fungerar det ändå inte är det ju drygt att hålla på.
Kom ihåg att Prolaktin är ett knepigare prov att ta. Du ska ha varit vaken x antal timmar, men inte ätit. Här fick det tas senast kl 10 på morgonen, så man fick stiga upp tidigt och sitta hungrig i flera timmar...Idag (!) kom remissen för blodprov från priv-Gun!
P-Tyroxin, fritt
P-Tyrotropin (TSH)
S-Follitropin (FSH)
S-Lutropin (LH)
S-Prolaktin
S-Progesteron
Hur länge har du ätit pergo? Man ska inte äta så himla många kurer i rad, eftersom medicinen lagras i kroppen (t.ex. som för @robl som nu väntar tvillingar trots en månad utan pergo...)Här har hänt mycket under sommaren. Jag är i full färd med att läsa ikapp. Jag e glad stt se många plus i tråden. Grattis!
Och jag som bara väntar på att mina LH-test ska sluta vara tokpositivaJag hoppas på ägglossning den här månaden. Än så länge bara sådana vita flytningar men lite ändrad karaktär idag, så börjar med LH-test i em.
Mensens sista dag var 2/8 så det börjar ju bli dags.
Hur länge har du ätit pergo? Man ska inte äta så himla många kurer i rad, eftersom medicinen lagras i kroppen (t.ex. som för @robl som nu väntar tvillingar trots en månad utan pergo...)
Ja, det har jag också hört. Uppenbarligen hade du lagrat en delJag kolla mina papper o jag åt Pergo 5 månader, sen va utan 2 månader o sen åt 1 månad o utan 2. Blev gravid sista månaden. Tror att det stämmer om jag inte skrivit fel
När jag va hos den nya kliniken så sa hon att 3 månader på Pergo, sen bör man ha minst 3 månaders uppehåll sen kunde man prova 3 månader till..
Kom ihåg att Prolaktin är ett knepigare prov att ta. Du ska ha varit vaken x antal timmar, men inte ätit. Här fick det tas senast kl 10 på morgonen, så man fick stiga upp tidigt och sitta hungrig i flera timmar...
Kolla hur direktiven ser ut för just dig. Det är lite olika.
Hm. Fick inga direktiv alls.