En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mensen tog slut till slut. Reproduktionscentrum sade först att hela den här veckan är fullbokad och bad mig ringa senare, då påpekade jag hur svårt det är för mig att veta när den börjar och ännu mer när den slutade och då klämde hon fram en tid som inte riktigt fanns.

Börjar bli bra på att hantera kvinnosjukvården på Ackis. :cool:

Bra att du fick en tid.
Jag fick inte ens prata med nån, på varken vårdcentralen eller Gun.

Positivt överraskad av skjukvården! :) När jag fått remiss för att kolla upp livmodern i juni och de ringde från skjukhuset då lät det som jag inte skulle få tid förrän i oktober men idag fick jag brev med en tid den 27/8. :up: Dock sabbade det mina planer att hinna med en omgång pergotime innan.

Hyldeblomst - ÄL runt 7/7 BIM ca 20/7. Försök nr 6 efter missfall, 31 år, inga barn
turotur BIM 21/7
Mikatela - ÄL ca 15/7 BIM 28/7. 27 år, inga barn
Flutterdash ÄL 15/7 BIM 29/7, 27 år, 10:e försöket, inga barn
Lazy Lady -ÄL 20/7 BIM 3/8, försök nr 2. 34år, inga barn
MEJ84 - ÄL 20/7, BIM 4/8. Försök nr 12, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 21/7 (?) BIM 4/8, Försök nr 12, 28 år, inga barn
Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Monifa - ÄL 25/7 BIM 8/8, 23 år, inga barn
BubbelA- ÄL 1/8 BIM 12/8, Försök 1, 28 år, inga barn
Humla - ÄL 1/8 BIM 15/8, försök nr 3, 30 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 10/8 BIM 24/8, försök nr 1 efter missfall, 30 år, inga barn
Terqa - ÄL 10/8 BIM 24/8, 2:a försöket, 32 år, ett barn
Whirlie ÄL 12/8 BIM 26/8, försökt ett år, 1:a försöker efter MF, 36 år, inga barn
paprika - ÄL 17/8 BIM 31/8, Försök nr 8, 28 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, slutade med p-medel feb 13, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Spolning katetertest 5/8
malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
ninsan - inväntar ÄL pga oregelbunden mens, ett MF, 31 år, inga barn
Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn
em-pirre väntar på att komma igen efter MA v.6+3. Sedan FET.
Thalbaz - väntar på ÄL (pco), koll av livmoder 27/8, ett MF, 27 år, inga barn

Här tycks kroppen freaka ut lite efter missfallet. Testade med ägglossningstest igår kväll eftersom jag tänkte vara ute i god tid med testandet den här månaden - och fick ett nästan-positivt starkt streck! :confused: (Och näe, det är inga rester av graviditet som spökar, för jag hade tydligt negativa äl-test och graviditetstest när jag hade slutat blöda.) Ska fortsätta testa och se vad som händer, men det kanske blir extra tidig ägglossning den här månaden. Inte mig emot isåfall. :D

Igår var jag och träffade Gun igen efter semestern och jag är SÅ glad att jag gick över till en privat mottagning ist för landstinget! Enligt VUL så hade jag faktiskt en fin äggblåsa som var 15mm och hon tror att jag faktiskt kan komma och få en egen ägglossning till helgen så nu är det stickor som gäller. Fick en telefontid i början av nästan vecka för att stämma av om jag fick ägglossning eller ej, har stickorna inte visat på ägglossning så ska jag in samma dag för att undersöka om ägget finns kvar, gör det de så skulle jag få en spruta för att se om det vill släppa. Fungerar det inte något av detta så blir det pergotime.

Pratade även lite om hur man går vidare med behandling på sikt om pergotime inte vill fungera och det känns så skönt att ha en plan:) Dilemmat i allt det här är dock att företaget jag sökt jobb på, för övrigt en riktig drömtjänst, ringer upp mina referenser idag och vi är bara två kvar innan dom ska bestämma sig nu så 50/50 att jag får det. Vi har lite smått diskuterat hur vi ska göra med bebisverkstan om jag får jobbet, men det är så jäkla svårt att bestämma sig för vad som är "rätt" beslut:meh::wtf:

Igår var jag och träffade Gun igen efter semestern och jag är SÅ glad att jag gick över till en privat mottagning ist för landstinget! Enligt VUL så hade jag faktiskt en fin äggblåsa som var 15mm och hon tror att jag faktiskt kan komma och få en egen ägglossning till helgen så nu är det stickor som gäller. Fick en telefontid i början av nästan vecka för att stämma av om jag fick ägglossning eller ej, har stickorna inte visat på ägglossning så ska jag in samma dag för att undersöka om ägget finns kvar, gör det de så skulle jag få en spruta för att se om det vill släppa. Fungerar det inte något av detta så blir det pergotime.

Pratade även lite om hur man går vidare med behandling på sikt om pergotime inte vill fungera och det känns så skönt att ha en plan:) Dilemmat i allt det här är dock att företaget jag sökt jobb på, för övrigt en riktig drömtjänst, ringer upp mina referenser idag och vi är bara två kvar innan dom ska bestämma sig nu så 50/50 att jag får det. Vi har lite smått diskuterat hur vi ska göra med bebisverkstan om jag får jobbet, men det är så jäkla svårt att bestämma sig för vad som är "rätt" beslut:meh::wtf:

Ta jobbet. Bebis kan ju dröja länge.

Ta jobbet om du får det och fortsätt försök! Fl är en kort tid sett till en anställning, förutsatt att du tänker stanna ett tag :)

Ta jobbet. Bebis kan ju dröja länge.
Ta jobbet om du får det och fortsätt försök! Fl är en kort tid sett till en anställning, förutsatt att du tänker stanna ett tag :)
Har absolut tänkt ta jobbet, inga tveksamheter på den punkten! Det vi diskuterar är hur pass seriösa vi ska vara i våra försök med bebis den närmsta tiden isf, känns lite sådär att komma redan första halvåret och berätta att man är gravid:D

Här tycks kroppen freaka ut lite efter missfallet. Testade med ägglossningstest igår kväll eftersom jag tänkte vara ute i god tid med testandet den här månaden - och fick ett nästan-positivt starkt streck! :confused: (Och näe, det är inga rester av graviditet som spökar, för jag hade tydligt negativa äl-test och graviditetstest när jag hade slutat blöda.) Ska fortsätta testa och se vad som händer, men det kanske blir extra tidig ägglossning den här månaden. Inte mig emot isåfall. :D
Jag hade också en väldigt tidig äl efter mitt MA. Min amatörmässiga gissning är att det är dom snabba skiftningarna i höga hormonpåslag som ställer till det.

Har absolut tänkt ta jobbet, inga tveksamheter på den punkten! Det vi diskuterar är hur pass seriösa vi ska vara i våra försök med bebis den närmsta tiden isf, känns lite sådär att komma redan första halvåret och berätta att man är gravid:D
Nu skall du inte lyssna för mycket på mig för jag är så extremt färgad efter att ha varit involverad i många som haft svårt att få barn.

Det som alla paren haft gemensamt är att att alla förr eller senare (oftast förr) har sagt att "Jag önskar att vi hade börjat tidigare".

Det har varit jobb, utbildning, husköp, resor och en massa andra saker som skall vara färdigt innan det är dags för barn. Och så när man väl bestämt sig att nu, nu är det dags för barn så går åren och inget barn i sikte.

Visst är det inte optimalt att vara borta i kanske ett år när man precis fått ett nytt jobb och arbetsgivaren blir väl inte överlycklig men om det strular med att bli gravid kommer du då att få ett tack från arbetsgivaren för att du väntade flera år till med att få barn bara för jobbets skull?

Men du skall nog som sagt inte lyssna för mycket på mig för jag är som sagt väldigt färgad av dom som har problem. För det mesta så funkar det ju som det skall:)

Jag har gjort det, två ggr till och med.
Nu andra gången kommer jag att börja höggravid men de är nöjda och glada ändå. Det är ju inte en chock att man är i 30-års åldern och blir gravid. Vill de verkligen ha dig så tycker de att det är värt det. Kan tillägga att jag arbetar kommunalt, så inget litet företag eller så.
Jag resonerar som så att mitt liv i övrigt inte ska få stå tillbaka på grund av jobb. Jag kan arbeta och vara förälder, föräldraledigheten är som sagt en kort tid i det stora hela.

Jag hade också en väldigt tidig äl efter mitt MA. Min amatörmässiga gissning är att det är dom snabba skiftningarna i höga hormonpåslag som ställer till det.

Åh, då vågar jag nog hoppas på det. Idag var testen lite svagare, så det skulle kunna vara så att ägget släppte i helgen när vi var på semester. Jag vaggade runt och kände mig som en uppsvälld flodhäst hela helgen och klagade över att jag nästan behövde knäppa upp knappen i jeansen vilket annars enbart händer kring ägglossning (och efter julbordet!). :up:

Ska fortsätta testa så får vi se om jag får någon starkare stegring nu i veckan.

Ta jobbet och fortsätt försök :)

Jag är gravid i vecka 27 nu och började praktisera på ett företag i våras, blev gravid en månad senare. Blev erbjuden sommaranställning innan jag visste om graviditeten och tog jobbet.
Började sen somnarjobba i vecka 18. Något skeptisk chef om jag skulle fixa det med magen eller inte då det är ett fysiskt jobb men häromveckan så kom hon och var så nöjd med mig att jag blev erbjuden en halvtidstjänst (det jag vill ha) efter min föräldrarledighet :)

Så tuta och kör säger jag :D
Är chefen bra så är en bebis inga problem om hen verkligen vill ha dig!

Jag har gjort det, två ggr till och med.
Nu andra gången kommer jag att börja höggravid men de är nöjda och glada ändå. Det är ju inte en chock att man är i 30-års åldern och blir gravid. Vill de verkligen ha dig så tycker de att det är värt det. Kan tillägga att jag arbetar kommunalt, så inget litet företag eller så.
Jag resonerar som så att mitt liv i övrigt inte ska få stå tillbaka på grund av jobb. Jag kan arbeta och vara förälder, föräldraledigheten är som sagt en kort tid i det stora hela.
Det här företaget är inte heller så litet, 11000 medarbetare i Sverige och 56000 i världen så det är nog inte första gången dom anställer någon som blir gravid fort:D

Det här företaget är inte heller så litet, 11000 medarbetare i Sverige och 56000 i världen så det är nog inte första gången dom anställer någon som blir gravid fort:D

När jag började på mitt nuvarande jobb så blev jag gravid nån vecka senare. När jag berättade för gruppen - vi var 7 pers så visade det sig att tjejen som börjat samidigt med mig också var gravid - hon låg bara en vecka före mig i tid. Det gick utmärkt och ingen blev sur.

Ville bara berätta för dom som är intresserade här med att ultraljudet gick bra och visade 2!! tickande hjärta så går allt vägen så blir det dubbelt upp för mig ;)

Grattis!

Jag är själv två-äggstvilling och det finns mycket tvillingar på min mammas sida av släkten. Så jag var lite rädd att jag väntade tvillingar nu, men efter att ha varit på 2 olika VUL med en månads mellanrum för att fastställa graviditetns längd då GUN vid båda bara sett ett foster så borde jag kunna andas ut.

Grattis!

Jag är själv två-äggstvilling och det finns mycket tvillingar på min mammas sida av släkten. Så jag var lite rädd att jag väntade tvillingar nu, men efter att ha varit på 2 olika VUL med en månads mellanrum för att fastställa graviditetns längd då GUN vid båda bara sett ett foster så borde jag kunna andas ut.

Tack :)

Jag har hört tidigare att föräldrar med tvillingar tycker att barnen har mycket nytta av varandra efter nått år och framåt. Tycker dina föräldrar det?

Ja, det är ju lite läskigt med två, samtidigt som det känns väldigt kul o spännande. Jag har ju antagligen blivit med två eftersom jag ätit Pergo, åt senaste kuren för 2 månader sen och sen haft uppehåll. Så trodde inte att effekten skulle hänga kvar, men tydligen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka