Den gång jag hann vara gravid mer än en vecka så hade jag mängder av flytningar på fel tid i cykeln.
Intressant.
(Jag är dock helt hundra på att jag inte är gravid.)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den gång jag hann vara gravid mer än en vecka så hade jag mängder av flytningar på fel tid i cykeln.
Men man ska väl ha ökad flytning innan mens?
Ha ha ha!
Hade jag varit du så hade jag införskaffat ett gäng ältester. Inte digitala utan stickor så du kan se vad som händer med teststrecket.
Är inte helt säkert om monitorn klarar av att hantera så "udda" cykler som din blir denna gången. Annars är det ju bara att fortsätta mata den med stickor.
Ett alternativ hade kunnat vara att prova älstickor med dubbelindikator. Dvs dom som även mäter höjningen av östrogenet som föregår höjningen av LH.
Förvisso är östrogenökning inte lika pålitlig som LH ökningen men man vet ju aldrig (stickor med dubbelindikator är dock digitala).
Om inte stickorna gav utslag så är det inte säkert att du hade äl då. Kroppen är väldigt duktig på att lura en ibland. Speciellt om man vill bli gravid.
Man kan lossa två ägg på en cykel, men då handlar det om två ägg inom ett dygn ungefär. Och också det är jätteovanligt.
Jag tippar på att du har äl nu, och hade själv inte alls utgått från att monitorn har koll på så oregelbundna cykler.
Jag har alltså fyra äggblåsor just nu. Storlekarna är ju bara för en äggblåsa lika stor som själva äggstocken. Aj.
Endometrium är slemhinna. Den ska vara sk. trebladigt (man ser på vul att den är i tre skikten) och rätt tjocklek.
RIsken finns alltså att jag blir gravid. Med fyra ägg.
Skulle någon här (som har gjort det) förklara hur en spolning går till? Smärtsamt/äckligt/tidsåtgång osv?
Det är vad som väntar mig...
Om man inte tar ägglossningspruta så brukar kroppen undvika att släppa många ägg. Ibland så kan man se flera äggblåsor på g men trots det så släpper bara en iväg ett ägg.Jag har alltså fyra äggblåsor just nu. Storlekarna är ju bara för en äggblåsa lika stor som själva äggstocken. Aj.
Endometrium är slemhinna. Den ska vara sk. trebladigt (man ser på vul att den är i tre skikten) och rätt tjocklek.
RIsken finns alltså att jag blir gravid. Med fyra ägg.
Jag ska göra en på måndag. Gun sa ca 20 min och ville att jag skulle ta två alvedon ca 30 min innan.
Okej... Men du skulle inte gå tillbaks till jobb efter, just på måndag?
Okej! Men du får gärna skriva sen hur det gick osv. För det är något jag "fasar" för men ändå vill göra såklart!
Absolut!
Jag är heller inte så jättepepp på det, men vet att jag måste om vi ska gå vidare. Men allt som har med Gun och sära på benen att göra, är jag inte så jättepepp på, nånsin
Nej, verkligen inte. Just den känslan när man först sakta sätter sig o sen ska lägga upp benen.. Man känner sig ganska liten på jorden då... ;D