En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
På hingstarna så har man ju lite olika vätskor som man skickar det i. Dessutom är det väl kylt. Alla hingstar passar inte på skick heller.

Tror att spermier är känsliga små saker. De kräver nog ganska så perfekta omständigheter för att överleva en längre stund.
Jag läste att de ska frysas till 200 grader på ingen tid alls för att förvaras. Det blir lurigt!

Fan vad jobbigt, @lil-sis Tur att du inte blöder så mycket som mig. Helt sjuka mängder. De två första dagarna blöder jag i snitt 25ml i timmen.:cautious:

Hu! Jag har vid ett par tillfällen blött som en gris i början av mensen men då kanske ett par timmar första dagen bara. Skulle jag börja blöda så mycket nu skulle jag nog åka till gynakutan :eek:

Det blev samma för mig när jag började med p-spruta igen efter ett långt uppehåll. Mens 3 veckor, sedan uppehåll 1,5 månad osv. Nu, efter snart 2 år, så är mensen äntligen borta.
Det låter ju som en biverkning av
p-sprutan (en vanlig biverkning om jag förstått det rätt)

Jag har startat p-spruta i fyra olika omgångar och de andra tre har det fungerat perfekt från dag ett.
Nu är verkligen livmodertappen öppen också. Känns jätteskum. Men men, det HÄNDER ju iaf något. Får väl vara nöjd med det. Och att vi har mörka uniformsbyxor när jag inte ids ta med trosskydd och det oväntat tar lite mer fart...

Jag har dock bara haft uppehåll på en vecka eller två sedan i november :yuck:

Hu! Jag har vid ett par tillfällen blött som en gris i början av mensen men då kanske ett par timmar första dagen bara. Skulle jag börja blöda så mycket nu skulle jag nog åka till gynakutan :eek:

Det är jobbigt. Som tur funkar maxdos Caprilon väldigt bra.

Tror vi bestämt oss för att beställa ett paket ÄL- test. Sambon har innan varit tämligen ovetande om hur det egentligen funkar att göra barn:o Han har stenhårt trott att det bara är att ha sex hela tiden... Sen gick han lite in i väggen förra månaden av allt barntillverkande- och ändå blev det ju inget...Eftersom varje kväll sexet kom efter ÄL till 90% . Och då insåg han att det kanske är bättre att ha lite koll så han hade letat reda på tester själv på internet och läst på.
Man ska ju prova allt här i livet...

Drömde att mina boobs växte typ fyra storlekar på en natt och att alla blodådror syntes = klart gravid. Vaknade och nä...de är lika som de brukar :p

Tror vi bestämt oss för att beställa ett paket ÄL- test. Sambon har innan varit tämligen ovetande om hur det egentligen funkar att göra barn:o Han har stenhårt trott att det bara är att ha sex hela tiden... Sen gick han lite in i väggen förra månaden av allt barntillverkande- och ändå blev det ju inget...Eftersom varje kväll sexet kom efter ÄL till 90% . Och då insåg han att det kanske är bättre att ha lite koll så han hade letat reda på tester själv på internet och läst på.
Man ska ju prova allt här i livet...
Min erfarenhet är att många killar är väldigt dåliga på att veta hur pass litet fönstret är egentligen för barntillverkning.

Verkar som om det inte är direkt ovanligt att dom tror att mycket sex=barn. Medan sanningen är att sex en gång vid rätt tillfälle är den egentliga framgången för barntillverkning.

Jag måste säga att det är bra av din sambo att ta reda på fakta och föreslå tester själv :up:

Härligt att läsa så ofta här vilka "bra" partners det finns när det kommer till barntillverkning.

Har nämligen i det verkliga livet stött på några riktiga nötter den senaste tiden. De får en verkligen att känna :banghead:

Heja heja! Det går bra! Pepp pepp!

Mvh Miks

Det gick bra, fick en jättefin Gun. Hon var lugn, försiktig och bara jättefin! Fick ett stort förtroende för henne, sambon också. Hon undersökte både mig och mannen och vi fick lämna blodprover direkt. Mannen ska lämna spermaprov och jag fick ett återbesök på måndag för koll av livmodern. Hon kunde inte se vänster äggstock idag och ska kolla närmre på den och livmoder och allt därikring på måndag. Det är samma procedur som flera här inne ha gjort, koksalt och kontrastvätska. Ser inte speciellt mycket fram emot det, men det måste göras. Jag fick även rådet att ta två alvedon 30 min innan. Jag funderar på att vara hemma resten av dagen efter det. Ni som gjort det, jobbade ni efteråt (jag har kontorsjobb) eller gick ni hem?

Så nu är verkligen bollen i rullning och det känns som jag kan släppa det lite, vilket är skönt!

Det gick bra, fick en jättefin Gun. Hon var lugn, försiktig och bara jättefin! Fick ett stort förtroende för henne, sambon också. Hon undersökte både mig och mannen och vi fick lämna blodprover direkt. Mannen ska lämna spermaprov och jag fick ett återbesök på måndag för koll av livmodern. Hon kunde inte se vänster äggstock idag och ska kolla närmre på den och livmoder och allt därikring på måndag. Det är samma procedur som flera här inne ha gjort, koksalt och kontrastvätska. Ser inte speciellt mycket fram emot det, men det måste göras. Jag fick även rådet att ta två alvedon 30 min innan. Jag funderar på att vara hemma resten av dagen efter det. Ni som gjort det, jobbade ni efteråt (jag har kontorsjobb) eller gick ni hem?

Så nu är verkligen bollen i rullning och det känns som jag kan släppa det lite, vilket är skönt!

Planera hemgång så slipper du stressa över att ev må dåligt efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka