En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
BIM i övermorgon och inga symptom på nånting. Ingen PMS, inga tecken på graviditet. Fick ju inga utslag på ÄL-testen för två veckor sen fastän jag testade flera dagar i rad, så funderar på om jag inte hade ÄL trots äggviteflytning.
Gissar på att mensvärken kommer dagen innan mens som den brukar, men vid en överraskande dag.
Är det nån idé att ta graviditetstest imorgon, eller är det bättre att vänta till efter helgen?

Snigeln vaken??? Hänger inte med :p

Min app säger också mens på fredag. När tänker du testa? Har du några känningar?

Slemm, slemmm, slemmmm... Visst, man kan ha flytningar innan mensen, men jag brukar inte ha det.

Alltså, nä, finns ingen mening med att testa. Jag vill bara att mensen ska komma så att vi kan börja om från början.

Jag måste testa ändå, bara för att se. Hoppas på att tillhöra den lilla delen av de som inte har några känningar alls i början av graviditeten.

Ahh, du tänker så, @hemlig. Nä, jag vill inte se de där förbannade stickorna i onödan. Och eftersom jag inte har någon som helst tro på att jag faktiskt haft ÄL denna vidrigt långa cykel, så finns det inget att testa för.

Haha, :rofl:, det skulle faktiskt kunna innebära att jag haft två cykler "i ett", alltså utan mens imellan. Har ju haft lite nypningar i ljumsken/äggledarna, kraftigare än vanligt, för någon vecka sen. Och lite nu igen då.

Hm.

:rofl:

Ja, jag ska gå och lägga mig. Men det här var ju riktigt roande att tänka på, faktiskt!

Alltså, det vore ju helt galet spännande! Kanske ska slå knut på monitorn och se om den vill testa imorn bitti? :D :laugh:
Ha ha ha!

Hade jag varit du så hade jag införskaffat ett gäng ältester. Inte digitala utan stickor så du kan se vad som händer med teststrecket.

Är inte helt säkert om monitorn klarar av att hantera så "udda" cykler som din blir denna gången. Annars är det ju bara att fortsätta mata den med stickor.

Ett alternativ hade kunnat vara att prova älstickor med dubbelindikator. Dvs dom som även mäter höjningen av östrogenet som föregår höjningen av LH.

Förvisso är östrogenökning inte lika pålitlig som LH ökningen men man vet ju aldrig (stickor med dubbelindikator är dock digitala).

Haha, :rofl:, det skulle faktiskt kunna innebära att jag haft två cykler "i ett", alltså utan mens imellan. Har ju haft lite nypningar i ljumsken/äggledarna, kraftigare än vanligt, för någon vecka sen. Och lite nu igen då.

Hm.

:rofl:

Ja, jag ska gå och lägga mig. Men det här var ju riktigt roande att tänka på, faktiskt!
Om inte stickorna gav utslag så är det inte säkert att du hade äl då. Kroppen är väldigt duktig på att lura en ibland. Speciellt om man vill bli gravid. :meh:

Inne på dag 40 nu om en halvtimma vid midnatt och ingen mens på G :(

Hela maskineriet står väl stilla och skulle behöva hjälp att komma igång känns det som.

Vem ringer man för att be om något som kan sätta fart på mensen? Mvc? Eller måste jag kontakta en privat gyn?

Om inte stickorna gav utslag så är det inte säkert att du hade äl då. Kroppen är väldigt duktig på att lura en ibland. Speciellt om man vill bli gravid. :meh:

Man kan lossa två ägg på en cykel, men då handlar det om två ägg inom ett dygn ungefär. Och också det är jätteovanligt.

Jag tippar på att du har äl nu, och hade själv inte alls utgått från att monitorn har koll på så oregelbundna cykler.

Ok. Kan nån please ta en enkel förklaring till det där?? Jag blir helt matt över hur komplicerat livet blev...

Det är väldigt enkelt. Ingen av stickorna visar positivt resultat. De två strecken ska alltså vara minst lika starkare. Ofta är också teststrecket tydligt starkare än kontrollstrecket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat