En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gun ringde nu på morgonen, jag har förhöjda värden på sköldkörteln och hon ville att jag skulle börja med levaxin. Det kan ju göra att man får problem med att bli gravid, så jag börjar mer än gärna att käka det. Hoppas det hjälper, men inte bara för barn-grejen. Läste på symtomen och det är ett par grejer som stämmer väl in på mig. Ca 5 veckor skulle det ta för att komma fram till rätt dos. jag hämtar du medicinen på lunchrasten.

Gun ringde nu på morgonen, jag har förhöjda värden på sköldkörteln och hon ville att jag skulle börja med levaxin. Det kan ju göra att man får problem med att bli gravid, så jag börjar mer än gärna att käka det. Hoppas det hjälper, men inte bara för barn-grejen. Läste på symtomen och det är ett par grejer som stämmer väl in på mig. Ca 5 veckor skulle det ta för att komma fram till rätt dos. jag hämtar du medicinen på lunchrasten.

Hoppas 5 veckor räcker!

Jag har ätit levaxin sen 2008 och inte hittat optimal dos än :(

Jag fick samma besked när jag tog sköldkörtelprover när jag var på inskrivning. Anledningen till att jag tog prover var att min mamma och morfar äter levaxin så dessa prover togs i samband med de vanliga inskrivningsproverna. Jag hade ju uppenbarligen lyckats bli gravid med det kan enligt bm ha varit en anledning till att jag innan haft två tidiga missfall.

Iaf så började jag med en dos, tog nya prover efter 4 veckor och fick då höja dosen. Fyra veckor senare var värdena jättebra. Har tagit prover en gång till efter de och värdena har hållit sig på samma bra nivå.

Så med andra ord så kan dosen ställa in sig snabbt! Gissar att det beror lite på hur "fel" nivåerna var från början.

Vi sexade dag 12,14,16,18 denna gång. CB digital visade glada gubben dag 15 --> äl borde varit typ dag 16. Så denna gång borde vi vara garderade (min Gun sa att dessa dagar skulle vi passa på, hon tyckte inte vi skulle köra oftare...). Nu går jag och söker symptom, men inget än så länge. En vecka kvar till BIM dock, så jag vet ju att det inte borde finnas symptom heller...

Hoppas 5 veckor räcker!

Jag har ätit levaxin sen 2008 och inte hittat optimal dos än :(

Oj, jag hoppas det går fortare för mig!

Jag fick samma besked när jag tog sköldkörtelprover när jag var på inskrivning. Anledningen till att jag tog prover var att min mamma och morfar äter levaxin så dessa prover togs i samband med de vanliga inskrivningsproverna. Jag hade ju uppenbarligen lyckats bli gravid med det kan enligt bm ha varit en anledning till att jag innan haft två tidiga missfall.

Iaf så började jag med en dos, tog nya prover efter 4 veckor och fick då höja dosen. Fyra veckor senare var värdena jättebra. Har tagit prover en gång till efter de och värdena har hållit sig på samma bra nivå.

Så med andra ord så kan dosen ställa in sig snabbt! Gissar att det beror lite på hur "fel" nivåerna var från början.

Pratade med mamma nu, hon sa att pappa har ätit levaxin innan. Jag vet att jag har fått en annan ärftlig sjukdom från honom, så jag har säkert fått detta med då. Thanks dad! :p

Jag fattade det som att värdena var något förhöjda, men jag vågar inte spekulera i det. Jag tar tabletterna och hoppas det blir bättre! :)

@ninsan
Nu har jag ringt och fått en tid. De var supergulliga och kunde ta emot oss om tre veckor redan. Jag förstod det som att de prioriterade oss över 35 (nu åldersnojar jag igen!). Vi skulle komma båda två och de gjorde "massor" vid första besöket, som skulle ta en timme. Varav 45 min hos läkaren. Känns som bättre utdelning för de 350:- än de förra 7 minutrarna. Tusen tack för tipset! Vad glad jag är att jag kastade mig in i den här tråden?

@ninsan
Nu har jag ringt och fått en tid. De var supergulliga och kunde ta emot oss om tre veckor redan. Jag förstod det som att de prioriterade oss över 35 (nu åldersnojar jag igen!). Vi skulle komma båda två och de gjorde "massor" vid första besöket, som skulle ta en timme. Varav 45 min hos läkaren. Känns som bättre utdelning för de 350:- än de förra 7 minutrarna. Tusen tack för tipset! Vad glad jag är att jag kastade mig in i den här tråden?

Ja min Gun gjorde ett VUL på mig, undersökte min man och sen fick vi lämna blodprov, mannen fick info om att lämna spermaprov. Så ja, det tog nog ca 45 min hos läkaren och sen en liten stund på att vänta på att lämna blodprov :) Men det var smidigt och det kändes bra, inte så sjukhusaktigt på nått vänster :)

Okej! Låg i förrgår + igår. Så kan ta en svängom i kväll igen :p (offra mig liksom :angel:)
Ja, det är väl den svaga trösten, att man iaf gillar tillverkningen. Oroar mig lite för det här med att tappa lusten under graviditet och efter förlossningen. Så det är väl bara att köra på när man tycker det är skoj!

Ja, det är väl den svaga trösten, att man iaf gillar tillverkningen. Oroar mig lite för det här med att tappa lusten under graviditet och efter förlossningen. Så det är väl bara att köra på när man tycker det är skoj!

Jag har lite jobbigt med själva tillverkningen faktiskt, haha. Men jag är lite ensam om det tror jag. Alltså jag gillar verkligen att ha sex med min man, det är bra på alla sätt! Men jag har ganska svårstartad lust, den liksom "kommer" inte sådär bara. Jag har ganska låg sexlust, så ska vi få till det måste jag liksom planera in pga sker inte så ofta spontant. :p
Min man har dessutom ganska svårt att komma, tar lång tid och funkar bara i en enda ställning. Jag skulle gärna kunna ha typ 10 min-snabbisar, men det handlar snarare om en timme+ för oss. Men det är trevligt ändå, vi har sex mycket oftare nu när vi försöker få barn än innan. :)

Jag har lite jobbigt med själva tillverkningen faktiskt, haha. Men jag är lite ensam om det tror jag. Alltså jag gillar verkligen att ha sex med min man, det är bra på alla sätt! Men jag har ganska svårstartad lust, den liksom "kommer" inte sådär bara. Jag har ganska låg sexlust, så ska vi få till det måste jag liksom planera in pga sker inte så ofta spontant. :p
Min man har dessutom ganska svårt att komma, tar lång tid och funkar bara i en enda ställning. Jag skulle gärna kunna ha typ 10 min-snabbisar, men det handlar snarare om en timme+ för oss. Men det är trevligt ändå, vi har sex mycket oftare nu när vi försöker få barn än innan. :)

Jobbig kombination! Jag har tidigare varit med en kille med samma "problem" och jag funderade faktiskt en del på hur vi skulle fixa barnskapandet. Nu bröt vi upp innan det blev dags för det, så jag behövde aldrig gå till praktisk handling. De gånger vi testade så körde vi "handmetoden" och sedan snabbt in. Men det kändes inte jättesexigt eller romantiskt, det adderade inte någonting för honom i akten.

Jag har hört talas om lesbiska par som skaffar barn, och jag tror inte alla går via IVF-klinik. Så det måste ju finnas smidiga sätt att befrukta i hemmet utan att ha samlag med orgasm. Jag har inte koll på hur, men det borde ju gå att googla och testa sig fram. Men jag tänker typ mugg och spruta? Kanske som sagt inte det mest romantiska eller sexiga heller, men det känns nog ändå roligare än icke njutningsfull sex i enbart barnallstrande syfte.

Oj, jag hoppas det går fortare för mig!

Pratade med mamma nu, hon sa att pappa har ätit levaxin innan. Jag vet att jag har fått en annan ärftlig sjukdom från honom, så jag har säkert fått detta med då. Thanks dad! :p

Jag fattade det som att värdena var något förhöjda, men jag vågar inte spekulera i det. Jag tar tabletterna och hoppas det blir bättre! :)
För de flesta fungerar det bra med levaxin :)

Mina provsvar ser bra ut men måendet stämmer inte.

Åh snabbisar :love:

Inga sådana här heller... Är rätt trögststartad men runt Äl är det inga problem :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka