Första cykeln med monitorn, mest för att lära känna den och få in rutinen att kolla den varje morgon. Ångrar lite nu att jag inte väntade till nästa cykel, men me...
Trycker in när mensen börjat och sen säger monitorn till typ dag 6 eller nåt sånt att det är dags för stickor. Vanligtvis vill den ha 10, men ibland behövs 20. (Mina 20 är nu slut och fortfarande ingen indikation på höjda värden, så jag får börja om nästa cykel.)
Jag har både regelbunden och oregelbunden mens. Det varierar. Har varit regelbunden hela hösten och då med minskad blödning oxå, äntligen. Men sen hände nåt.
Nej, jag tempar inte. Min kroniska värk, som kommer i skov, ger feberkänningar, så jag har lämnat alla termometrar i stallet.
Jag brukar alltså vara känslig för kyla, framförallt drag och isande vind, vilket ökar min värk, alltså brukar jag gå runt med både sockor och byxor och onepiece och filtar, men de senaste dagarna har jag varit en kamin. Nypningar i ljumskar/äggstockar/äggledare, ev mycket svaga utslag på stickorna (noll enligt monitor), ÄL i fredags enligt app.
Ska beställa hem nya stickor och i ren envishet ta två paket denna gång (40 stickor) och nollställa allt nästa mensdag. Har funderat på att skippa monitorn, men har fått den som gåva av svägerskan, så jag vill försöka lite i a f.