En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har både tvillingar och enling. Mina tvillingar var de absolut mest okomplicerade små ungar som fanns - jag var dessutom ensam med dom från dag 1. enlingen var betydligt mer krävande.

Jag tyckte mina hade nytta och glädje av varann redan från början.

Dom tvillingar jag fått träffa har varit lite vana från början att vänta på sin tur, kanske på gott & ont vad vet jag :)

Tack så mycket @Monifa :D
Håller tummarna för dig :)

:D
Då blev det en rejäl överraskning när du fick reda på att det var två där inne antar jag? :D

Ha ha, ja det kan man ju lugnt säga.
Jag visste ju inte ens att det var en - det var på årliga kontrollen hos titt-Olle som han sa att jag var gravid då var jag i vecka 10 eller så. Och nästa gång så tyckte han att min livmoder var ovanligt stor. Då var jag kanske i vecka 13

@robl har nu berättat för alla i min närhet att "en på buke väntar tvillingar"..... Min sambo såg ut som :confused::idea::cautious: "älskling du vet att de finns ett liv utanför buke också?"
Förstår faktiskt inte vad han pratar om :rofl:

Haha ;)
Min sambo pika mig när vi kom hem från Gun, jag slängde mig vid datorn o bad han va lite tyst så jag kunde berätta för er :)

Att dom inte förstår hur viktigt det är ;) :confused::banana:

Jag visste ju inte ens att det var en - det var på årliga kontrollen hos titt-Olle som han sa att jag var gravid då var jag i vecka 10 eller så. Och nästa gång så tyckte han att min livmoder var ovanligt stor. Då var jag kanske i vecka 13

Snopet! :o Lite smidigt låter det dock (så länge man vill ha barn), nästan tre månader avklarat utan problem :D

Hade en kompis som var väldigt svullen om magen, frågade om hon var laktosintolerant eller nått. Visade sig att hon var i vecka 18 (tyvärr var det inte önskat så blev väldigt bråttom att avbryta). Förutom att mensen vart borta (men det var inget ovanligt) så hade hon inte kunnat festa i samma takt som vanligt, hon bara kräktes av öl. Det var det enda hon hade märkt av :) knasigt ibland!

Haha ;)
Min sambo pika mig när vi kom hem från Gun, jag slängde mig vid datorn o bad han va lite tyst så jag kunde berätta för er :)

Att dom inte förstår hur viktigt det är ;) :confused::banana:
Min sambo, programmerare, har ibland pratat om prestanda på enheter. T.ex när jag ska ha ny telefon. "Ja men Buke kräver ju inte så mycket." :p måste säga att det är lite roligt. Som om Buke är det enda jag gör med mina enheter. Ibland går faktiskt något klipp på YouTube med.

Jag har ett par graviditetstest från Testlagret som bortskänkes till bättre behövande testoman, givetvis förutsatt att resultatet redovisas här ;)

(Jag har dessutom bara turtester, har aldrig behövt mer än ett själv och inte de jag skänkt vidare till heller ;) Att inte alla köper varianten som bara visar plus? :confused:)

...länkat från Buke :D
Njae, faktiskt inte alltid. Jag är en såndär sjuk människa som måste bevittna allt jag ska utsättas för/har utsätts för. Några exempel är konisering, sterilisering, kejsarsnitt, vaginal förlossning. Och när jag var inne på sterilisering var jag tvungen att kolla hur det gjordes på män. Ja sen är det klart att jag stött på saker på Buke som jag kollat på med. I samband med den gör tråden var jag tvungen att lära mig massor om ivf, hur gör man det om inte genom dokumentärer på youtube?

Kejsarsnittet var dock tufft. Jag förstod i efterhand att man var lite blå runt såret ett tag ;) herrejösses!

Skulle jag lyckas bli gravid kommer jag antagligen inte kunna föda naturligt. Den insikten var en sorg i sig. Att inte ens bli gravid är dock en större sorg. *suck*

Kanske borde göra som @Amha och titta mer på videos på Youtube.

Skulle jag lyckas bli gravid kommer jag antagligen inte kunna föda naturligt. Den insikten var en sorg i sig. Att inte ens bli gravid är dock en större sorg. *suck*

Själva min operation för att få ut barnet tyckte jag inte var särskilt farlig faktiskt så det behöver du nog inte oroa dig för. Sen kan jag förstå sorgen. Jag känner den själv ibland. Ställer hoppet till kommande bebis. Jag har ju varit med om både värkarbete och snitt och ska jag vara helt ärlig så var snitt ett ganska bekvämt sätt att plocka ut barnet på. Bedövning, ett helt team runt sig, ingen direkt ovisshet vad gäller tiden, lugnt och stilla trots att det var akut. Dessutom var jag på benen löjligt tidigt efteråt, morgonen därpå (dotter född strax före midnatt). Jag behövde en dusch tyckte jag ;)

Sen vet jag väl inte direkt om man får hjälp att bli gravid genom YouTube men man vet vad som komma skall den dagen man föder. Tills dess håller jag tummarna för att du blir gravid snart, precis som övriga i tråden.

Och nu börjar jag gråta. :o

Håller tummar och tår att allt går bra! Skall du göra några mer UL innan RUL?

Har missat ditt svar..
Det verka inte så på henne, men där jag är inskriven har dom inte möjlighet att göra ultraljud så jag va inte hos "min" BM idag, så får höra vad ordinarie säger i slutet av Augusti när jag ska dit. Jag kommer försöka tjata mig till ett om ett par veckor tänkte jag ;)

:D:D

Titt-Olle :confused:

Inte jag heller. Det var tufft först men nu har jag accepterat och inbillar mig att det betyder att jag vet när ev bebis faktiskt kommer :p

Själva min operation för att få ut barnet tyckte jag inte var särskilt farlig faktiskt så det behöver du nog inte oroa dig för. Sen kan jag förstå sorgen. Jag känner den själv ibland. Ställer hoppet till kommande bebis. Jag har ju varit med om både värkarbete och snitt och ska jag vara helt ärlig så var snitt ett ganska bekvämt sätt att plocka ut barnet på. Bedövning, ett helt team runt sig, ingen direkt ovisshet vad gäller tiden, lugnt och stilla trots att det var akut. Dessutom var jag på benen löjligt tidigt efteråt, morgonen därpå (dotter född strax före midnatt). Jag behövde en dusch tyckte jag ;)

Sen vet jag väl inte direkt om man får hjälp att bli gravid genom YouTube men man vet vad som komma skall den dagen man föder. Tills dess håller jag tummarna för att du blir gravid snart, precis som övriga i tråden.

Jag är inte orolig för att ligga på operationsbordet, men det känns som en stor förlust att bli tvingad till att opereras. Jag har accepterat det helt, eftersom jag vet varför och vill inte riskera att leva med de konsekvenser som kommer av alternativet.

Jag menade inte att jag skulle bli gravid av Youtube-tittande. Det var mer en reflektion, att jag kanske borde glo där mer.
Vet att jag kommer göra det om jag blir gravid.

Hejhej. Ligger på rummet på sjukhuset. Äter godis. Fick ha rummet för mig själv, vilket är skönt. Försöker ladda kolhydrater eftersom jag misstänker att jag kommer att må sämre senare. Blev väldigt illamående och fick ont bara en halvtimme efter första omgången tabletter. Får se hur det går...

Hejhej. Ligger på rummet på sjukhuset. Äter godis. Fick ha rummet för mig själv, vilket är skönt. Försöker ladda kolhydrater eftersom jag misstänker att jag kommer att må sämre senare. Blev väldigt illamående och fick ont bara en halvtimme efter första omgången tabletter. Får se hur det går...

Massor med kramar!
:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart

Hoppas allt går bra ändå... Jag är jätteledsen för er skull, att ni behöver gå igenom det här :(.

Själv har jag diagnosticerats med pco... Kul liksom! Är inte så förvånad iof, var ju därför jag gick till Gun, för att jag misstänkte det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar