En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, så egentligen behöver mensen inte vara sen? Det kan ju hända att ägglossningen skedde mycket senare än vanligt, eller inte alls.

Du får helt enkelt vänta och se (usch vilket tråkigt råd).

@lil-sis Alltså så här är det: du får bli precis hur jävla bitter du vill! Är det nåt jag blir så trött på att jag vill kräkas är det kommentarerna om att "man ska inte bli bitter!". Så fan heller. Man ska inte vara testnarkoman, man ska låta det ske spontant, man ska vara glad för alla andra, man ska köpa hundvalp och tänka på annat, inte stressa och INTE BLI BITTER.

Kyss mig. Jag är så jävla bitter ibland att jag kissar citronsaft, men det skiter jag i. Jag får känna precis hur jag vill.

Klart att du får vara så bitter du vill.

Men jag _vill_ inte.

:)

Nu kom min mens. Så.. 5 dagar sen. Kände av att den var på g och nu är den här. Så nu börjar man om.

Akvileja - ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Safir - ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is - ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin - ÄL 12/2 BIM 26/2
Flutterdash - ÄL 9/2?? BIM 23/2, försök nr 4, 27 år, inga barn
Kanintant - ÄL 11/2 (?) BIM 25/2 (?), försök nr 1 efter MA, 32 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst - ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan - ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 25/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
Cynthia - Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 11/2 BIM 25/2 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö äggledare uttagen)
MEJ84 - Äl 4/3 BIM 19/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
Robl - ÄL 4/3 BIM 18/3 försök nr 12, 24 år, inga barn

Seg väntan på BIM som borde vara på tisdag (14 dagar efter äl-stickan visade utslag).

Har sista 2-3 nätterna varit uppe och kissat vilket varit mina första grav-tecken de andra båda gångerna men efter att ha varit gravid i 3-4 månader och varit uppe nästan varje natt ganska nyligen så vet jag inte om jag helt enkelt vaknar lättare nu och känner efter mer. Men å andra sidan har jag inte varit uppe på nätterna sedan några dagar efter sjukhuset så man vet ju aldrig men känns för bra för att vara sant....inga andra tecken har jag iaf.

Funderar på att testa innan BIM denna gången, tror inte jag orkar vänta tills dess eftersom jag ändå inte kommer kunna ta ut så mycket glädje nästa gång jag får positivt förrän vi varit på vul i vecka 7 efter allt krångel som varit.

Vad kommer dom förresten att se på VUL på torsdag, BIM+2 , OM det är så att jag skulle vara gravid. Kan man se något alls? Hinnan runt ägget syns väl inte så tidigt?

Uppdatering.

UVIn är kraftigt på bättringsväg. Äter sista antibiotikan i dag och hoppas på att snart vara symtomfri. Kissade nästan inge blod alls bara dagen efter men med tanke på hur mycket blod jag kissade så kan man väl anta att inte urinröret läkerihop hur snabbt som helst även om själva infektionen nu gett med sig.

Här väntas det iaf väldigt spänt på BIM borde vara någon gång mellan söndag och måndag.
Testade i samband med UVIn i måndags men testet va negativt men BIM -7 borde väl vara extremt tidigt om det skulle visat positivt? Har iaf ömma bröst nu men inga övriga symtom på mens så det är väl bara att vänta :)

uppdaterad min BIM-dag...

Akvileja - ÄL 30/1 BIM 13/2 Försök nr 4, 31 år, inga barn
Narcissa - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 2, 35 år, inga barn
Hanna_90 - ÄL 1/2 BIM 15/2 Försök nr 1, 25år, inga barn
Safir - ÄL 8/2 BIM 22/2, försök nr 6, 27 år, inga barn
Is - ÄL 8/2 BIM 22/2 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
TantGredelin - ÄL 12/2 BIM 26/2
Flutterdash - ÄL 9/2?? BIM 23/2, försök nr 4, 27 år, inga barn
Kanintant - ÄL 11/2 BIM 24/2 , försök nr 1 efter MA, 32 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 12/2 (???) BIM 26/2, Försök nr 14, 37 år, 1 barn 4 år
hyldeblomst - ÄL ca 12/2 BIM ca 1/3 försök nr 2 efter missfall i november
ninsan - ÄL 16/2 BIM 2/3, försök nr 5, 31 år, inga barn
hemlig - ÄL 17-18/2 BIM 6/3, försök nr 1, 31,5 år, inga barn
paprika - ÄL 25/2 BIM 10/3, Försök nr 5, 28 år, inga barn
Cynthia - Äl 2/3 BIM 16/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Ackio - Äl 11/2 BIM 25/2 31 år, 3 barn. Försökt 2 år. Ett X, ett utomkveds (hö äggledare uttagen)
MEJ84 - Äl 4/3 BIM 19/3 försök nr 8, 30 år, inga barn
em-pirre - ÄL 5/3 BIM 20/3, Försök nr 19, 29 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
Nrtre - inväntar en full cykelgång efter uttag av hormonspiral. Möjligtvis äl 8/2 och BIM ca 22/2, 29 år, två barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
Robl - ÄL 4/3 BIM 18/3 försök nr 12, 24 år, inga barn

Seg väntan på BIM som borde vara på tisdag (14 dagar efter äl-stickan visade utslag).

Har sista 2-3 nätterna varit uppe och kissat vilket varit mina första grav-tecken de andra båda gångerna men efter att ha varit gravid i 3-4 månader och varit uppe nästan varje natt ganska nyligen så vet jag inte om jag helt enkelt vaknar lättare nu och känner efter mer. Men å andra sidan har jag inte varit uppe på nätterna sedan några dagar efter sjukhuset så man vet ju aldrig men känns för bra för att vara sant....inga andra tecken har jag iaf.

Funderar på att testa innan BIM denna gången, tror inte jag orkar vänta tills dess eftersom jag ändå inte kommer kunna ta ut så mycket glädje nästa gång jag får positivt förrän vi varit på vul i vecka 7 efter allt krångel som varit.

Vad kommer dom förresten att se på VUL på torsdag, BIM+2 , OM det är så att jag skulle vara gravid. Kan man se något alls? Hinnan runt ägget syns väl inte så tidigt?

Nej de lär inte se ngt men du kan ju be om hCG-prov :) (Har de en jätteny och fin maskin kan man möjligen se en lite uppklarning).

Bara 4 dagar kvar ju, och med de tecknen du har tycker jag gott du kan ta ett test imorgonbitti :angel: :D

Men eller hur ( har absolut INTE tänkt tanken och nu MÅSTE jag ju när du TVINGAR mig :angel:). Jag har ju några från testlagret hemma så lite slösig kan jag vara.

Känner att jag gärna vill hinna landa innan vul/kontroll på torsdag oavsett mens eller graviditet så jag har smält det lite innan jag ska träffa kurator och bli genomkollad.

Men eller hur ( har absolut INTE tänkt tanken och nu MÅSTE jag ju när du TVINGAR mig :angel:). Jag har ju några från testlagret hemma så lite slösig kan jag vara.

Känner att jag gärna vill hinna landa innan vul/kontroll på torsdag oavsett mens eller graviditet så jag har smält det lite innan jag ska träffa kurator och bli genomkollad.
Kan du slösa så ta ett redan ikväll. Jepp - jag TVINGAR dig till det med :devil: :D :p

Kan du slösa så ta ett redan ikväll. Jepp - jag TVINGAR dig till det med :devil: :D :p

*asg* fast jag har nog inte så mycket kiss att få ihop till ett prov ikväll om jag ska hålla mig sådär 4 timmar. Det får bli ett imorgon, jag känner verkligen inga som helst andra tecken så jag är inte särskilt optimistisk. De andra gångerna har jag varit ganska säker innan test men det är nog mest för jag inte kände några mens-symptom när det närmade sig BIM och för att jag hade lite värk i livmoder/äggstockar innan men det var nog också ganska kort innan BIM tror jag.

*asg* fast jag har nog inte så mycket kiss att få ihop till ett prov ikväll om jag ska hålla mig sådär 4 timmar. Det får bli ett imorgon, jag känner verkligen inga som helst andra tecken så jag är inte särskilt optimistisk. De andra gångerna har jag varit ganska säker innan test men det är nog mest för jag inte kände några mens-symptom när det närmade sig BIM och för att jag hade lite värk i livmoder/äggstockar innan men det var nog också ganska kort innan BIM tror jag.
Men skall du tvinga oss att vänta till imorgon :nailbiting::nailbiting:

:D

Fått tid för cellprovtagning i mars. Är det nåt som kan påverka en ev tidig graviditet? Det är precis runt min BIM.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka