En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det normalt (klaaart att det ääär!) att känna sig helt normal dagen efter en medicinsk abort (cytotec)? Jag har inte ont, blöder inte, pigg, har tillbaka matlusten, psykiskt ok.

Jag hade laddat upp med nattbindor och ojade mig över att behöva använda bindor i flera veckor. Men nähä. Eller kan man vänta sig att man liksom börjar blöda igen? Eller är det bara att vara nöjd och vänta på mensen?

Är det normalt (klaaart att det ääär!) att känna sig helt normal dagen efter en medicinsk abort (cytotec)? Jag har inte ont, blöder inte, pigg, har tillbaka matlusten, psykiskt ok.

Jag hade laddat upp med nattbindor och ojade mig över att behöva använda bindor i flera veckor. Men nähä. Eller kan man vänta sig att man liksom börjar blöda igen? Eller är det bara att vara nöjd och vänta på mensen?

Nu fick jag ju ett missfall hemma (vecka 5), jag blödde ganska mycket i början, men inte speciellt ont, jo i huvudet för jag inte kunde sluta gråta, men inte i livmodern.
Sen slutade jag blöda ganska omgående, sen var det lugnt ett par dagar. Sen började jag blöda igen och gjorde det ett par dagar innan det slutade helt. Men sådär ont som jag förväntade mig att jag skulle ha, det hade jag inte.

Ja, det är det. Jag hade ont i några dagar, men i övrigt mådde jag bra. Blödde knappt efter första dagen, precis som för dig kom det mesta när jag satte mig på toaletten. Jag var också helt ok psykiskt.
Tror i alla fall inte att det kom någon fler blödomgång, jag har lite svårt att skilja det från effekterna av koniseringen (som innebar väldigt mycket mer blod, några veckor efter).

Jag blev så förvånad då alla infobroschyrer och muntlig info jag fått har sagt "blödning i 2-4 veckor". Så jag är väl lite snopen, men mest tacksam. Mest ont hade jag i går kväll, lite små kramper som höll på i 30 sekunder åt gången. Thats it.

Nu får jag börja titta över ekonomin. Vi är snudd på panka just nu efter att ha betalat en vedbod, IVF, virke till en massa byggen här hemma o.s.v.
FET kostar minst 800€...:crazy: Det blir en dyr bebis (om det nu blir någon alls)

Eventuellt, kanske, möjligtvis, förhoppningsvis ÄL i dagarna. Stickorna har varit skumma och testandet mycket sporadiskt (förlåt,@Tora !). Ställer in mig på att mensen kommer om två veckor.

Oj, wow, jag formulerade det som en huggorm ser jag :p det var en helt nyfiken fråga :) tycker att det är fint att du engagerar dig så men jag har funderat länge på hur du halkade in här och blev en sån eldsjäl på nåt vis.
Jag blev lite osäker bara på om du menar tråden i sig eller om det var malumbubs problem specifikt.

Det är två olika anledningar nämligen. :)

Jag blev lite osäker bara på om du menar tråden i sig eller om det var malumbubs problem specifikt.

Det är två olika anledningar nämligen. :)
Aha, nä det är mest tråden i allmänhet. Du verkar vara extremt insatt :o själv lär jag mig massor av att läsa vad ni skriver här, speciellt du, @em-pirre och även @lil-sis och det är jätteintressant samtidigt som det såklart är sorgligt att åtminstone de två sistnämnda har väldiga bekymmer med att bli gravida. Men så tänkte jag att du väl är 4-barnsmamma (imponerande, jag blockar nog mina ledare efter 2 :o ) så viss produktion lär du ju ha lyckats med.

Aha, nä det är mest tråden i allmänhet. Du verkar vara extremt insatt :o själv lär jag mig massor av att läsa vad ni skriver här, speciellt du, @em-pirre och även @lil-sis och det är jätteintressant samtidigt som det såklart är sorgligt att åtminstone de två sistnämnda har väldiga bekymmer med att bli gravida. Men så tänkte jag att du väl är 4-barnsmamma (imponerande, jag blockar nog mina ledare efter 2 :o ) så viss produktion lär du ju ha lyckats med.
Jag hamnade i tråden efter mitt MA där jag höll på att stryka med. Tror då att det var första "En tråd för oss som......"

Var dels lite terapi dels så funderade jag på att försöka igen. Trodde då att jag antagligen inte kunde bli gravid igen pga extremt lågt AMH-värde. Chansen att bli gravid var mindre än 5%. Men sen blev jag helt oväntad gravid igen.

Sen har reproduktion alltid fascinerat mig. Det är så otroligt mycket som skall stämma vid rätt tidpunkt. När då en kompis för 15 år sedan började en utredning så började jag intressera mig ordentligt. Genom henne har jag sedan kommit i kontakt med andra och genom dom andra osv. Några par har även varit utomlands i Riga, Grekland, Tjeckien mm. Vissa ställen har tom egna trådar på familjeliv :p.

För sex år sedan (min äldste son var runt 5 månader gammal) så fick jag äran att vara med när dom skulle sätta in ett embryo (en kompis man kunde inte vara med pga sjukdom). Då fick jag titta i ett mikroskop på det befruktade ägget. När jag såg dom här små runda cirklarna som kunde bli ett barn så fick jag nästan en religös upplevelse. Tanken att det där lilla enkla kunde utvecklas till en människa kändes nästan ofarbart.

När jag då fick reda på att jag hade extremt lågt AMH och egentligen inte kunde bli gravid alls men tydligen inte hade några svårigheter till det ändå. Tja då blev jag fast helt enkelt.

Så det hela är nog bara egentligen ett specialintresse som jag har snöat in på lite.

Sen är nog denna tråden den mest omtänksamma på hela Buke. Den innehåller en massa värme och stöd vare sig det är positiva eller negativa nyheter.

Sen är nog denna tråden den mest omtänksamma på hela Buke. Den innehåller en massa värme och stöd vare sig det är positiva eller negativa nyheter.

Exakt så.
Tråden har lyckats hålla mig aktiv på Buke för första gången på en mycket lång tid. Ett kvitto på att den här tråden är bra och givande. Alltid lär man sig nånting, får tips och stöd för annat eller bara kan glädjas eller hoppas ihop.

Utan er hade jag nog varit djupare i träsket än vad jag är nu. Ni stöttar, tipsar, ger energi och hoppas. Och de positiva besked som kommer, som t ex @Lazy Lady s glädje, gör att man faktiskt kan bli glad och att man orkar en månad till.

Den här tråden är guld värd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 471
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka