En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
men va tusan.... Ägglosningen verkar vara tidigt denna månad. Tror ägget släppte igår och var helt inne på att de skulle släpps i fredag-söndags.... Jaja vi ligger väl på så får vi se om det blir nå :p

@Mitten
Vad bra att allt ser bra ut! Men jag förstår din känsla av att vilja veta varför det inte blir ngt. Så det kanske kan åtgärdas. Hur länge har ni försökt? Kanske har ni bara haft otur?

@Mitten vad medade de med många ägg? I många olika stadier då, eller? Var det fritt flöde i båda tuborna, eller såg dom bara inte bubblorna på UL? Eller tog det stopp (stopp tar ont)

Jag funderar lite över min blödning. Jag hade mens i två dagar mellan lördagen den 28 feb och 1 mars. Sen gjorde jag ett första vul den 4 mars på onsdagen. På torsdagen får jag menssmärtor igen och börjar blöda. Det har fortsatt till nu. Gjorde ju spolningen i måndags. Det blöder inte mycket, men blandat av både ljust och mörkt blod. Vad kan det vara? Jag tänkte ringa till Gun på måndag om det inte slutat. Jag har aldrig varit med om såndanahära blödningar. Jag brukar blöda i 4 dagar när jag har mens. Lite mensont idag.

Kom den första mensen på uträknat datum, eller kom den för tidigt? Det kan vara frågan om spotting. Var det just eller mörkt blod?

Kom den första mensen på uträknat datum, eller kom den för tidigt? Det kan vara frågan om spotting. Var det just eller mörkt blod?

Jag vågar inte säga helt eftersom jag har oregelbunden mens, men enligt min app så var den två dagar för tidig. Det var ljust till början och sen mörkt.

Då klassas det nog som spotting. Kan vara nåt progesteronknas. Min kompis med PCOS har börjat få en massa konstiga blödningar efter att ha varit utan mens i flera år.

Med lite tur är det en engångsgrej.

Då klassas det nog som spotting. Kan vara nåt progesteronknas. Min kompis med PCOS har börjat få en massa konstiga blödningar efter att ha varit utan mens i flera år.

Med lite tur är det en engångsgrej.

Jag har aldrig haft det innan iaf, eller vad jag minns. Okej, jag avvaktar, ska ju ändå få svar på proverna 31 mars. Men innan dess måste det ju ha slutat! :)

@Mitten vad medade de med många ägg? I många olika stadier då, eller? Var det fritt flöde i båda tuborna, eller såg dom bara inte bubblorna på UL? Eller tog det stopp (stopp tar ont)

Det tog inte stopp tvärt (gjorde inte ont), de kunde bara inte detektera en fri passage. Kan bero på svullnad för dagen eller vad som helst egentligen... Jag har ju gjort det här för 8 år sen och då såg de båda sidorna.
Med många ägg menade de nog många ägganlag. Alltså, jag har inte slut på ägg än :). Så sa de att äggen "såg bra ut", vet inte riktigt vad de menade med det? Jag tolkade hela samtalet som att det inte fanns uppenbara problem, och att vi ska köra på IVF så snart vi vill.

@Mitten ägganlaget syns inte, det kollas med blodprov (AMH). Kanske du hade flera folliklar i olika utvecklingsstadier? Många lika små folliklar tyder på (är) PCO, men om de inte sa något så måste de ju ha menat att det var okej.

Jaha, så det bara såg inget med VUL, då är det mest troligt fri passage. Det gjorde riktigt jävligt ont då Gun inte fick fri passage i en tuba. Smärtan kan ju förstås ha berott på att äggledaren drog ihop sig / krampade av den för kalla vätskan.

@Mitten ägganlaget syns inte, det kollas med blodprov (AMH). Kanske du hade flera folliklar i olika utvecklingsstadier? Många lika små folliklar tyder på (är) PCO, men om de inte sa något så måste de ju ha menat att det var okej.

Jaha, så det bara såg inget med VUL, då är det mest troligt fri passage. Det gjorde riktigt jävligt ont då Gun inte fick fri passage i en tuba. Smärtan kan ju förstås ha berott på att äggledaren drog ihop sig / krampade av den för kalla vätskan.

Hm, vad konstigt, vad menar de då... ? De sa att det såg fint ut och att jag hade "många ägg", men det är ju ofta så att de uttrycker sig (lite väl) förenklat. Förmodligen menade de det du säger, att det fanns ett gäng folliklar och att de var "normala", alltså inte för många och inte för få och i lagom storlekar.
Jag kanske är lite okänslig på insidan, för jag tycker inte spolningen kändes något märkvärdigt, och jag vet andra som tyckt det gjort jätteont. Eller så hade jag tur. Så jag kanske inte en kände stoppet? Å andra sidan sa de ju att de bara inte kunde bekräfta genomströmning, men de kunde då heller inte bekräfta stopp, så att säga.
Jag hade bättre koll på det här första varvet, känner jag. Nu gick jag lite plikttroget på undersökningarna (som jag gjort förut) bara för att få ok på IVF:en, som vi "vet" att vi behöver, typ.

Bim på tisdag. Känner inget. Börjar bli orolig och vet inte om jag klarar att vänta till juni innan jag kollar äggledarna...

Fråga lan ägglossnings stickorna typ visa positivt utan att vara positiv? För jag började testa i måndags, i god tid fören ägglossning tänkte jag eftersom jag de senaste månaderna inte haft ÄL först dygn 21 och började nu testa dag 14 dvs en vecka innan. Men redan de fösta testet var positivasträcket väldigt starkt och dagen efter det var det ännu starkare (det jag i förra cykeln tolkade som positivt, efter att testade varje dag direkt efter mens) och dag 16 var sträcket typ obefintligt så jag tolkade det som att jag hade ÄL men då alltså en vecka innan beräknat. Kan det ha varit ÄL eller nått annat? Är det fler som har som har så här ojämn cykel?

Fråga lan ägglossnings stickorna typ visa positivt utan att vara positiv? För jag började testa i måndags, i god tid fören ägglossning tänkte jag eftersom jag de senaste månaderna inte haft ÄL först dygn 21 och började nu testa dag 14 dvs en vecka innan. Men redan de fösta testet var positivasträcket väldigt starkt och dagen efter det var det ännu starkare (det jag i förra cykeln tolkade som positivt, efter att testade varje dag direkt efter mens) och dag 16 var sträcket typ obefintligt så jag tolkade det som att jag hade ÄL men då alltså en vecka innan beräknat. Kan det ha varit ÄL eller nått annat? Är det fler som har som har så här ojämn cykel?
Ja de kan vara så ojämna. Har du oregelbunden mens?

Fortsätt ändå att testa. LH varierar lite hela tiden i kroppen. Dock borde det inte bli så starkt som positivt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka