En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått tid för cellprovtagning i mars. Är det nåt som kan påverka en ev tidig graviditet? Det är precis runt min BIM.

Jag skulle göra cellprov när jag väntade tvåan och kunde gjort provet upp till vecka 15 men fick vänta till efter graviditeten om jag ville så jag gjorde det.

Läste nu på nätet och det stod upp till v.15 säger de är ok. Tittade också i appen och det är nog efter BIM, typ en vecka efter.
Och nu har jag ont i en äggstock...tror det blir till att locka sambon till sängen snart :angel::D

Det här är vårt första försök och jag känner redan nu att jag kommer bli ledsen om/när mensen kommer i mars.

Fortfarande ingen mens och den känns inte på G men det känns till 99% att jag inte är gravid så det ska väl strula :banghead:

@Nrtre - hoppas det är så att du inte känner av det bara och att du får ett plus.

Hoppas kan man alltid göra :)

Och visst. Förra gången kände jag absolut ingenting innan jag testade. Det var bara en känsla som gjorde att jag tog ett test.
Hade ett apotek utanför hemmet och köpte ett test innan jag stack till stallet. Planen var att testa när jag kom hem från stallet men jag har så bra tålamod :angel: Så jag satte mig i boxen när jag kom fram :p

Hurudvida det gäller min kropp eller inte kan jag inte svara på.
Generellt är det så att temperaturen går upp först när ägget släppt. Det är det som är nackdelen med att bara använda sig av temperaturmetoden.
Risken är att man nuppar för sent.

Däremot kan man lära sig ett och annat om sin kropp. Tex hur lång lutealfas man har och om folikelfasen är någotsånär likartad från gång till gång.

På det sättet lär man sig att förutsäga sin ägglossning mer exakt.

Generellt är det så att temperaturen går upp först när ägget släppt. Det är det som är nackdelen med att bara använda sig av temperaturmetoden.
Risken är att man nuppar för sent.

Däremot kan man lära sig ett och annat om sin kropp. Tex hur lång lutealfas man har och om folikelfasen är någotsånär likartad från gång till gång.

På det sättet lär man sig att förutsäga sin ägglossning mer exakt.

Jag har en fertilitetsmonitor (som jag fått av svägerskan) och en app i mobilen. Kissar på stickor när monitorn ber om det och varken stickorna eller monitorn har visat några tecken på ökade värden än (möjligtvis mkt mkt svagt i förrgår). Appen påstår ÄL idag. Värmeändringen i kroppen kom före allt detta. Jag brukar vara mkt frusen av mig på kvällarna, men inte då.

Jag har en fertilitetsmonitor (som jag fått av svägerskan) och en app i mobilen. Kissar på stickor när monitorn ber om det och varken stickorna eller monitorn har visat några tecken på ökade värden än (möjligtvis mkt mkt svagt i förrgår). Appen påstår ÄL idag. Värmeändringen i kroppen kom före allt detta. Jag brukar vara mkt frusen av mig på kvällarna, men inte då.
Åh! Så spännande! Har aldrig använt någon själv bara haft bekanta som använt sig av den.

Kan ju inte svara för dom andra som hänger här men jag hade varit väldigt intresserad av uppdateringar om vad som händer och när det händer (om du känner för det givetvis :)).

Åh! Så spännande! Har aldrig använt någon själv bara haft bekanta som använt sig av den.

Kan ju inte svara för dom andra som hänger här men jag hade varit väldigt intresserad av uppdateringar om vad som händer och när det händer (om du känner för det givetvis :)).

Visst!
Stickorna börjar ta slut nu, bara 2 kvar av 20, så jag satsar på ett helt nytt försök nästa månad. Ska gå 10 stickor på en,normal cykel, men ibland kan det behövas upp till 20, speciellt i början när monitorn lär känna en ny person...men det här börjar kännas löjligt långdraget.

Visst!
Stickorna börjar ta slut nu, bara 2 kvar av 20, så jag satsar på ett helt nytt försök nästa månad. Ska gå 10 stickor på en,normal cykel, men ibland kan det behövas upp till 20, speciellt i början när monitorn lär känna en ny person...men det här börjar kännas löjligt långdraget.
Toppen :up: Tack!

När började du testa? Har du regelbunden mens?

Mäter du din temperatur också?

Testade idag och det var negativt (iof ganska väntat). Nästa test får nog bli på BIM iaf, imorgon känns ingen större idé och måndag jobbar jag och kan lika gärna vänta till tisdag.

Jag har ju aldrig haft superstarka streck på testlagrets grav-test ens när jag var gravid i höstas och testade med dom (efter BIM).

Det här med äggstocken stressar verkligen och jag funderar på om jag ska prata med Linné och fråga om de kan titta också och ta nya prover.

Ingen Äl i sikte än och det är nog tur för jag blöder fortfarande till och från.

Jag hänger här och läser och håller koll på er dagligen men under mitt vanliga nick, så det blir inte så mycket kommentarer av mig.

Min kartläggning går vidare. Tempar varje morgon. Idag tänkte jag känna efter livmodertappen, den brukar ju alltid gå att känna med fingret. Men den var borta! Någon har stulit min livmoder :eek: Kunde inte för allt i världen hitta på den hur långt jag än försökte trycka in fingret, har dock korta fingrar. Betyder det att den är superstängd? Gått och skrumpnat ihop och dött? :cautious:

Funderat över det här med äggviteflytningar också. Är det något som alla har? Och ser det ut som riktig äggvita? Har aldrig någonsin märkt någon skillnad i mina, bara skillnad på mängden. Vissa dagar mer än andra och dagen innan mens nada.

Det här med äggstocken stressar verkligen och jag funderar på om jag ska prata med Linné och fråga om de kan titta också och ta nya prover.

Ingen Äl i sikte än och det är nog tur för jag blöder fortfarande till och från.
Tycker jag låter som en jättebra ide :up:

Funderat över det här med äggviteflytningar också. Är det något som alla har? Och ser det ut som riktig äggvita? Har aldrig någonsin märkt någon skillnad i mina, bara skillnad på mängden. Vissa dagar mer än andra och dagen innan mens nada.

När jag läst på internet så har jag lärt mig att alla inte har det. Men ja, mitt ser verkligen ut som äggvita.

Jag hänger här och läser och håller koll på er dagligen men under mitt vanliga nick, så det blir inte så mycket kommentarer av mig.

Min kartläggning går vidare. Tempar varje morgon. Idag tänkte jag känna efter livmodertappen, den brukar ju alltid gå att känna med fingret. Men den var borta! Någon har stulit min livmoder :eek: Kunde inte för allt i världen hitta på den hur långt jag än försökte trycka in fingret, har dock korta fingrar. Betyder det att den är superstängd? Gått och skrumpnat ihop och dött? :cautious:

Inte jag. Tror inte jag nånsin haft flytningar så jag reflekterat över det. Inte heller märkt när jag har ägglossning eller så. PMS är det enda jag är bekant med.

Jag tycker du också ska prata med dem om att ev ta ut ägg och frysa om de är på upphällningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka