En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack :)

Jag har hört tidigare att föräldrar med tvillingar tycker att barnen har mycket nytta av varandra efter nått år och framåt. Tycker dina föräldrar det?

Ja, det är ju lite läskigt med två, samtidigt som det känns väldigt kul o spännande. Jag har ju antagligen blivit med två eftersom jag ätit Pergo, åt senaste kuren för 2 månader sen och sen haft uppehåll. Så trodde inte att effekten skulle hänga kvar, men tydligen ;)
Vi hade ju varandra menar även bråkat väldigt mycket med varandra. Vi hade ju dessutom en bror som var bara 16 månader äldre. Så våra föräldrar hade ju minst sagt fullt upp....

Ville bara berätta för dom som är intresserade här med att ultraljudet gick bra och visade 2!! tickande hjärta så går allt vägen så blir det dubbelt upp för mig ;)

Grattis!
Jag skulle inte ha ngt emot tvillingar, om allt går bra med kroppen och barnen. Så jättegrattis!

Tack!
Jag har inte heller något emot det, hoppas bara som du skriver att allt går bra :)
Känner två med tvillingar och där har allt gått bra, både med mamman och barnen. De är i tidig skolålder nu och som vilka barn som helst. Och de håller ihop väldigt bra båda syskonparen. Så statistiken talar för att det går bra (i min lilla empiriska studie).

Ville bara berätta för dom som är intresserade här med att ultraljudet gick bra och visade 2!! tickande hjärta så går allt vägen så blir det dubbelt upp för mig ;)
Guuuuud så roligt! Grattis!!! Och så säger dom att man brukar må väldigt illa när man väntar tvillingar. En till myt punkterad ;) :D

Har tänkt på dig hela dagen. Sååååå roligt att läsa detta! :bump:

Guuuuud så roligt! Grattis!!! Och så säger dom att man brukar må väldigt illa när man väntar tvillingar. En till myt punkterad ;) :D

Åh va rart :love: tack!

Jag fråga BM om inte man brukar må illa eller ha mycket mer symtom med tvillingar och hon sa att det är ju vanligare men det är inte ovanligt såhär heller, o nu när allt såg bra ut så är jag glad att jag mår så bra :)
Jämförde foto från vecka 5+2 och idag 8+6 och magen är ju så svullen och stor. Så att hålla det hemligt till v 18 som vi pratat om innan är nog omöjligt ;)

Känner två med tvillingar och där har allt gått bra, både med mamman och barnen. De är i tidig skolålder nu och som vilka barn som helst. Och de håller ihop väldigt bra båda syskonparen. Så statistiken talar för att det går bra (i min lilla empiriska studie).

Vi har en väldigt nära släkting som fick tvillingar för 2 år sen och där gick allt bra också, barnen kom ut i v 40 och har hängt med i utvecklingen som dom ska :)
Vad jag har läst innan så är ju rätt stor del av alla tvilling graviditeter lyckade även om dom oftast föds några veckor tidigt.

Åh va rart :love: tack!

Jag fråga BM om inte man brukar må illa eller ha mycket mer symtom med tvillingar och hon sa att det är ju vanligare men det är inte ovanligt såhär heller, o nu när allt såg bra ut så är jag glad att jag mår så bra :)
Jämförde foto från vecka 5+2 och idag 8+6 och magen är ju så svullen och stor. Så att hålla det hemligt till v 18 som vi pratat om innan är nog omöjligt ;)
Du trodde det var missfall på G och så var det två :D

Jag bara älskar sådant här :love:

Såg du själv att det var två eller talade Gun om det? Hur kändes det då? Var din man med?

Du trodde det var missfall på G och så var det två :D

Jag bara älskar sådant här :love:

Såg du själv att det var två eller talade Gun om det? Hur kändes det då? Var din man med?

Ja, jag va nästan ledsen reda när vi gick in i rummet för jag va så säker på att det inte fanns nått.
Dom hade en stor tv på väggen som vi fick titta på och när hon körde "musen" mellan hinnsäckarna så blev det flimmer mellan så jag förstod inte från hon sa att där va två att det va mellan dom hon kolla.
Hon börja hela samtalet med att hon skulle kolla en stund utan att hon sa något så vi inte behövde bli oroliga sen när hon kollat en stund sa hon bara helt enkelt och lätt -ja, då pratar vi tvillingar och båda lever..
Sen visa hon hjärtat som pickade och då börja jag gråta och sambon bara stirra på tvn ;) Kändes lite overkligt!

Ja, jag va nästan ledsen reda när vi gick in i rummet för jag va så säker på att det inte fanns nått.
Dom hade en stor tv på väggen som vi fick titta på och när hon körde "musen" mellan hinnsäckarna så blev det flimmer mellan så jag förstod inte från hon sa att där va två att det va mellan dom hon kolla.
Hon börja hela samtalet med att hon skulle kolla en stund utan att hon sa något så vi inte behövde bli oroliga sen när hon kollat en stund sa hon bara helt enkelt och lätt -ja, då pratar vi tvillingar och båda lever..
Sen visa hon hjärtat som pickade och då börja jag gråta och sambon bara stirra på tvn ;) Kändes lite overkligt!
Och nu börjar jag gråta. :o

Håller tummar och tår att allt går bra! Skall du göra några mer UL innan RUL?

Jag är tom :(. Hade BIM tidigare än vad listan säger pga tidig ÄL
Fasiken då :(
Jag är antagligen skengravid (eller gravid på riktigt). Svullen som fan om magen (kunde knappt knäppa jobbarbyxorna :o) och vart sedan beräknat ÄL och så trött att jag kan somna var som och närsomhelst och det sedan en vecka tillbaka. Tappen hänger nästan ut, flytningar och noll sexlusr. Ska testa imorgonbitti även fast att det är några dagar innan BIM. Men då kan jag förhoppningsvis slappna av :angel:

@robl dubbelt grattis!:banana:
:banana: Då himla kul!

Fasiken då :(
Jag är antagligen skengravid (eller gravid på riktigt). Svullen som fan om magen (kunde knappt knäppa jobbarbyxorna :o) och vart sedan beräknat ÄL och så trött att jag kan somna var som och närsomhelst och det sedan en vecka tillbaka. Tappen hänger nästan ut, flytningar och noll sexlusr. Ska testa imorgonbitti även fast att det är några dagar innan BIM. Men då kan jag förhoppningsvis slappna av :angel:

@robl dubbelt grattis!:banana:
:banana: Då himla kul!
Jaaaa testa!!!!

(Jupp jag är heeeeelt noooormaaal :angel:)

Tack :)

Jag har hört tidigare att föräldrar med tvillingar tycker att barnen har mycket nytta av varandra efter nått år och framåt. Tycker dina föräldrar det?

Ja, det är ju lite läskigt med två, samtidigt som det känns väldigt kul o spännande. Jag har ju antagligen blivit med två eftersom jag ätit Pergo, åt senaste kuren för 2 månader sen och sen haft uppehåll. Så trodde inte att effekten skulle hänga kvar, men tydligen ;)

Jag har både tvillingar och enling. Mina tvillingar var de absolut mest okomplicerade små ungar som fanns - jag var dessutom ensam med dom från dag 1. enlingen var betydligt mer krävande.

Jag tyckte mina hade nytta och glädje av varann redan från början.

Ha ha, ja den myten hade jag kunnat punktera åt dig.

jag hade NOLL graviditetssymptom med mina tvillingar. Inte förrän magen började synas märkte jag någon kroppslig förändring

Ha ha, ja den myten hade jag kunnat punktera åt dig.

jag hade NOLL graviditetssymptom med mina tvillingar. Inte förrän magen började synas märkte jag någon kroppslig förändring
:D
Då blev det en rejäl överraskning när du fick reda på att det var två där inne antar jag? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka