En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Whirlie Jag hade bett om att få ut mina papper från Gun1 och sedan gått med dem till Gun2 eller till sjukhuset. Eftersom jag inte bor i Serige har jag ingen aning om ifall det kunde funka med egenremiss (@lil-sis vet säkert).

Du har ju i snitt ganska kort cykel, så jag tror absolut inte att det handlar om PCO eller PCOS. Den klassas antagligen också som normal enligt snittlängden (21-35 dagar). Dock borde cykeln inte variera sådär mycket. Det verkar vara något annat knas. Eftersom du ändå får positivt på äl-test borde det inte vara någon större panik. Vilken dag har äl skett? Är cykeln för kort kan det hända att slemhinnan inte hinner med, och ägget har inget att fästa i.

Senast ändrad:
@ninsan hur stora var äggstockarna? Sa de nåt om det? Låg äggstocken bakom något, eller varför var det så svårt att hitta?

Skönt att ni fick ny tid, och att ni fick lämna prov så smidigt.

@ninsan hur stora var äggstockarna? Sa de nåt om det? Låg äggstocken bakom något, eller varför var det så svårt att hitta?

Skönt att ni fick ny tid, och att ni fick lämna prov så smidigt.

Ja, min övervikt gjorde att den vänstra äggstocken gömdes.
Men nej, hon sa inget om storleken på dem, bara att det såg bra ut. Men jag antar jag får reda på mer vid nästa tillfälle:)

Jaha, där kom tillhörande mens till mensvärken. Då behöver jag inte fundera så mycket mer. Undra på att mitt gravtest var negativt för ett par dagar sedan.
Nästa ÄL kommer sambon inte vara hemma, inte i närheten av den dagen ens. Så kommer bli mens med tillhörande värk och illamående nästa månad också. Blä :(

@em-pirre
Tack för bra tips och uppmuntrande ord!

Den glada gubben kom på dag 11 och mensen på dag 28. Om jag förstått det rätt är man fertil två dagar, den med gubben och dagen efter (man ska få ett mellansteg med blinkande gubbe också men den fick jag aldrig, men det skulle inte göra ngn skillnad i tillförlitlighet sa instruktionerna). Så jag tolkar det som att äl kom dag 12-13. Om du förstår

Aha okej. Det låter ju helt normalt och bra.

Man är fertil längre än så, beroende på hur man ser på saker och ting. Man kan ju bli gravid av att ha sex uppemot en vecka före ägglossning, beroende på hur länge spermierna lever. Sen kan man ju teoretiskt sett bli gravid efter ägglossningen också, men inte så väldigt många timmar. Men ja, då testen visar positivt så har man ägglossning inom ett par dygn.

@em-pirre
Tack för bra tips och uppmuntrande ord!

Den glada gubben kom på dag 11 och mensen på dag 28. Om jag förstått det rätt är man fertil två dagar, den med gubben och dagen efter (man ska få ett mellansteg med blinkande gubbe också men den fick jag aldrig, men det skulle inte göra ngn skillnad i tillförlitlighet sa instruktionerna). Så jag tolkar det som att äl kom dag 12-13. Om du förstår

Egenremiss fungerar på de flesta ställen.

Linné i Uppsala har avtal med Stockholms Läns Landsting.

Jag bor i Sthlm, och efter ett trist besök hos en Gun i Kista så fick jag tipset om Sophie-hemmet inne i stan. Har varit där nu två gånger. Jag gillar det stället och min Gun jättemycket! :) Jag bara ringde dit och fick en tid. Kostar 350:- per besök.
Tack för tipset! Jag ska kolla upp det.

11051115_348618158675995_737086194_n_54fdbe192a6b228831c4ada2.jpg

Vad tycker ni om detta?

Jag hade tolkat det som positivt. Är det från idag? Isåfall råder jag dig att testa imorgon också. Det kan bli ännu starkare. Så ägglossning inom de närmaste tre dagarna tippar jag på.

Jag hade tolkat det som positivt. Är det från idag? Isåfall råder jag dig att testa imorgon också. Det kan bli ännu starkare. Så ägglossning inom de närmaste tre dagarna tippar jag på.

Tog igår. Då var det nästan lika starkt. Det där är från idag. Samma tid på dygnet.

Jag slänger in mig i den blandade listan och hoppas jag är välkommen. Och att jag lagt mig rätt.

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 23/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
Robl - ÄL 1/3 BIM 15/3 försök nr 12, 24 år, inga barn
MEJ84 - Äl 3/3 BIM 18/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Flutterdash - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 11/3 BIM 25/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 21/3 BIM 4/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn

Kanintant - ÄL 10/2 men inväntar fortfarande mens efter MA i januari, 32 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
Nrtre - inväntar mens efter uttag av hormonspiral i januari, 29 år, två barn
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år

Har beställt ÄL-stickor nu på nätet, så kommer testa även om han inte är hemma, bara för att lära känna min kropp lite bättre.

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 23/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
Robl - ÄL 1/3 BIM 15/3 försök nr 12, 24 år, inga barn
MEJ84 - Äl 3/3 BIM 18/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Flutterdash - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 11/3 BIM 25/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 21/3 BIM 4/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn

Kanintant - ÄL 10/2 men inväntar fortfarande mens efter MA i januari, 32 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
Nrtre - inväntar mens efter uttag av hormonspiral i januari, 29 år, två barn
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Neg på gravtest, ingen mens och besked om att jag får räkna med att det tar lite tid för kroppen att återställa sig.
Så jag väntar väl vidare då

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka