En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ska vi tillbaka till Sofiahemmet (de är väldigt bra :love:) och få veta lite resultat, och bestämma hur vi går vidare (= när vi kör en IVF...). Vår målbild är IVF efter sommaren. Jag börjar nytt jobb i april så det är väl bra att jag hinner jobba där ett år iaf :).
Håll tummen för oss!

Många gånger slits man i livet mellan dels att man vill hinna leva livet innan barn och sen helt plötsligt ska man inte vara en gammal mamma.
Det är inte lätt att leva upp till alla ideal varken före eller efter barn. Jag tänker positivt att jag är gammal nog att låta min dotter vara snyggast av oss när hon blir tonåring- utan konkurrens av en ung och snygg mamma på sisådär 35....

Jag kommer vara en snygg mamma på 35 när min äldsta är tonåring :(

Blev just lite ledsen, insåg att om det inte tar denna cykel blir det nog ingen 2015-bebis. :( Spelar väl mindre roll såklart men jag har haft i min liksom målbild att få barn under 2015.

Tar det sig nästa och du får den 2 v tidigare blir det 2015 bebis (försöker se det positivt).
Annars ändra målet till bli gravid under 2015?

• Gilla
Reactions: Ray
Jag kommer vara en snygg mamma på 35 när min äldsta är tonåring :(
Lyllo du då:) Egentligen vill vi alla vara det! Jag ska anstränga mig för att vara en cool 45 åring. Och lyckas jag ned nr två blir jag en världsvan 50 taggare. Bara hoppas man håller sig frisk och fräsch så ...

Jag kunde såklart inte hålla mig utan testade idag... Svag skugga som skulle kunna tolkas som positivt! Så var det dock förra gången också, då var teorin att det hade tagit sig men "gått över" på en gång. Så jag väntar en vecka till innan jag drar på några växlar!

Jag kunde såklart inte hålla mig utan testade idag... Svag skugga som skulle kunna tolkas som positivt! Så var det dock förra gången också, då var teorin att det hade tagit sig men "gått över" på en gång. Så jag väntar en vecka till innan jag drar på några växlar!
Håller tummarna :nailbiting:

Jag hade också tänkt att jag ska bli mamma innan 30, och nu är det ganska kört att hinna bli gravid innan 30 (fyller om ett par månader). Men jag har kommit över det, liksom. Jag har ju hundvalp nu:up:
Fyra äggblåsor och hundvalp och husköp. Jisses. Snacka om fertilitetsboost :D

Börjat skriva någon bok/blogg än? (tjöt, tjöt, tjöt.....)

Hoppas vi slipper dig och @lil-sis här snart. Börjar faktiskt tröttna på ert hängande här :meh:

Lyllo du då:) Egentligen vill vi alla vara det! Jag ska anstränga mig för att vara en cool 45 åring. Och lyckas jag ned nr två blir jag en världsvan 50 taggare. Bara hoppas man håller sig frisk och fräsch så ...

Lät bara som det var något negativt i det inlägget :(

Lät bara som det var något negativt i det inlägget :(
Nej, meningen var att hitta något positivt med att vara "gammal mamma". Många inkl mig verkar tycka det är jobbigt att ens barn ska tycka de har eb gammal mamma... Det gäller ju att hitta någon fördel med att livet inte blir som man tänkt sig... Typ gud vad tur att man inte är gravid i sommar och kan njuta av värmen- fast man egentligen hade hittat tusen positiva saker med just att vara gravid över huvudet taget...

Nu är det strax dags för mig att ge mig in här igen. Rätt så exakt ett år sedan vi började försöka få till ett syskon. Försökte i ca 7-8 månader utan resultat och har nu haft ett mindre uppehåll pga nya jobb och lång flytt.
Det jag upptäckte under tiden vi försökte var att jag ca 7-8 dagar efter ÄL (testade med stickor) hade en mindre blödning, i stort sett varje månad. Jag gick till Gun två gånger för att reda ut det men hon tyckte inte att det verkade vara något konstigt, om det fortsatte på samma sätt så skulle vi höra av oss igen för att ev få något som jag inte minns namnet på som kunde hjälpa.
Strax därefter så upphörde vi med försöken och då försvann även blödningarna som kom 7-8 dagar efter ÄL (jag har fortsatt testa med stickor för att lära känna min kropp inför nästa försöksomgång). Så det känns ju som att det är något som går snett när vi försöker :(
Nu kommer vi att flytta cirka 25 mil ungefär i samma veva som vi börjar att försöka igen, vilket känns dumt eftersom vi har etablerat en kontakt med Gun här. Vet inte om jag ska höra av mig till henne igen och rådgöra lite eller om vi ska dra igång försöken och hoppas på det bästa och ev ta en ny kontakt på den nya orten. Vad tycker ni?

Apropå målbilder och hur man tänker sig livet så blir det aldrig som man tänkt sig MEN det brukar bli bra ändå. Även om det är tufft, rent mentalt, att ställa om sig.
Vi hade tänkt på syskon med 2 ½ års mellanrum men om vi lyckas nu under vår/sommar så kommer det att bli 4 ½ år.

Nej, meningen var att hitta något positivt med att vara "gammal mamma". Många inkl mig verkar tycka det är jobbigt att ens barn ska tycka de har eb gammal mamma... Det gäller ju att hitta någon fördel med att livet inte blir som man tänkt sig... Typ gud vad tur att man inte är gravid i sommar och kan njuta av värmen- fast man egentligen hade hittat tusen positiva saker med just att vara gravid över huvudet taget...

Jag är en gammal mamma. Jag kommer att fylla 51 samma år som min son blir tonåring. Men ärligt talat; det skiter jag totalt i! Det beror ju så himla mycket på hur man är som person. Det finns 20-åringar som beter sig som 70-åringar och 60-åringar som känns som att dom är 30.

Jag är en gammal mamma. Jag kommer att fylla 51 samma år som min son blir tonåring. Men ärligt talat; det skiter jag totalt i! Det beror ju så himla mycket på hur man är som person. Det finns 20-åringar som beter sig som 70-åringar och 60-åringar som känns som att dom är 30.
Helt rätt!
Tror iofs det är sådant man grunnar över innan man är där. Jag personligen ångrar inte att jag var över tretti sträcket - jag var inte redo innan, och egentligen inte redo då heller.... Lite kan jag ångra att jag inte försökt igen förrän nu eftersom det tar mycket mer tid än jag planerade. Om jag gjort som många andra och börjat efter två år så hade jag kanske varit i mål nu... Men då ville jag inte ha mer än ett barn... Hade så mycket jag inte ville ge upp än. Nu när jag är ännu äldre har jag insett hur snabbt åren går, att de där jobbiga gravidåret är bara en parentes i livet.
Det som ger åldersnoja när man vill ha barn är ju att det är det tillfälle i livet när man märker att klockan tickar. Det finns en begränsning och den kommer snabbare än man förstod !

Jag kommer vara 40 år när äldsta är 18 år räknade jag ut.

Jag var mogen som ung, alltid varit pga allt som hänt mig haft mycket livserfarenhet ung. Vilket enligt folk gör mig till en väldigt bra och stabil mamma. Jag kan vara barnslig och på barnens nivå med lek osv men ändå vuxen och vårdande som förälder. Så rätt glad för det. Men skulle inte ha problem bli mamma vid 40 heller för lär ha barnasinnet då med :D

Idag ska vi tillbaka till Sofiahemmet (de är väldigt bra :love:) och få veta lite resultat, och bestämma hur vi går vidare (= när vi kör en IVF...). Vår målbild är IVF efter sommaren. Jag börjar nytt jobb i april så det är väl bra att jag hinner jobba där ett år iaf :).
Håll tummen för oss!

Nu så. De små simmarna mådde finfint. Min spolning såg bra ut på ena sidan, andra lyckades de inte få en bra bild av... Många ägg, allt ser OK ut. Ja, förutom att jag inte blir gravid!!
Nu har vi bestämt oss att försöka på över sommaren på vanligt sätt, och köra IVF direkt i början av augusti. Tar det sig inte då, så blir det nog inga syskon... vi får lite se, men sen känner jag mig för gammal :cry:.
Är iaf skengravid nu. Som jag alltid är. Det började redan innan ägglossningen men ändå hoppas jag :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka