En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hejhej. Ligger på rummet på sjukhuset. Äter godis. Fick ha rummet för mig själv, vilket är skönt. Försöker ladda kolhydrater eftersom jag misstänker att jag kommer att må sämre senare. Blev väldigt illamående och fick ont bara en halvtimme efter första omgången tabletter. Får se hur det går...

Morfin!!

Det är jobbigt ändå, så ont ska du inte ha.

Hoppas allt går bra ändå... Jag är jätteledsen för er skull, att ni behöver gå igenom det här :(.

Själv har jag diagnosticerats med pco... Kul liksom! Är inte så förvånad iof, var ju därför jag gick till Gun, för att jag misstänkte det.

Så kanske ivf för er också då?

Hejhej. Ligger på rummet på sjukhuset. Äter godis. Fick ha rummet för mig själv, vilket är skönt. Försöker ladda kolhydrater eftersom jag misstänker att jag kommer att må sämre senare. Blev väldigt illamående och fick ont bara en halvtimme efter första omgången tabletter. Får se hur det går...
:heart:heart:heart

Mina tankar är hos dig

Än så länge ingen mens men två negativa test skvallrar om att den troligen bara är sen eller väljer att lysa med sin frånvaro av någon annan anledning. :confused: Dumt i sig eftersom jag ska borta i helgen och är jag inte gravid så hade den gärna fått vara punktlig som vanligt!
Så typiskt också att det skulle vara den cykeln som jag INTE testade med ÄL-stickor för att säkra datumet för ägglossning. :grin:

Än så länge ingen mens men två negativa test skvallrar om att den troligen bara är sen eller väljer att lysa med sin frånvaro av någon annan anledning. :confused: Dumt i sig eftersom jag ska borta i helgen och är jag inte gravid så hade den gärna fått vara punktlig som vanligt!
Så typiskt också att det skulle vara den cykeln som jag INTE testade med ÄL-stickor för att säkra datumet för ägglossning. :grin:

Så går det när man överger stickorna, de hämnas ;)

Negativt gravtest även här. Var väntat iofs men hade ett par test hemma så provade mest bara för att jag kunde. Mensen 2 dagar sen enligt min app, men eftersom jag blödde 2 ggr med en veckas mellanrum så kan det ju lika gärna vara dags nästa vecka.
Så som vanligt bara att vänta och se. :p

Så går det när man överger stickorna, de hämnas ;)
:o

Attans då, jag som mest ville vara diskret med försökandet eftersom vi hälsade på svärfar den veckan med alla makens syskon. :D Nåja, får se till att blidka ÄL-stickorna och börja testa om nån vecka eller så igen så jag vet säkert lagom till besöket på fertilitetskliniken :up:

Kämpar med hopplöshetskänslan. Har troligen ägglossning i dagarna men är bara ledsen och tänker det är ingen idé, det blir ju inget i alla fall.

Jag har en känslig sexlust. "allt" måste stämma liksom. Känslan av att vara otillräcklig är inte en superbra krydda :(

Kram!

Negativt gravtest även här. Var väntat iofs men hade ett par test hemma så provade mest bara för att jag kunde. Mensen 2 dagar sen enligt min app, men eftersom jag blödde 2 ggr med en veckas mellanrum så kan det ju lika gärna vara dags nästa vecka.
Så som vanligt bara att vänta och se. :p

Tänk vad smidigt det hade vart om man kunde få svar typ direkt efter ligget om det gått vägen eller inte. Lite av tjusningen kanske är väntan? Jag är alldeles för otålig :angel:

@Flutterdash ursh, låter inget roligt :( skickar en bamsekram och hoppas att humör vänder :heart

Kämpar med hopplöshetskänslan. Har troligen ägglossning i dagarna men är bara ledsen och tänker det är ingen idé, det blir ju inget i alla fall.

Jag har en känslig sexlust. "allt" måste stämma liksom. Känslan av att vara otillräcklig är inte en superbra krydda :(

När jag inte är sugen men det är dags (...) så har sambon fått värma upp på egen hand ( :grin: ) och sen bara gjort en snabb deposition.

När jag inte är sugen men det är dags (...) så har sambon fått värma upp på egen hand ( :grin: ) och sen bara gjort en snabb deposition.

Önskar det var så lätt hemma hos mig också, men iofs det går hyffstat bra ändå :) Längtar tills/om jag blir gravid igen, då kanske det blir roligare med sexet, nu känner jag mig mest som något som ska betäckas och det ska göras fort som attan (tycker jag, just get it done).

Ni andra som sexar vid ÄL, vad gör ni direkt efter att han kommit? Är det på toa och tvätta av sig, eller ligger ni kvar med benen i vädret, eller vad gör ni? Jag ligger kvar en liten stund, tycker bara det blir så jekla kladdigt efter en liten stund!O_o

Önskar det var så lätt hemma hos mig också, men iofs det går hyffstat bra ändå :) Längtar tills/om jag blir gravid igen, då kanske det blir roligare med sexet, nu känner jag mig mest som något som ska betäckas och det ska göras fort som attan (tycker jag, just get it done).

Ni andra som sexar vid ÄL, vad gör ni direkt efter att han kommit? Är det på toa och tvätta av sig, eller ligger ni kvar med benen i vädret, eller vad gör ni? Jag ligger kvar en liten stund, tycker bara det blir så jekla kladdigt efter en liten stund!O_o

Benen i vädret förstås, inte för att jag tror att det gör någon skillnad mer än mentalt.

Min sambo har sina nackdelar men även fördelar :p

Fick lämna urinprov på reproduktionscentrum. Jag gissar att det är ett gravtest?

Känns lite fånigt med tanke på varför man är där och när i menscykeln.

(Jo jag förstår att det är för att de inte ska råka spola ut något).

Jag ligger alltid kvar, min kropp är extremt sparsam med eget kladd så det är egentligen bara glidmedel och sperma. Glidmedlet blir inte kladdigt och sperman brukar stanna kvar :) enda gången jag kliver upp är om jag lyckats fontäna :o

Jag går på toa efter ett par minuter, jag är inte mycket för kladd :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka