En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blir iaf inga barn gjorda denna månad. Jag har UVI och sambon magsjuka och det är ÄL imorgon. Slöseri att en hel månad försvinner. Suck!
Det kan vara väldigt irriterande när man missar en ägglossning. :down:

Förlåt för en jättekorkad fråga men är inte risken att du får magsjuka av din sambo oavsett om ni har sex eller inte?

Ser framför mig hur Narcissas sambo är hänvisad till ett sådant där isoleringsrum i plast som man ser på tv när någon i en film är smittad av ett dödligt virus :D

Det kan vara väldigt irriterande när man missar en ägglossning. :down:

Förlåt för en jättekorkad fråga men är inte risken att du får magsjuka av din sambo oavsett om ni har sex eller inte?

Ser framför mig hur Narcissas sambo är hänvisad till ett sådant där isoleringsrum i plast som man ser på tv när någon i en film är smittad av ett dödligt virus :D
Hahaha, när jag är magsjuk skulle det inte blivit något åka av oavsett smittorisk :D. Jag skulle spy varje gång jag tog i = taskigt sex :rofl:

• Gilla
Reactions: Ray
Hahaha, när jag är magsjuk skulle det inte blivit något åka av oavsett smittorisk :D. Jag skulle spy varje gång jag tog i = taskigt sex :rofl:
Ha ha ha! Nej att man inte är sugen på sex är väl inte så konstigt. Jag tänkte mer att det generellt är svårt att undvika att bli smittad av magsjuka om man bor ihop.

Om man då inte isolerar den sjuke i ett lufttätt smittskyddstält :D

@Narcissa ta det lugnt. Ni kanske hinner imorgon eller i övermorgon, och om ni hade sex för några dagar sedan kan spermierna mycket väl leva några dagar till.
Apropå överlevande spermier... När jag faktiskt BLEV gravid till slut, hade vi sex fyra dagar innan Äl-testet gav utslag och sen var vi isär under hela den veckan, så när det var som minst sannolikt så tig det sig.. Mycket mysko!

Ha ha ha! Nej att man inte är sugen på sex är väl inte så konstigt. Jag tänkte mer att det generellt är svårt att undvika att bli smittad av magsjuka om man bor ihop.

Om man då inte isolerar den sjuke i ett lufttätt smittskyddstält :D
Bra tips om tält. Skall kolla intresset här hemma. Det värsta är när dottern är magsjuk för då vill hon ju ligga nära nära... 100% smittorisk liksom :up:

Jag hade GÄRNA haft ett sådant tält. Är livrädd för att bli smittad! Vågar liksom inte ta risken att vara sååå nära. ;)

Det är nog tur att du inte har ett sådant tält. Stackars din sambo annars! :D
Tält kör vi inte här, men gubben blev helt klart förvisad från sovrummet när han kräkte/sprang på dass som mest.
Sonen låg ju dock såklart tätt tätt intill mig dagarna innan när han var sjuk :angel:

(jag klarade mig faktiskt från att bli smittad!)

Be honom spruta i ett glas och för upp det i dig med en spruta ;) Så är månaden inte helt "bortkastad" :)
Om han orkar med tanke på sjukan då... :p

Det där har jag faktiskt funderat på eftersom sambon jobbar i Norge :o. Hur länge överlever spermier i en burk? :angel:

Det där har jag faktiskt funderat på eftersom sambon jobbar i Norge :o. Hur länge överlever spermier i en burk? :angel:
Hmm.. googla! Jag vet att jag läst om det men kan inte komma på det just nu :p Men med rätt förutsättningar så tror jag ett par dagar....

Ja flera dagar är väl i längsta laget men det borde väl gå att förvara på burk? Har för mig att det är kontakten med syre som tar död på dem? I så fall kanske det går att vakuumförpacka?
På hingstarna så har man ju lite olika vätskor som man skickar det i. Dessutom är det väl kylt. Alla hingstar passar inte på skick heller.

Tror att spermier är känsliga små saker. De kräver nog ganska så perfekta omständigheter för att överleva en längre stund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka