En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker du också ska prata med dem om att ev ta ut ägg och frysa om de är på upphällningen.

Onödig kostnad, då är det bättre att försöka bli gravid på en gång, de få undersökningar som är gjorda på graviditeter efter GBP visar inte på någon skillnad på de som blivit gravida före eller efter att 12 månader gått.

En ev stimulering med äggplock är oavsett minst 7 veckor bort.

Men jag börjar med ett nytt samtal :)

Onödig kostnad, då är det bättre att försöka bli gravid på en gång, de få undersökningar som är gjorda på graviditeter efter GBP visar inte på någon skillnad på de som blivit gravida före eller efter att 12 månader gått.

Jag har inte heller hittat att det skulle vara förenat med några större risker. Om inte annat så har vissa andra riskfaktorer minskat eftersom du har tappat så mycket vikt så du borde ändå ligga på plussidan.

Aha, ja då hade jag också satsar på en graviditet! Hoppas du blir nöjd med kliniken.

Hade ÄL förra helgen enligt test-stickan och bör få mens om en vecka. Känner redan mensvärk, hur det stramar och gör ont till och från. Har grym PMS, är sjukt arg på sambon hela tiden, så brukar det inte vara. Men ffa så känner jag ett lugn inför detta med barn. Så har jag absolut inte känt innan.
Denna vecka kommer kännas galet lång! Dessutom ska jag åka iväg i helgen, så jag tror jag gör ett test på fredag, annars blir det tidigast på måndag om en vecka... Denna väntan!!!

Tja, det bli väldigt vetenskapligt nu @ninsan så håll i dig.. Men när jag plussade sist så kände jag också ett väldigt lugn ;) Väntade 2-3 dagar med att testa till och med. Så.... :angel:

Toppen :up: Tack!

När började du testa? Har du regelbunden mens?

Mäter du din temperatur också?

Första cykeln med monitorn, mest för att lära känna den och få in rutinen att kolla den varje morgon. Ångrar lite nu att jag inte väntade till nästa cykel, men me...
Trycker in när mensen börjat och sen säger monitorn till typ dag 6 eller nåt sånt att det är dags för stickor. Vanligtvis vill den ha 10, men ibland behövs 20. (Mina 20 är nu slut och fortfarande ingen indikation på höjda värden, så jag får börja om nästa cykel.)

Jag har både regelbunden och oregelbunden mens. Det varierar. Har varit regelbunden hela hösten och då med minskad blödning oxå, äntligen. Men sen hände nåt.

Nej, jag tempar inte. Min kroniska värk, som kommer i skov, ger feberkänningar, så jag har lämnat alla termometrar i stallet.

Jag brukar alltså vara känslig för kyla, framförallt drag och isande vind, vilket ökar min värk, alltså brukar jag gå runt med både sockor och byxor och onepiece och filtar, men de senaste dagarna har jag varit en kamin. Nypningar i ljumskar/äggstockar/äggledare, ev mycket svaga utslag på stickorna (noll enligt monitor), ÄL i fredags enligt app.

Ska beställa hem nya stickor och i ren envishet ta två paket denna gång (40 stickor) och nollställa allt nästa mensdag. Har funderat på att skippa monitorn, men har fått den som gåva av svägerskan, så jag vill försöka lite i a f.

Här var negativt idag igen. Nu testar jag inte igen förrän tisdag kväll om mensen inte dykt upp (och inte känns som den är på gång).

Första cykeln med monitorn, mest för att lära känna den och få in rutinen att kolla den varje morgon. Ångrar lite nu att jag inte väntade till nästa cykel, men me...
Trycker in när mensen börjat och sen säger monitorn till typ dag 6 eller nåt sånt att det är dags för stickor. Vanligtvis vill den ha 10, men ibland behövs 20. (Mina 20 är nu slut och fortfarande ingen indikation på höjda värden, så jag får börja om nästa cykel.)

Jag har både regelbunden och oregelbunden mens. Det varierar. Har varit regelbunden hela hösten och då med minskad blödning oxå, äntligen. Men sen hände nåt.

Nej, jag tempar inte. Min kroniska värk, som kommer i skov, ger feberkänningar, så jag har lämnat alla termometrar i stallet.

Jag brukar alltså vara känslig för kyla, framförallt drag och isande vind, vilket ökar min värk, alltså brukar jag gå runt med både sockor och byxor och onepiece och filtar, men de senaste dagarna har jag varit en kamin. Nypningar i ljumskar/äggstockar/äggledare, ev mycket svaga utslag på stickorna (noll enligt monitor), ÄL i fredags enligt app.

Ska beställa hem nya stickor och i ren envishet ta två paket denna gång (40 stickor) och nollställa allt nästa mensdag. Har funderat på att skippa monitorn, men har fått den som gåva av svägerskan, så jag vill försöka lite i a f.
Här kommer några fler frågor (vissa saker har du kanske svarat på innan men jag hoppas att du har tålamod med mig och mitt teflonminne och är det någon fråga/frågor du inte vill svara på så strunta bara i dom :)).

Har du använt något preventivmedel? När slutade du med det i så fall? Har du alltid haft perioder med regelbunden/oregelbunden mens? Har du varit gravid förut? Du skrev att du har kronisk värk, är det någon sjukdom du har?

Jag tycker det är jättespännande med fmonitorn så du får fortsätta med den bara för min skull :D:D:D

Äsch vad tråkigt :(.
Men jag håller tummarna. :up:

Ja man hoppas ju även om det nästan är för bra för att vara sant om det skulle ta sig direkt men jag vill verkligen inte att det drar ut på tiden om det blir krångel igen och vi måste utredas, hellre få det "överstökat" så fort som möjligt i så fall.

Ja man hoppas ju även om det nästan är för bra för att vara sant om det skulle ta sig direkt men jag vill verkligen inte att det drar ut på tiden om det blir krångel igen och vi måste utredas, hellre få det "överstökat" så fort som möjligt i så fall.
Jobbigt när man bara kan gå och vänta. Tiden går så långsamt då.

Jobbigt när man bara kan gå och vänta. Tiden går så långsamt då.

Ja men jag måste säga att jag är mer tålmodig nu än när vi började försöka. Men nu sen jag började pinka på nätterna så börjar man ju hoppas lite så nu blev det desto svårare att vara tålmodig men jag har ganska fullt upp både idag och imorgon så tiden lär nog gå ganska snabbt iaf. Sen hoppas jag ju att kroppen följer cykeln som den ska nu så att mensen kommer på tisdag om den nu ändå ska komma så man inte går och hoppas i onödan. Men är den på gång borde jag känna lite ömma bröst osv om någon dag vilket jag inte gjort innan BIM när jag varit gravid.

BIM idag och ingen mens än.

Tror ändå inte jag är gravid men testomanen vaknade till liv och vill testa ändå. Så kanske jag köper ett test idag och testar imorgonbitti.
Eller om jag väntar några dagar och sparar dom pengarna. Mensen dyker nog upp i veckan.

Hmmm. Vi ligger ju nu i väntan på mensens återkomst så man kanske får kolla någon gång om en tid framöver så att den inte håller sig borta av andra orsaker :-P

Än har jag inte känt något som tyder på vare sig gravid, äl eller mens så jag väntar väl vidare.

Jag använder nästan bara en bärbar dator när jag surfar. Det eller mobilen.
Sökte lite på nätet om det, i och med att det ju är strålning och så hittade jag strålskyddstiftelsen som säger:

"Gravida

• Använd inte mobiltelefon och annan trådlös teknik under graviditeten, på samma sätt som du undviker alkohol, tobak och fisk med höga halter miljögifter.
  • Sätt aldrig en laptop eller läsplatta i knät och håll avstånd mellan datorn och magen.
  • Använd inte trådlösa babyvakter som också sänder ut mikrovågsstrålning.
  • Använd aldrig mobil eller trådlöst uppkopplad dator då du ammar eller håller barnet i famnen.
  • Undvik att använda mobilen eller trådlöst uppkopplad i direkt närhet till gravida eller spädbarn"
http://www.stralskyddsstiftelsen.se/rad/barn-ar-sarskilt-kansliga/

Hur gör ni andra som försöker bli gravida? Jag flyttade precis datorn från magen till så långt ner på benen jag kan och fortfarande når tangentbordet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka