En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte hur jag kommer att må om jag får rätt dos? Jag hoppas jag blir piggare och gladare! Du har inte märkt någon skillnad alls?

Jag har inte märkt någon skillnad alls. Nu var jag ju iofs gravid när jag började äta levaxin så jag vet ju inte hur jag skulle må om jag inte var gravid.

Men jag hade inte haft någon anledning att misstänka sköldskörtelproblem, trots att jag visste om att både mamma och morfar åt det. Så i princip mår jag väl lika bra nu som jag tyckte att jag gjorde innan. Nu i efterhand när man läser om symptomen så stämmer en del av dem in på mig, men det har aldrig varit så allvarligt att jag har funderat på att kolla upp det.

Dag 45 här och fortfarande ingen mens i sikte. När man inte försöker skaffa barn är man glad om mensen håller sig borta men nu när man ska försöka så lyser den med sin frånvaro :banghead:

Läst att en del fått igång mensen av naturläkemedel så tänkte testa det. Lär ändå inte få något som sätter igång mensen eftersom det "bara" är två månader sen jag tog ut spiralen.
Tänkte testa rosenrot och se om det funkar. Jag går ju ändå bara och väntar så kan väl experimentera under tiden :p

Jag har gjort debut med äl-stickor. Hittillsvarande har der varit blankt. Men imorgon är dag 14 o jag räknar med äl tidigast då.

Vi har konstaterat att nuppa på beställning inte är något för oss. Det går, men känns väldigt konstigt och är inte lika bra som när andan faller på.

Som sagt dag 13 idag och jag har känt lite svag molvärk i höger äggstock stundtals. Om det inte bara är inbillning stämmer det bra, för det var där Gun såg en fin blåsa i fredags. Och livmodern känns uppblåst så jag hoppas det är tecken på äl imorgom.

Jag känner igen den där åldersstressen som flera här nämner. Ändå om jag bara passerat 30. Har alltid haft som mål barn innan 30. Det gick inte. Så nästa mål blev gravid innan 30. Det gick inte. Så nu gäller gravid innan 31. Jag hoppas men tror egenkligen inte på det. Bara att bita ihop.

BIM +2 idag, ingen mens men mindre blodblandad flytning. Precis som när jag var gravid förra gången, men jag tror att ÄL var senare än vanligt (baserat på äggviteflytning och känsla i kroppen) så jag avvaktar några dagar till med test.

Åh snabbisar :love:

Inga sådana här heller... Är rätt trögststartad men runt Äl är det inga problem :D

Också ett fan av snabbisar :love: :p

Jag har turen att ha en man som kan leverera när som. Jag hade aldrig pallat ha sex minst en timma varenda gång. Stackars mus :crazy:

Jag är en periodare jag. Kan ha sex 5 ggr om dagen i flera veckor för att sen ha en paus på två veckor eller så.

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
Robl - ÄL 1/3 BIM 15/3 försök nr 12, 24 år, inga barn
MEJ84 - Äl 3/3 BIM 18/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Flutterdash - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 11/3 BIM 25/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 21/3 BIM 4/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn

Kanintant - ÄL 10/2 men inväntar fortfarande mens efter MA i januari, 32 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
Nrtre - inväntar mens efter uttag av hormonspiral i januari, 29 år, två barn
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Punktlig mens igen, tycker det är skönt att inte behöva gå oviss i alla fall utan att den sätter igång som den ska. Ändrade till att det blir försök nr 4, det är vad som känns mest rätt utifrån när vi sagt att vi aktivt försöker.

Gun ringde nu på morgonen, jag har förhöjda värden på sköldkörteln och hon ville att jag skulle börja med levaxin. Det kan ju göra att man får problem med att bli gravid, så jag börjar mer än gärna att käka det. Hoppas det hjälper, men inte bara för barn-grejen. Läste på symtomen och det är ett par grejer som stämmer väl in på mig. Ca 5 veckor skulle det ta för att komma fram till rätt dos. jag hämtar du medicinen på lunchrasten.
Vet du ditt värde?

På dom flesta fertilitetsklinikerna vill dom helst ha ett värde neråt 1. I alla fall under 2

Kommer ta en paus ett tag, har just nu lite för mycket problem med mig själv. Uppdaterat mig i listan.

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
Robl - ÄL 1/3 BIM 15/3 försök nr 12, 24 år, inga barn
MEJ84 - Äl 3/3 BIM 18/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Flutterdash - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 11/3 BIM 25/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 21/3 BIM 4/4. 36 år, inga barn, Försök nr 10.
paprika - ÄL 23/3 BIM 6/4, Försök nr 4, 28 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn

Kanintant - Uppehåll efter MA i januari för att återhämta mig psykiskt (ingen mens än heller).
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
Nrtre - inväntar mens efter uttag av hormonspiral i januari, 29 år, två barn
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Jobbig kombination! Jag har tidigare varit med en kille med samma "problem" och jag funderade faktiskt en del på hur vi skulle fixa barnskapandet. Nu bröt vi upp innan det blev dags för det, så jag behövde aldrig gå till praktisk handling. De gånger vi testade så körde vi "handmetoden" och sedan snabbt in. Men det kändes inte jättesexigt eller romantiskt, det adderade inte någonting för honom i akten.

Jag har hört talas om lesbiska par som skaffar barn, och jag tror inte alla går via IVF-klinik. Så det måste ju finnas smidiga sätt att befrukta i hemmet utan att ha samlag med orgasm. Jag har inte koll på hur, men det borde ju gå att googla och testa sig fram. Men jag tänker typ mugg och spruta? Kanske som sagt inte det mest romantiska eller sexiga heller, men det känns nog ändå roligare än icke njutningsfull sex i enbart barnallstrande syfte.
Exakt som du skrev: Mugg och spruta.

Vad tråkigt @Kanintant. Jag hoppas att det snabbt reder ut sig för dig :)

Men det är bra att du inte stressar. Viktigt att man återhämtar sig i både kropp och knopp.

Jag känner igen den där åldersstressen som flera här nämner. Ändå om jag bara passerat 30. Har alltid haft som mål barn innan 30. Det gick inte. Så nästa mål blev gravid innan 30. Det gick inte. Så nu gäller gravid innan 31. Jag hoppas men tror egenkligen inte på det. Bara att bita ihop.

Som jag! Jag ville gärna ha första barnet innan 30. Det gick inte alls. Fyllde 31 i januari och har åldersnoja deluxe! Mitt mål är att vara gravid innan 32, bebis hinner inte komma innan dess.. :(

Som jag! Jag ville gärna ha första barnet innan 30. Det gick inte alls. Fyllde 31 i januari och har åldersnoja deluxe! Mitt mål är att vara gravid innan 32, bebis hinner inte komma innan dess.. :(
Samma här... Fyller 31 vid nästa ägglossning, men jag hoppas ju fortfarande på att denna månad lyckedes...

Härligt med lite 30+ are
Jag har inte beställt äl stickor än- tar det nästa månad tror jag.
Har haft äl mellan dag12 och 17 enligt appen så Ja... på det igen liksom. Humöret inte alls på topp iidag. Noll sugen på sex och Vill mest gnälla;)

Som 14-åring sa jag att jag skulle minsann inte bli en gammal mamma, men att 25 var lagom ålder.
Jag träffade min man som 23-åring. I o m hans mediciner, arbetslöshet och depressioner så gick tiden, fort. Vi förlovade oss för 2010, så då var jag fullt redo för barn. Ett år senare var han giftfri. Och här står vi nu, 3 år senare. Jag blir 33 i höst och skulle älska livet om jag skulle få fira den dagen gravid.

Som 14-åring sa jag att jag skulle minsann inte bli en gammal mamma, men att 25 var lagom ålder.
Jag träffade min man som 23-åring. I o m hans mediciner, arbetslöshet och depressioner så gick tiden, fort. Vi förlovade oss för 2010, så då var jag fullt redo för barn. Ett år senare var han giftfri. Och här står vi nu, 3 år senare. Jag blir 33 i höst och skulle älska livet om jag skulle få fira den dagen gravid.
Många gånger slits man i livet mellan dels att man vill hinna leva livet innan barn och sen helt plötsligt ska man inte vara en gammal mamma.
Det är inte lätt att leva upp till alla ideal varken före eller efter barn. Jag tänker positivt att jag är gammal nog att låta min dotter vara snyggast av oss när hon blir tonåring- utan konkurrens av en ung och snygg mamma på sisådär 35....

@Ray Absolut är det så! Flera, eller snarare större delen av, mina vänner, släktingar och bekanta har varit närmare 30 än 20 när de fått sitt första barn. Men nu börjar jag närma mig 35 alldeles för fort, tycker jag, eftersom jag vill ha fler än 1 barn. Men men...

Blev just lite ledsen, insåg att om det inte tar denna cykel blir det nog ingen 2015-bebis. :( Spelar väl mindre roll såklart men jag har haft i min liksom målbild att få barn under 2015.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka