En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Jag som inte ens skulle ha bråttom med detta utan ta det som det kommer beställde just hem en hel massa ÄL-test och gravtest. :o:cautious:
Skyller på denna tråden.. :angel:
Använde aldrig ÄL-tester sist så kan ju bli spännande att se om man kan få lite koll.
För övrigt lyser mensen med sin frånvaro, men har lite molvärk så den lär komma snart i vilket fall. :)

:bump: Nä, jag vet inte riktigt hur det gick till. Väntar ivrigt på svar. :bump:
Ha ha ha! Jag trodde att det indirekt framgick av det jag skrev förut :D

Det är ganska enkelt. Dels så krånglar din reproduktion (som jag skrev förut ett litet specialintresse). Dels så använde du dig förut av fertilitetsmonitor. Något som jag aldrig använt själv.

Och sen när tiden gått så har det blivit personligt :)

(Dessutom följer du mina råd. En enorm egoboost :o :D)

Alltså. Jag som inte ens skulle ha bråttom med detta utan ta det som det kommer beställde just hem en hel massa ÄL-test och gravtest. :o:cautious:
Skyller på denna tråden.. :angel:
Använde aldrig ÄL-tester sist så kan ju bli spännande att se om man kan få lite koll.
För övrigt lyser mensen med sin frånvaro, men har lite molvärk så den lär komma snart i vilket fall. :)
Åhhhhh. Ännu en till testare. Underbart!!!! Blir roligare för oss andra på det sättet :p :D

Ha ha ha! Jag trodde att det indirekt framgick av det jag skrev förut :D

Det är ganska enkelt. Dels så krånglar din reproduktion (som jag skrev förut ett litet specialintresse). Dels så använde du dig förut av fertilitetsmonitor. Något som jag aldrig använt själv.

Och sen när tiden gått så har det blivit personligt :)

(Dessutom följer du mina råd. En enorm egoboost :o :D)

:banana:

Att kunna skoja om det hjälper en hel del. Tack!

Den där monitorn, ja... Om min pågående cykel blir kortare än 40 dagar kanske jag ska ge den ett sista försök. I annat fall söker den nytt hem.

ansluter mig tillslut till tråden.
Jag har försökt i ett år och har 1 barn som är 5 år, och närmar mig åldersstrecket (äggen börjar ta slut säger doktorn).
Nu tar jag Primolut Nor (gulkroppshormon) för att min ägglossning var för tidig och sen Pergotime.
Jag blir jättedeppig av alla hormoner, det är första veckan på jobbet efter semestern och jag får absolut inget gjort på jobbet och känner mig bara ledsen hela tiden (mensen kom samtidigt som jag började jobba igen).
Blir humöret så påverkat av tabletterna? Eller är det bara misslyckandena som gör det?

Håller med @Tora och @malumbub om denna tråden. Den är liksom informativ, peppande, varm. Glädje och sorg. Bukes bästa tråd.

Jag har varit en aktiv bukefalist i flera år men under ett annat nick. Har väl 10tusen + inlägg och har varit i farten ett tag. Men senaste åren har aktiviteten falnat. Men denna tråd tar tillbaka känslan liksom. :)

Jag har försökt i ett år och har 1 barn som är 5 år, och närmar mig åldersstrecket (äggen börjar ta slut säger doktorn).
Nu tar jag Primolut Nor (gulkroppshormon) för att min ägglossning var för tidig och sen Pergotime.
Jag blir jättedeppig av alla hormoner, det är första veckan på jobbet efter semestern och jag får absolut inget gjort på jobbet och känner mig bara ledsen hela tiden (mensen kom samtidigt som jag började jobba igen).
Blir humöret så påverkat av tabletterna? Eller är det bara misslyckandena som gör det?

Jag mådde inte alls bra när jag gick på Pergo.. Va sur, ledsen, tyckte allt va skit, hade ont osv om vartannat..
Sluta sen på dom o mådde bättre månaden efter :)

Välkommen!
Hoppas det funkar för er! Blev du gravid snabbt med förra barnet? Tänker att det då kanske kan få fort när du får igång ägglossninhen. Ta hand om varandra i allt det här jobbiga!

Kram!

Välkommen!
Hoppas det funkar för er! Blev du gravid snabbt med förra barnet? Tänker att det då kanske kan få fort när du får igång ägglossninhen. Ta hand om varandra i allt det här jobbiga!

Kram!
Det gick på första försöket förra gången. Innan henne så hade jag längre menscykel än jag har nu. och sen är ju det med åldern också, jag har hunnit bli 41 nu. Just nu när allt känns svart så känns det som om det aldrig kommer att gå.

pjur original silikonbaserad har vi. Älskar den :love: blir inte klibbig o kladdig. Inte spermiedödande googlade jag fram (inte haft en tanke på det) :o

Den kör vi också med ibland! Den är super! Räcker det att den inte är spermiedödande? Kan den inte försvåra simmandet eller tillväxtmiljön negativt ändå? Jag vågar inte använda den kring BIM (men det verkar ju inte hjälpa).

Den kör vi också med ibland! Den är super! Räcker det att den inte är spermiedödande? Kan den inte försvåra simmandet eller tillväxtmiljön negativt ändå? Jag vågar inte använda den kring BIM (men det verkar ju inte hjälpa).

Den biten har jag ingen aning om. Jag har inte så mycket val, är torr som prima brasved nämligen ;) vet inte om det skulle vara bättre med en vattenbaserad? Hade en som var det från Apoteket men jävlar i havet vad klibbig man blev :wtf:
Om jag tagit mig nu så påverkar nog inte glidmedlet :angel:

@Whirlie hittade detta
"Det finns vissa studier som visar att glycerin kan verka negativt på spermiernas framfart så vi rekommenderar ett glidmedel som inte innehåller glycerin. Då det finns ganska lite forskning på detta område så brukar vi helt enkelt rekommendera att man använder så lite glidmedel som möjligt då man aktivt försöker att bli gravid. Men som sagt så finns det ganska lite forskning inom området och i och med detta så förespråkar vi lite försiktighet."

Så tar jag mig inte ska vi nog testa utan. får se hur bra det går dock... Pjur original innehåller inte glycerin dock :)

Bra det! Pure är klart bäst!
Minns en gång när jag skulle testa Apotekets "tingling", eller vad den hette. Se hade en "heat" och en som skulle typ "pirra" (många år sedan nu, det var när Apoteket började hotta upp sitt sortiment). Heat var mest klibbig men blev varm - gav dock inget extra. Testade sedan "tingling" och j*vlar i mig vilken effekt den hade! Tänk er att spruta in en massa mint rätt in i ... Jag är inte jättekänslig på ngt sätt men sprang skrikande till duschen och stod där lääääänge med kallvattnet strilande "där nede"! Efter det slutade jag experimentera och använder endast Pure!

• Gilla
Reactions: Ray
Bra det! Pure är klart bäst!
Minns en gång när jag skulle testa Apotekets "tingling", eller vad den hette. Se hade en "heat" och en som skulle typ "pirra" (många år sedan nu, det var när Apoteket började hotta upp sitt sortiment). Heat var mest klibbig men blev varm - gav dock inget extra. Testade sedan "tingling" och j*vlar i mig vilken effekt den hade! Tänk er att spruta in en massa mint rätt in i ... Jag är inte jättekänslig på ngt sätt men sprang skrikande till duschen och stod där lääääänge med kallvattnet strilande "där nede"! Efter det slutade jag experimentera och använder endast Pure!
Ursäkta men fnittrar lite. Varför gör man ett glid mer mint? Oväntad vändning på det ligget :angel:
Heat hade vi innan, höll fasiken på att klibba fast i sängen. Hatade den... Gick ju inte att tvätta bort heller :mad:

Jag använder pre-seed nu, den marknadsförs i alla fall att användas när man vill bli gravid. Jag har dock inte gått på djupet och sett vad man baserar det på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 759
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 471
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka