En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men man ska väl ha ökad flytning innan mens?

Jag hade flytningar innan mens, ofta lite färgade, som yngre, d v s fram tills för 14 år sen, ungefär. Har typ inte hänt sen dess...

...men, jag har tänkt tanken också. Med tanke på att allt verkar vara helt upp och ner just nu.

Ha ha ha!

Hade jag varit du så hade jag införskaffat ett gäng ältester. Inte digitala utan stickor så du kan se vad som händer med teststrecket.

Är inte helt säkert om monitorn klarar av att hantera så "udda" cykler som din blir denna gången. Annars är det ju bara att fortsätta mata den med stickor.

Ett alternativ hade kunnat vara att prova älstickor med dubbelindikator. Dvs dom som även mäter höjningen av östrogenet som föregår höjningen av LH.

Förvisso är östrogenökning inte lika pålitlig som LH ökningen men man vet ju aldrig (stickor med dubbelindikator är dock digitala).

Ja, jag har tänkt att jag ska komplettera monitorn med vanliga stickor. Just eftersom den inte pejlat in sig på min kropp än.

Nej, den där monitorn går inte att manipulera. Den har sitt program som den följer. Just därför kan det nog vara bra med enklare stickor också.

Om inte stickorna gav utslag så är det inte säkert att du hade äl då. Kroppen är väldigt duktig på att lura en ibland. Speciellt om man vill bli gravid. :meh:

Nej, helt klart kan det vara så, men nånting har i a f orsakat rejäla nypningar i ljumsk-området.
Brukar visserligen inte kännas så heller.
Hm.

Man kan lossa två ägg på en cykel, men då handlar det om två ägg inom ett dygn ungefär. Och också det är jätteovanligt.

Jag tippar på att du har äl nu, och hade själv inte alls utgått från att monitorn har koll på så oregelbundna cykler.

Monitorn har inte alls koll på mig, eftersom vi precis börjat lära känna varandra, så nej, den litar jag inte på i korrekt bedömning.

Nä, alltså, just nu tar jag en snigel-dag i taget, med road blick. :D

Jag har positivt på äl-test nu. Fick hem pappren från Gun:

Två folliklar på 24mm och 23mm samt två på 16mm och 15mm på dag elva. Nu är det dag 15, så de har växt ytterligare.

Äggstockens normala strolek kring 26mm x 13mm. Den är lite...uttöjd just nu! AJ!

Endometrium trebladig.:up:

Såatteh... :nailbiting:

Jag har alltså fyra äggblåsor just nu. Storlekarna är ju bara för en äggblåsa lika stor som själva äggstocken. Aj.

Endometrium är slemhinna. Den ska vara sk. trebladigt (man ser på vul att den är i tre skikten) och rätt tjocklek.

RIsken finns alltså att jag blir gravid. Med fyra ägg.:down:

Skulle någon här (som har gjort det) förklara hur en spolning går till? Smärtsamt/äckligt/tidsåtgång osv?

Det är vad som väntar mig...

Jag har alltså fyra äggblåsor just nu. Storlekarna är ju bara för en äggblåsa lika stor som själva äggstocken. Aj.

Endometrium är slemhinna. Den ska vara sk. trebladigt (man ser på vul att den är i tre skikten) och rätt tjocklek.

RIsken finns alltså att jag blir gravid. Med fyra ägg.:down:
Om man inte tar ägglossningspruta så brukar kroppen undvika att släppa många ägg. Ibland så kan man se flera äggblåsor på g men trots det så släpper bara en iväg ett ägg.

Skulle mer än ett ägg bli befruktat så är risken för missfall ganska så hög, speciellt om det är fler än två.

Okej... Men du skulle inte gå tillbaks till jobb efter, just på måndag?

Det sa sköterskan inget om, jag har tid 0930. Men jag kommer nog vara hemma ändå eftersom jag har förstått att man kan blöda och få ordentlig mensvärk efteråt. Då har jag ingen större lust att sitta på kontoret bland massa människor... :p men det är säkert olika för alla! Min man kör mig fram och tillbaka så jag slipper köra själv.

Min kollega gjorde det för ett tag sedan och hon gick till jobbet efteråt.

Okej! Men du får gärna skriva sen hur det gick osv. För det är något jag "fasar" för men ändå vill göra såklart!

Absolut!

Jag är heller inte så jättepepp på det, men vet att jag måste om vi ska gå vidare. Men allt som har med Gun och sära på benen att göra, är jag inte så jättepepp på, nånsin ;)

Absolut!

Jag är heller inte så jättepepp på det, men vet att jag måste om vi ska gå vidare. Men allt som har med Gun och sära på benen att göra, är jag inte så jättepepp på, nånsin ;)

Nej, verkligen inte. Just den känslan när man först sakta sätter sig o sen ska lägga upp benen.. Man känner sig ganska liten på jorden då... ;D

Har precis kommit hem efter ett besök hos Gun. Dag 9 idag och vul. Hon hittade en finfin blåsa på 15 mm. Gun tror den släpper inom fyra dagar. Dubbelkur pergo verkar va the shit! Så vi lever och hoppas i helgen! Maken kommer hem ikväll efter en vecka på resa, gissa vad vi ska göra :angel:

Gun nämnden något om äl-spruta. Om jag förstod det rätt ökar det chanserna ytterligare att ägget släpper. Någon som har tagit en sån? Vad har ni för erfarenheter? Gun såg att jag blev vit i ansiktet när hon nämnde ordet spruta och bestämde själv att vi gör ett försök utan spruta.

Jag kanske såg orolig ut. När jag skulle gå klappade hon mig på axeln, sa att det såg alldeles perfekt ut och gav mig en underlig blick. Jag gillar henne skarpt!

Nej, verkligen inte. Just den känslan när man först sakta sätter sig o sen ska lägga upp benen.. Man känner sig ganska liten på jorden då... ;D

Kan bara hålla med. Så 20 min i stolen lockar inte jättemycket. Det är lustigt, med min man så kan jag verkligen vara mig själv, så himla skönt. Vi skrattar och skojar och har kul! Det är lättsamt och jag har inga problem med nakenhet och sex med honom. Men när jag ska upp i stolen så får han gå ut. Jag klarar inte att ha honom där när en Gun ska meka med musen. Knasigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka