En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis kommit hem efter ett besök hos Gun. Dag 9 idag och vul. Hon hittade en finfin blåsa på 15 mm. Gun tror den släpper inom fyra dagar. Dubbelkur pergo verkar va the shit! Så vi lever och hoppas i helgen! Maken kommer hem ikväll efter en vecka på resa, gissa vad vi ska göra :angel:

Gun nämnden något om äl-spruta. Om jag förstod det rätt ökar det chanserna ytterligare att ägget släpper. Någon som har tagit en sån? Vad har ni för erfarenheter? Gun såg att jag blev vit i ansiktet när hon nämnde ordet spruta och bestämde själv att vi gör ett försök utan spruta.

Jag kanske såg orolig ut. När jag skulle gå klappade hon mig på axeln, sa att det såg alldeles perfekt ut och gav mig en underlig blick. Jag gillar henne skarpt!

Min Gun snackade också om en spruta. Men jag antar det blir mer info om det efter måndag.
Men vad bra att det gick bra för dig! :) Have fun i helgen ;)

Kan bara hålla med. Så 20 min i stolen lockar inte jättemycket. Det är lustigt, med min man så kan jag verkligen vara mig själv, så himla skönt. Vi skrattar och skojar och har kul! Det är lättsamt och jag har inga problem med nakenhet och sex med honom. Men när jag ska upp i stolen så får han gå ut. Jag klarar inte att ha honom där när en Gun ska meka med musen. Knasigt!

Haha, samma här. Maken erbjöd sig att följa med och hålla handen när jag skulle till Gun. Han trodde det skulle hjälpa när jag klagade på att det är olustigt att lägga sig i stolen. Men, nej, det hade aldrig gått.

Det kommer väl aldrig kännas helt naturligt att lägga sig i den där stolen. Men en bra Gun hjälper verkligen. Jag har bara träffat min två gånger men det känns som jag känner henne.

Kan bara hålla med. Så 20 min i stolen lockar inte jättemycket. Det är lustigt, med min man så kan jag verkligen vara mig själv, så himla skönt. Vi skrattar och skojar och har kul! Det är lättsamt och jag har inga problem med nakenhet och sex med honom. Men när jag ska upp i stolen så får han gå ut. Jag klarar inte att ha honom där när en Gun ska meka med musen. Knasigt!
Det där släppte för mig helt efter förlossning :p Det var så många som grävde i mig där och mindre mysiga upplevelser så om han vill med till gun och kika är han välkommen, haha.

Pratade med gyn. Hon vill inte ge mig pergo trots år av problem bara för jag är lite större.
Suck :( Får skicka dit en smal kompis.. få recept och smuggla :angel:

Pratade med gyn. Hon vill inte ge mig pergo trots år av problem bara för jag är lite större.
Suck :( Får skicka dit en smal kompis.. få recept och smuggla :angel:

När jag sökte (från början, innan jag vissta diagnosen, PCOS) så låg jag precis på gränsen. Fick iaf tabletterna, ökade dosen varje cykel. Till slut konstaterade dom att det inte funkade, jag blev deprimerad och tröståt. Gick upp en hel del - ville få hjälp igen, vägde då för mycket - fick inte heller hjälp med vikten. Nu tog jag tag i mitt liv o ska snart få hjälp igen - men jag tycker det är fel att dom (min läkare) endast går efter BMI...

Jag förstår hur du känner alltså, man känner sig hjälplös! Styrkekram!

När jag sökte (från början, innan jag vissta diagnosen, PCOS) så låg jag precis på gränsen. Fick iaf tabletterna, ökade dosen varje cykel. Till slut konstaterade dom att det inte funkade, jag blev deprimerad och tröståt. Gick upp en hel del - ville få hjälp igen, vägde då för mycket - fick inte heller hjälp med vikten. Nu tog jag tag i mitt liv o ska snart få hjälp igen - men jag tycker det är fel att dom (min läkare) endast går efter BMI...

Vad ska man gå efter om man inte går efter BMI? Jag är dåligt insatt. Får ni väga er när ni kommer till Gun eller har de redan ert BMI i er journal? Jag är bara nyfiken på hur det funkar och hur alternativet skulle se ut.

BMI och gyn går inte ens att betala sig runt.

Förlåt att det kommer ett sånt här inlägg från mig varje jävla cykel! Men, är detta ett positivt ägglossningstest? Ja? Jag tycker det är otydligt för strecket är ju liksom ojämnt. :crazy: En del av strecket är starkare och den andra delen av strecket är svagare.

Men positivt, ja?

20150306_172934_zpse3t1868j.jpg

Bra timeing i så fall, kroppen! :banana:

Tja, jag hade nog tolkat det som positivt eller nästintill. Kolla igen imorgon. Är det svagare eller blankt då så vet du!

Jag har oftast ungefär så, och sedan superpositivt följande dag.

Förlåt att det kommer ett sånt här inlägg från mig varje jävla cykel! Men, är detta ett positivt ägglossningstest? Ja? Jag tycker det är otydligt för strecket är ju liksom ojämnt. :crazy: En del av strecket är starkare och den andra delen av strecket är svagare.

Men positivt, ja?

20150306_172934_zpse3t1868j.jpg

Bra timeing i så fall, kroppen! :banana:

Jag skulle säga ja.

Och som sagt testa imorgon också.

Jag har positivt på äl-test nu. Fick hem pappren från Gun:

Två folliklar på 24mm och 23mm samt två på 16mm och 15mm på dag elva. Nu är det dag 15, så de har växt ytterligare.

Äggstockens normala strolek kring 26mm x 13mm. Den är lite...uttöjd just nu! AJ!

Endometrium trebladig.:up:

Såatteh... :nailbiting:

Gud va skönt att du får åka o bli kollad efter kurerna.
Jag tyckte min Gun lämna mig lite vind för våg.
"Hör av dig när du blir gravid eller om 6 månader"

4 ägg :) det är mycket, fast hade en kompis som hade 5(!!!) blåsor och fick 1 bebis av dom så det behöver ju inte bli fyrlingar ;) ;)

Förresten, har din Gun inte pratat om sexförbud? Har läst lite överallt att många tydligen får det om dom har för många blåsor?

Uppdaterar listan
fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
Mikatela - ÄL 15/2 BIM 1/3. 27 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 23/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
Robl - ÄL 1/3 BIM 15/3 försök nr 12, 24 år, inga barn
MEJ84 - Äl 3/3 BIM 18/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Flutterdash - ÄL (beräknad) 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 11/3 BIM 25/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn

Kanintant - ÄL 10/2 men inväntar fortfarande mens efter MA i januari, 32 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
Nrtre - inväntar mens efter uttag av hormonspiral i januari, 29 år, två barn
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år[/QUOTE]

fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
Is - ÄL 13/3 BIM 27/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 23/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
Robl - ÄL 1/3 BIM 15/3 försök nr 12, 24 år, inga barn
MEJ84 - Äl 3/3 BIM 18/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Flutterdash - ÄL (beräknad) 6/3 BIM 20/3, försök nr 5, 27 år, inga barn
Safir - ÄL 6/3 BIM 20/3, försök nr 6, 27 år, inga barn
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 11/3 BIM 25/3 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö i äggledare uttagen)
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Mikatela - ÄL 15/3 BIM 29/3. 27 år, inga barn
ninsan - ÄL 30/3 BIM 13/4, 31 år, 6:e försöket, inga barn

Kanintant - ÄL 10/2 men inväntar fortfarande mens efter MA i januari, 32 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
Nrtre - inväntar mens efter uttag av hormonspiral i januari, 29 år, två barn
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år

Kavlar väl upp ärmarna och väntar på ägglossning igen.

Var hos Gunnar i veckan för HSS(?)-undersökning, (alltså livmoder/koksalt/ultraljud-kalaset) och ni kanske blir gladare av att höra, @ninsan och @SpeedyPalle , att det gick snabbt och gjorde inte ont. En känsla av inte-så-farlig-mensvärk när katetern fördes in och koksaltlösningen "spände" lite i livmodern, men det var inte på något sätt svårt att uthärda (och jag är INTE mycket för smärta). Jag hade utan problem kunnat jobba resten av dagen, men eftersom jag inte visste innan hur jag skulle må efteråt tog jag ledigt.
Allt såg bra ut, stor lättnad. Fick också ta cellprov samtidigt (har för mig att det ändå började bli dags för det), det tackar vi för. Lika bra när en ändå ligger där liksom!

Gunnar bekräftade också misstankarna jag haft runt förra menscykeln, ni kanske minns att jag fick jättesvaga "spökstreck" på graviditetstesten? Ja, sen kom ju då mensen en vecka eller så för sent, med ovanligt mycket mensvärk och ovanligt Mycket, 0ch ja, inte som vanligt helt enkelt. Troligtvis hade det alltså funnits en början till något.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det. När det är så tidigt, kan det ens kallas missfall? Gunnar viftade mest bort det hela (30%, vanligt, normalt, bla bla bla). Men det var ett Något som slutade vara och det känns inte roligt. Det hände igen. Eller nästan. Är rädd att det ska bli såhär gång på gång.

Senaste mensen var istället flera dagar tidig, och var ovanligt sparsam. Borde ha ägglossning kommande vecka. Status just nu: Uppgiven och osäker.

Kavlar väl upp ärmarna och väntar på ägglossning igen.

Var hos Gunnar i veckan för HSS(?)-undersökning, (alltså livmoder/koksalt/ultraljud-kalaset) och ni kanske blir gladare av att höra, @ninsan och @SpeedyPalle , att det gick snabbt och gjorde inte ont. En känsla av inte-så-farlig-mensvärk när katetern fördes in och koksaltlösningen "spände" lite i livmodern, men det var inte på något sätt svårt att uthärda (och jag är INTE mycket för smärta). Jag hade utan problem kunnat jobba resten av dagen, men eftersom jag inte visste innan hur jag skulle må efteråt tog jag ledigt.
Allt såg bra ut, stor lättnad. Fick också ta cellprov samtidigt (har för mig att det ändå började bli dags för det), det tackar vi för. Lika bra när en ändå ligger där liksom!

Gunnar bekräftade också misstankarna jag haft runt förra menscykeln, ni kanske minns att jag fick jättesvaga "spökstreck" på graviditetstesten? Ja, sen kom ju då mensen en vecka eller så för sent, med ovanligt mycket mensvärk och ovanligt Mycket, 0ch ja, inte som vanligt helt enkelt. Troligtvis hade det alltså funnits en början till något.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det. När det är så tidigt, kan det ens kallas missfall? Gunnar viftade mest bort det hela (30%, vanligt, normalt, bla bla bla). Men det var ett Något som slutade vara och det känns inte roligt. Det hände igen. Eller nästan. Är rädd att det ska bli såhär gång på gång.

Senaste mensen var istället flera dagar tidig, och var ovanligt sparsam. Borde ha ägglossning kommande vecka. Status just nu: Uppgiven och osäker.

Jag har en vän som fick massor av tidiga missfall och som sen visade sig ha bakterier i urinen, fick antibiotika för det och plussade sen och har nu gått typ halvvägs.

Så sker det igen skulle jag be att få lämna urinprov.

Jag har en vän som fick massor av tidiga missfall och som sen visade sig ha bakterier i urinen, fick antibiotika för det och plussade sen och har nu gått typ halvvägs.

Så sker det igen skulle jag be att få lämna urinprov.
Hur hänger det ihop? Aldrig hört om detta så nu blev jag nyfiken :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka